Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.5.2013 11:44
Handsfree kirjoitti:Itellä kävi semmonen että vitutuksekseni cebarini kaatui eilen paikallaan tallissa. Noh, ei siinä mitään, huoahdin helpotuksesta kun huomasin ettei katteisiin tullut oikeastaan ollenkaan naarmuja.
Mutta kun tänään lähdin kouluun, huomasin ettei kierroslukumittari toimi, sillä viisari oli pompahtanut ilmeisesti maahan iskeytymisen johdosta sen nupin, joka on siinä nollan kohdalla, väärälle puolelle..
En keksi kuinka saisin viisarin taas oikealle puolelle, oisko heittää ehdotuksia?
Kiitoksia jo etukäteen.
Avaat mittariston tai käännät sen mittarin ylösalaisin siten että menisi sen nupin yli.
29.5.2013 20:14
Kiinnostat tuo ''uudenmallin'' cebari (2011->) Niin onko mitään suuria eroja aiempiiin malleihin kuin ulkonäkö? (esim. kulutus, huiput, ajettavuus)
30.5.2013 2:47
Moottorihan on sama uudessa ja keskimallissa, uudessa on leviämmät kumit vakiona, ajoasento kuivatyypitettynä lähes täysin sama keskimallissa ja uusimmassa. Käy ihmeessä koeajamassa liikkeessä!
30.5.2013 16:32
Mistä pääsen käsiksi CBR:än ilmansuodattimeen?
-08 vuosmallia
30.5.2013 19:00
Makezz97 kirjoitti:Mistä pääsen käsiksi CBR:än ilmansuodattimeen?
-08 vuosmallia
Tankin alla
30.5.2013 21:45
Mahtaakohan olla vaikee homma päästä käsiksi ja vaihtaa?
30.5.2013 22:37
Kuinka paljon tätä voisi ratastaa, että kulkis paremmin? Mikä on yleensäottaen koneeseen suurin eturatas?
30.5.2013 23:30
Piikin pienemmällä eturissalla kuulemma kulkee lujempaa. Tosin itse ainakin ennemmin laittaisin isompaa taakse ettei tule parillista hammasmäärää eteen.
Kokoputkistollakin saa lisää kulkuja, Yoshimura on halpa, alle 200e.
31.5.2013 12:46
Makezz97 kirjoitti:Mahtaakohan olla vaikee homma päästä käsiksi ja vaihtaa?
Ei ole niinkään vaikea päästä käsiksi ja vaihto on erittäin helppo.
Tuohon kyllä tarvitsee sitten kaverin avuksi.
31.5.2013 18:44
Kuinka hyvin CBR sopii vähän pitemmälle kaverille? Pituutta olisi 187 ja raajat ovat pitkät kuin apinalla. Ottaako jalat kiinni johonkin ja onko muuten mukava ajaa pitemmän henkilön matka-ajoa?
1.6.2013 4:40
Ei ole niinkään vaikea päästä käsiksi ja vaihto on erittäin helppo.
Tuohon kyllä tarvitsee sitten kaverin avuksi.
Saa ilmansuodattimen vaihdettua ilman kaveriakin, pitkällä jatkovarrella tahi vastaavalla kiilaa tankin ylös.
12.6.2013 1:36
Kävin Oulusta Helsingissä ja takasin, koko matka kaasu pohjassa. Karstat palo siihen malliin että nykysin kulkee 120 heittämällä, ennen meni sen 110 heittämällä.
12.6.2013 5:04
Jupesetä kirjoitti:...nykysin kulkee 120 heittämällä, ennen meni sen 110 heittämällä.
Tuntuu kuin eri pyörältä?
Joo monet menee väärään suuntaan ajatuksella lisää soppaa = lisää kulkua, kun tosiasiassa pitäis mennä niin lähelle optimi-AFR:ää (kuumaa) kuin uskaltaa. Just pikku-nelarissahan eron todella huomaa
Kakstahtisissa toi on se kulkukohtaus just ennenku kone leikkaa. Täytyy toki ymmärtää, että kuumimmissa kohdissa ollaan aika korkeissa lämpötiloissa eli markettiöljy ei ehkä enää riitä. Mut eiks ole hauskaa kun löydät tuon lisätehon?
12.6.2013 12:23
Ölppänä Castrollin 15W-50 että ei pitäs olla ongelmaa kuumankeston puolesta. CBR on viisas pyörä, moottorinohjaus on varustettu lambdalla joten soppatykki säätyy olosuhteiden mukaan kapeakaista-anturin rajoissa.
Jäähdytysnesteen lämpötila pysyi matkalla aina alle puolenvälin. 1200 km kierroksilla 10k-11k sai varmasti paskat palamaan ja liikkeelle, vetäs öljytkin pikimustaksi.
Mutta tuntuuhan tuo ihan eri pyörältä nyt, 120 km/h teilläkin pääsee ohittelemaan helposti. Reissun huiput oli sopivan auton imussa n. 130 todellista, mittari näytti 140.
13.6.2013 15:57
Heh, oon näemmä tosiaan unohtunu "sinnepäin"-kaasareiden muinaishistorialliseen aikaan. Tollanen ruiskun "Autotune" on tosi viisas, seos koko ajan kohdallaan. Täytyis varmaan miettiä kaluston päivittämistä, ni olis pakko opiskella mitä kaikkea tekniikassa on tapahtunu viime 5+ vuoden aikana
Kaasaripelikin antaa tulikuumana vielä lisätehoa (jos ajattelee progressiivista vastuksen kasvua niin pakko olla enemmän kuin kymmenysluokan lisäys jotta saat +10km/t), mutta ainakin mitä oon uskaltanu pitää öljylämpömittarin kytkettynä näkyy öljypropulla 90-100 astetta, moottorin kuumimmissa kohdissa (kansi) on silloin varmuudella 20+ lisää. Aika terveyden rajalle menee. Hondat kyl näyttäis ottavan tuollaisen rääkin tyynesti, ei ole pitkässäkään juoksussa esiintyny väsähtämistä.