Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.8.2012 0:46
tota pitäis viilata oikealle päin, niin mistä suunnasta katottuna
staattori itseensä päin vai pois päin?
27.8.2012 0:55
Siis se staattorihan on kopassa kiinni vai? Ja jos muistan oikein niin konehan pyörii samaan suuntaan kuin renkaatkin eteenpäin ajaessa eli tässä tapauksessa väittäisin että oikealle tarkoittaa että viilaat niitä reikiä staattorin ollessa itseäsi kohti. Kai? jolloin käsittääkseni anturin liikkuessa kolme milliä alas saadaan se neljän asteen aikaistus? Takuita en anna mutta näin ymmärsin asian
27.8.2012 1:04
jalkapyörä kirjoitti:tota pitäis viilata oikealle päin, niin mistä suunnasta katottuna
staattori itseensä päin vai pois päin?
Ohjeen mukaan sensoria pitäisi katsoa kuin se olisi kiinni kopassa ja siitä sitte viilata oikealle päin 3mm.
27.8.2012 1:21
Nonii nyt tuli kasattua pyörä ja eroa en huomannu yhtään. Perhana, liekkö sit tolla isommalla pytyllä vaikutusta?
27.8.2012 7:32
Vasempaan tämän mukaan !
http://www.yamahar125.com/threads/ignit ... post-38257question : need to move the sensor where ? direction green or pink ?
my scooter have 8° retard and r-125 have 4° .
move the chain timing is a solution ?
Vastaus:
PINK mate, just file of the retaining lugs on the bottom, so the mount plate is flat, and file out the holes 3mm on the left hand side and put it all back together. may need to take a wisker of the left outer to not inter-fear with the case. See my blog.
27.8.2012 7:59
Siis se viilaussuunta on eri kuin siirtosuunta. Tuossa kysytään kumpaan suuntaan sitä siirretään.
Ja se että vaikuttaako malossi tms. Niin se nähdään tod.näk tänään jos tehdään se tänään
27.8.2012 13:55
joo toi on tosihelppo tehä, kantsii ottaa se koppa kokonaan irti, sitte vaa irrottaa sen anturin siitä joka 2 pultilla, (väkisin huomaa anturin, kun sen kopan on irrottanu) senku vaa irrottaa nii anturin toisellapuolella on semmoset ohjurit, jotka pitää viilata pois. (nekin näkee heti ku kattoo vaa) sitte senku vaa viilaa oikeelle päin 3mm ja sitte joutuu myös vähän viilaamaa vasemman puolen päätyä että se mötikkä mahtuu liikkumaa sivulle sen 3mm.
Jos se toimii vakiopyörässä niin voin tehä jonki sortin kuvalliset ohjeet. Jos sopiva viila löytyy toho hommaa niin tuo koko homma on noin 20-30minuutis valmis
27.8.2012 15:35
Et sitten sattunu kuvia ottamaan operaatiosta että nää muutkin uskaltas kokeilla?
27.8.2012 17:18
Täällä viilaukset melkee valmiit ja sit vaa kii ni nähää vaikuttaako vakioon
27.8.2012 17:45
240turbo kirjoitti:Et sitten sattunu kuvia ottamaan operaatiosta että nää muutkin uskaltas kokeilla?
Kamera isukin mukana, muutenhan kyllä oisin räpsiny mutta jos nyt |Psychosocial|:in viritykset toimii niin sitte voisin tehä ohjeet kuha se isä tuo kameran.
27.8.2012 19:22
ai sinne 27h kestävään?
27.8.2012 20:59
kokeiltu on, ja omasta mielestä tuntuu esim 20->60km/h kiihdytyksessä kakkosvaihteella ja 40->80 kiihdytyksessä kolmosvaihteella että jotain eroa olisi, mutta mistäs sitä tietää jos se on aistiharha, huomenna selviää kun otetaan kaverin kanssa mittaa (taas kerran) pyöristä. vakiokunnossa molemmat aivan tasaväkisiä ei väliä kumpi meistä kuskina:D
Viimeksi muokannut |Psychosocial| päivämäärä 27.8.2012 21:15, muokattu yhteensä 1 kerran
27.8.2012 21:02
aika turha viritys kuitenkin jos sitä ei selvästi huomaa
perhana mie olin jo innoissani et noin pienellä vaivalla vois saada huomattaman eron.
27.8.2012 21:14
no siis joko tullut vahva harha tai sitten oikeasti lähtee kiihtymään paremmin noilla vaihteilla noista vauhdeista:D koska ennen tuntii kestävän ikuisuuden nyt kelaa suht. ripeästi
27.8.2012 22:21
Onko sitä viilattu oikesta paikasta ja tarpeellisen määrän? Psychon taitoja en epäile, mutta samat pyörät siellä ulkomaillakin on ja niiden mukaan siitä on apua. Pitäs itekkin kokeilla tuota, mutta varmaan tuo ruiskun säätäminen imuilman lämpöanturia huijaamalla pitäis tehdä ensin..