Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

9.4.2012 16:38

Eli jos pakoputken koodi on HI KY4 L1 niin mitä meinaa kuristettu vai ei?

Re: Honda NSR 125

12.4.2012 14:21

Elikkä kun on pitäny käynnissä tossa pihalla ja sit tuo talliin, nii paripäivää tiputtaa tollasta pikimustaa nestettä. Tulee pakoaukosta. Voisko olla palamatonta seosta? Sisäänajossa niin lisäöljyä tankissa.
Voisko auttaa joku tiiviste tohon putkee? Mistä saa?

Re: Honda NSR 125

12.4.2012 15:26

Varmaan juu on palamatonta 2t öljyä. Sisäänajon jälkeen ilman lisäöljyjä pitäis taas olla ihan pitävä ettei tiputtele :)

En tiiä onko paisarissa mitään kureja, mut eikös sen pitäis olla ihan täystehonen jos alkukäyrässä ei näy mitään ylimäärästä?

Re: Honda NSR 125

12.4.2012 22:37

Sanokaapa jotain kotikonsteja noitten lohkojen takaisin kiinnitykseen. Aion tietenkin pakastaa ja lämmittää, mutta missä järjestyksessä kannattaa jäähdyttää/lämmittää/asentaa. Ja misä vaiheessa ne kampiakselin stefat kandee laittaa? Ja eikös ne laiteta "ulkopuolelta"? Muuta huomautettavaa lohkoja kiinni laitettaessa?

-Kiitos :)

Re: Honda NSR 125

13.4.2012 7:01

Lohkot menee paikoillee kumivasaralla hellästi naputtamalla.

Re: Honda NSR 125

13.4.2012 13:38

Entä laakereiden järjestys? Eli ensin kampiakseliin kiinni ja sitten vasta laittaa lohkoon kiinni vai toinen kampiakseliin ja toinen lohkoon vai kummatkin lohkoihin? :o

Re: Honda NSR 125

13.4.2012 13:42

Onnistuis vissiin helpoiten näin, lämmität laakeri pesää kunnolla, ja laitat sit pakastetun laakerin sinne, molemmat laakerit siis näin, sitten lämmität laakeria ja laitat pakastetun kampiakselin paikallleen ja laitat lohkot kiinni. tässä hommassa ei tartte väkivaltaa jos tekee oikein. sitten ennen stefojen laittoa öljyät laakerit kunnolla koska lämmittäessä niistä palaa öljyt pois. sitten vaa stefat ulkokautta paikalleen!

Re: Honda NSR 125

13.4.2012 15:56

satakaksfemma kirjoitti:Entä laakereiden järjestys? Eli ensin kampiakseliin kiinni ja sitten vasta laittaa lohkoon kiinni vai toinen kampiakseliin ja toinen lohkoon vai kummatkin lohkoihin? :o

Magneetonpuoleinen laakeri eka kiinni kampiakselii ja sit oikeaan lohkoon laakeri valmiiks. Kampiakseli laakereinee uppoo kumivasaralla naputtaen, pakasta vaikka niin uppoo viel helpommin. Sitten toinen lohko vain päälle, kytkimenpuoleisessa laakerissa ei ole niin tiukkaa sovitetta.

Re: Honda NSR 125

16.4.2012 8:28

Kiitos kaikille! Nyt ensimmäiset lohkot kasassa :)

Re: Honda NSR 125

16.4.2012 13:00

Onko kukaan säätäny ton vakiokaasarin bensapintaa. Miten tehdään ja miten mittaan että se on ohjearvossa?

Re: Honda NSR 125

17.4.2012 1:30

tämmönen kyssäri putkahti tässä yömyöhään päähän että onko ketään nähnyt nassessa koskaan minkäännäköistä iskarin korotuspalaa? jc-22 mallisia näsäreitä lähinnä tarkoitan

Re: Honda NSR 125

19.4.2012 20:41

Minkälaista tuorevoiteluöljyä on Nsr käytetty?

Re: Honda NSR 125

20.4.2012 10:10

detsoni06 kirjoitti:Minkälaista tuorevoiteluöljyä on Nsr käytetty?


Ite ainakin käytän iha basic huoltoasemil myytävii täys tai semi synteettisii. Ei se kai niin tarkkaa oo, mutta täys on parempaa. Kannattaa ostaa kuitenki jostai motonetist kotiin sellane isompi tonkka sitä, tulee halvemmaks ;)

Re: Honda NSR 125

20.4.2012 17:24

Kestää kunno hc huudatusta iha teboilin 2t bikellä ja teboilin extrallaki :lol:

Re: Honda NSR 125

22.4.2012 10:32

Mitäs kannattaisi tehdä että sais näsärin talven jäljiltä käyntiin? Akku ladattu ja sylinteriin laitettu bensaa että käynnistyis, mutta ei auttanut.