Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

8.7.2012 17:56

Mitä hittoa taas hajos?!! :D joo tosiaa vastaha ne melkee vaihettii ja öljyjäki vaiheltu kyl tarpeeks tiuhaa, ja viimeekskii meni öljypumpun ratas siinä samalla :|

Re: Aprilia RS/Tuono

8.7.2012 19:34

joo :lol: no niin meni nytkin :lol: saan kaverilta super halvalla varaosa koneesta, sama ostaa ko tiiä vaikka käytetyt kestää pitempään ko uudet :D Pistähhän räsästä kuvia nii nään et se on hengissä =)

Re: Aprilia RS/Tuono

8.7.2012 20:21

juu pistetää kuha ehdin :D mut mikä ihme voi olla et noit menee ku kulutus tavaraa, sillo ku miul hajos nii johtu tod näkösest siitä et siin oli vaihteistoöljyy liia vähä ja seisonu liikkees enkä tietenkää älynny niit öljyi kattooo silloku ostin. :roll:

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 9:58

Tarviiko jotain erikoistyökaluja että saa virtalukon irti?

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 11:40

eeei, toinen pultti on kuusiokolo ja toinen semmonen missä ei oo minkään laista kantaan nii siihe pitää vaa rautasahalla tehä lovi ja vääntää auki :D

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 14:29

^^jaani^^ kirjoitti:kyllä :lol: joo näytti ne olevan mitä niistä pikku palasista näki :lol:


Näihin muovirattaiden hajoamiseen vielä, jos olivat 100% varmasti oikein laitettu ja ajoitettu, alkaisin epäillä että on jossain akselissa kieroa tai jotain? Ei ne pitäis noin vaan Tai sitten öljypumpun ratas hajosi ja rikkoi ne molemmat tai jotain. Ikävä homma 8o

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 15:15

niin, no sen näkee sitte ko on uudet rattaat että puristaako rattaat jossain kohdin enemmän toisiaan :|

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 16:09

Onko kone leiponut vauhdista viime aikoina lujasti? Sellain että rengas on mennyt lukkoon?

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 17:10

ei ole, räsä siis meni multa ja säxä nyt pihassa. ei oo ajettu ko 10 000km. orkkis mäntäki viel sisässä.

E: Oliskohan vika siinä että just mittasin ulos lasketut öölit ja sitä oli 4,5dl -.-

Re: Aprilia RS/Tuono

9.7.2012 19:40

Luultavasti :D

Re: Aprilia RS/Tuono

10.7.2012 15:32

Ajattelin semmoista kysellä että mikähän "vika" omassa räsässä ois kun kierrokset laskee aika hitaasti 3000rpm kohdille kun ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan ja kaasun pois? Kaasarissa suuttimet ps: 130 ja tk: 70, neulan sokka kolmannessa lovessa ylhäältä katsottuna ja seosruuvi puoltoista kierrosta auki. Virityksinä siis tyhjennetty vakioputki, rave2 ja ilmanputsarin tötterö pois. Oma epäilys on että olis liian pieni toi tk suutin kun eihän noi maahantuojan antamat säädöt nyt niin kiveenhakattuja ole? Siitäkin epäilen tuota liian pientä tk suutinta kun tyhjäkäyntiruuvi kierretty täysin kiinni mutta tyhjäkäynti silti 1000rpm luokkaa. Olisin kiitollinen jos joku antais vastauksen että olisko vika tuossa tk suuttimessa. :D

Re: Aprilia RS/Tuono

10.7.2012 15:44

onko sulla se mikä lie emulsiosuutin siel tk:n alla? :D laskeutuuko kierrokset ko laittaa ryyppyä`?

Re: Aprilia RS/Tuono

10.7.2012 16:23

Dumppi95 kirjoitti:Ajattelin semmoista kysellä että mikähän "vika" omassa räsässä ois kun kierrokset laskee aika hitaasti 3000rpm kohdille kun ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan ja kaasun pois? Kaasarissa suuttimet ps: 130 ja tk: 70, neulan sokka kolmannessa lovessa ylhäältä katsottuna ja seosruuvi puoltoista kierrosta auki. Virityksinä siis tyhjennetty vakioputki, rave2 ja ilmanputsarin tötterö pois. Oma epäilys on että olis liian pieni toi tk suutin kun eihän noi maahantuojan antamat säädöt nyt niin kiveenhakattuja ole? Siitäkin epäilen tuota liian pientä tk suutinta kun tyhjäkäyntiruuvi kierretty täysin kiinni mutta tyhjäkäynti silti 1000rpm luokkaa. Olisin kiitollinen jos joku antais vastauksen että olisko vika tuossa tk suuttimessa. :D


Imuvuoto,kaasuvaijeri huonosti laitettu tankin alle/huonosti säädetty eli "kantaa" hieman, väärät seosruuvin ja tyhjäkäyntiruuvin asennot. Joku noista se on ;)

Niin, ja laita se tötterö nyt alkuun takaisin. Pääsuuttimesi kuullostaa myös tosi julmalta. 125 pääsuutin kiiinni ja tötterö takaisin alkaa vehkeet pelaamaan. En ymmärrä miks se tötterö pitää repiä helvettiin, omat pyörät on aina sen repimisen jälkeen ruvennut "röveltämään" ihmeellisesti pintakaasulla ja muutenkin toimimaan paskemmin, ainut plussa on "mageeeeet" imuäänet. Seokset menee vituiks.

Re: Aprilia RS/Tuono

10.7.2012 16:47

En kyllä tuota emulsiosuutinta katellu että oliko vai ei :o Ja kierrokset laskee kyllä ryypyllä ja sammuu vehje myös.

Tuolla tötteröllä ei ollut persdynolla mitään vaikutusta noihin säätöihin, ihan sama ongelma,oli kiinni tai ei. Mutta pitää tosiaan katella tuota kaasaria vielä tässä piakkoin, ei nuo kierrokset tosiaankaan paljoa jää leijumaan vaan laskevat kyllä mutta 3000rpm jälkeen.tippuvat samantien tyhjäkäynnille.

Re: Aprilia RS/Tuono

10.7.2012 23:39

Meniskö rotax maxin pytty suoraa rotax 122:een?