Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.12.2012 13:33
No eikös periaatteessa ton lambdan pitäis säätää seosta rikkaammalle jos on virtaavampi putki?
26.12.2012 14:19
Jos olis lambda niin kyllä. Mutta nyt on edelleen kyseessä happianturi.
Btw WR -15 käynnistys; kolme kertaa virrat päälle/pois/päälle ja napista käyntiin, muutaman sekunnin sahas ja hyvin läks.
26.12.2012 16:14
eihän -15 ole vielä mitään
26.12.2012 16:57
Itellä kun oli ekat kunnon pakkaset, joku -11 tai -12 niin lähti käyntiin ihan samalla tavalla kuin kesälläki, oli seisonu jonku kolme viikkoa ehkä
e: miks muuten tuota virtalukkoa noin runkkasit päälle ja pois, mitäs hyötyä siitä on?
26.12.2012 17:19
Varmaankin sen takia, että bensapumppu latais järjestelmän täyteen bensaa? Saattanee muuten kestää hetki ennenkuin saa ainetta ruiskulle asti jos samantien alkaa starttaa.
26.12.2012 18:08
Hepex kirjoitti:Jos olis lambda niin kyllä. Mutta nyt on edelleen kyseessä happianturi.
Siis missä ja mikä on happianturi?
Lambda ei automaattisesti korjaa polttoaineseosta rikkaammalle muutosten yhteydessä koska lähes poikkeuksetta käytössä on ns. kapeakaista lambda joka toimii vain tietyllä alueella ja tekee melko pieniä korjauksia seokseen. Monessa värkissä silmukoidaan lambda kokonaan pois sekoittamasta seoksia ja käytetään ennalta ohjelmoituja tai ohjelmoitavia polttoainekarttoja.
Jos halutaan Lambdan korjaavan polttoaineseoksen optimaaliksi niin tarvitaan laajakaista lambda, Autotune ja PowerCommander.
26.12.2012 21:56
Anteeksi jo etukäteen, mutta löytyykö keneltäkään myytäväksi wr:n alkuperäistä maskia ( Edes umpiota yms ei tarvita, kun olisi edes muovit.).
Ottakkee yv:llä yhteyttä
26.12.2012 22:21
Kaks umpiota oli mototallin puolella myynnissä muttei muoveja.. Haluttua tavaraa. Mulle vakuutusyhtiö makso uuden ja olis haljennu musta tuolla varastossa (jos ny on tallella
) mistä sais varmaa patentoituu toimivan kalun jos kiinnostaa?
26.12.2012 23:22
Murska-Arska, tarkoitan sitä että tässä pyörässä ei ole pakokaasuanturia, ymmärätkös. Eli ei pakokaasujen seoksien mukaan säädä seossuhteita.
offia sen verran että Z50Jllä olen ajellut noin 6-7 talven ajan ja aina on lähtenyt käyntiin. -35c vuorokauden seisseenä senkun täräytti tulille.
27.12.2012 1:23
Hepex kirjoitti:Murska-Arska, tarkoitan sitä että tässä pyörässä ei ole pakokaasuanturia, ymmärätkös. Eli ei pakokaasujen seoksien mukaan säädä seossuhteita.
offia sen verran että Z50Jllä olen ajellut noin 6-7 talven ajan ja aina on lähtenyt käyntiin. -35c vuorokauden seisseenä senkun täräytti tulille.
Manki on ikiliikkujaJep ei ole pakokaasuanturia....
27.12.2012 2:42
Onko kellään kuvaa, miten saisi suojattua ledilipan hyvin underista, mitä nyt kattonut, niin ei saa sillä vakiotelineen muovilla suojattua jos tohon lipan päähän laitan.. ?
27.12.2012 2:57
Alexir kirjoitti:Hepex kirjoitti:Murska-Arska, tarkoitan sitä että tässä pyörässä ei ole pakokaasuanturia, ymmärätkös. Eli ei pakokaasujen seoksien mukaan säädä seossuhteita.
offia sen verran että Z50Jllä olen ajellut noin 6-7 talven ajan ja aina on lähtenyt käyntiin. -35c vuorokauden seisseenä senkun täräytti tulille.
Manki on ikiliikkujaJep ei ole pakokaasuanturia....
sähköstartista...
27.12.2012 7:59
Joo, nyt meni perille. Lambda on yleisin nimike käyttökielessä ja harvemmin kun mainitaan happi- tai pakokaasuanturi, ja vielä samassa lausekkeessa lambdan kanssa, niin pakko oli tarkistaa tarkoitatteko näillä samaa asiaa. Ei muuten mutta viime aikoina on ollut jonkin verran asiavirheitä osien ja niiden toimintojen nimeämisissä
27.12.2012 12:46
Alluu- kirjoitti:Onko kellään kuvaa, miten saisi suojattua ledilipan hyvin underista, mitä nyt kattonut, niin ei saa sillä vakiotelineen muovilla suojattua jos tohon lipan päähän laitan.. ?
Kurkkaa mun galleria