Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.8.2011 20:28
Noniin elis minkälainen ja moniko napainen -04 Miton vilkkurele on? Pitäis ostaa uusi, mutten tiedä onko entinen omistaja ostanut ledivilkuille tarkoitetun releen. Itsellänihän on nyt kiinni polttimovilkut. Jos joku viittis kertoo ni ei tarvisi turhia sakkoja ottaa vilkkujen toimimattomuudesta, kun ne toisinaan toimii ei mitään ja toisinaan pelkästään parkit päällä ajaessa.
15.8.2011 21:37
gayfish kirjoitti:Nyt sitten lähtee tuo oma mito osina pois, ostakaa ostakaa Evo1 osaa.
Mitä palikoita jäljellä? Jos koko mopo niin mihin hintaan irtoaa?
E: Olisin tietty voinu tietty kattoa ilmotukset.
E2: Jäi epäselväks, onko sulla tallella kaikki ajoon tarvittavat osat? Laita yv:tä ni ei tätä täytetä turhaan.
15.8.2011 21:42
Huoh... 15km ajelin ja tehoja löyty, sit lämmöt nousi yhtäkkiä 80c, ja työnsin loppumatkan... Ja säiliöstä olikin hävinnyt kaikki aineet... Mistä hemmetistä se vuotaa? Voiko vuotaa kannen ja sylinterin välistä? Sylinteri näyttää kyllä ihan kuivalta ja tehotkin tuntuivat normaalilta kunnes lämmöt nousivat enkä sitten ajanutkaan sen kummemmin... Eli vinkkiä taas kaivataan
Ja onko normaalia että sinne jäähdytysjärjestelmään mahtuu 1,5 litraa vettä ja sit vasta täynnä? Mistään ei näytä vuotavan!
16.8.2011 11:53
Pasikiainen kirjoitti:Huoh...
Tarkistapa vesiletkut ja syyläri huolellisesti. Voi olla että letkussa pieni reikä joka laajenee kun jäähdytysjärjestelmässä paine kasvaa. Niin ja kannattaa myös termostaatin toiminta tarkistaa!
16.8.2011 13:13
Jebis kirjoitti:Juhissk kirjoitti:Mistäköhän johtuu että mito leikkasi? uus mäntä sisässä, ei mitään isompaa huuatusta ja silti leikkasi? oli n. 100km/h vauhtia ja juuri löysäilin kaasua.
ja sitte päivää myöhemmin vähän käytetty uus mäntä sisään ja sama tapahtuu? tulppa hyvän värinen ja vielä seosta pitänyt tuorevoitelun lisäksi tankissa.
Tuorevoitelu, jos siis käytössä.
Tuorevoitelu käytössö ja oli öljyä tankissaki että ei oikein siitäkään voi johtua..
16.8.2011 13:21
Juhissk kirjoitti:Jebis kirjoitti:Juhissk kirjoitti:Mistäköhän johtuu että mito leikkasi? uus mäntä sisässä, ei mitään isompaa huuatusta ja silti leikkasi? oli n. 100km/h vauhtia ja juuri löysäilin kaasua.
ja sitte päivää myöhemmin vähän käytetty uus mäntä sisään ja sama tapahtuu? tulppa hyvän värinen ja vielä seosta pitänyt tuorevoitelun lisäksi tankissa.
Tuorevoitelu, jos siis käytössä.
Tuorevoitelu käytössö ja oli öljyä tankissaki että ei oikein siitäkään voi johtua..
Ellei sitten pumppu hajonnut... Tai öljypumppua pyörittävä muoviratas.. Sen tiedän useammastakin mitosta pettäneen. Tai mäntä väärin päin? Niin tai väärän kokoinen mäntä? Tai jäähdytys ei toimi ja lämpöleikkaa sen takia? Onhan noita mahdollisuuksia. Onkos säädöt kohdallaan ja eihän imuvuotoa ole, että olisi laihalla käynyt? Ja pelkkä tuorevoitelu, ettet ollut ylimääräistä öljyä tankkiin lisännyt? Liiasta öljystäkin kun voi leipoa..
16.8.2011 15:33
Zande kirjoitti:Pasikiainen kirjoitti:Huoh...
Tarkistapa vesiletkut ja syyläri huolellisesti. Voi olla että letkussa pieni reikä joka laajenee kun jäähdytysjärjestelmässä paine kasvaa. Niin ja kannattaa myös termostaatin toiminta tarkistaa!
Niin joo, jos se pieni reikä laajenee paineen kasvaessa, ehkäpä! Jos männän puolelle vuotaa, eikö se mene niin että tulppa jne on kaikki ihan puhtaat sitten?
Ja miten termostaatin toiminta tarkistetaan, ja missä se on tässä. Epäilen enemmän reikää tms. koska vika tuli nyt tässä purun yhteydessä kuitenkin.
Ja jos sinne männän puolelle vuotaa, niin meneekö sieltä kaikki laakerit ja kaikki paskaksi sitten?
Katteet ainakin kastuu tuolta ihan alhaalta, etten usko että männän puolelle menee... Kuitenkin tehot löytyy. Ostin kuitenkin uudet tiivisteet...
16.8.2011 15:55
No ota katteet pois ja puhalla paineilmalla syyläri, sen ympäristö ja letkut ym. kuivaksi, sitte pyörä käyntiin niin pitäis nähdä mistä alkaa vettä tulemaan.
16.8.2011 17:48
Yees, sylinteriin se ainakin vuotaa... Otin irti niin ei ne pelkät o-renkaat pitäneet, laitoin vaseliinia. Pitäiskö laittaa vielä tiivistemassaa?
16.8.2011 20:48
Laitoin sitä tiivistemassaa vielä kaveriksi. Onko hyvät momentit: 20NM kanteen, tulppaan 25NM? Tossa ohjekirjassa, joka tosin on joku 90-luvun Mitoon, siinä lukee että Cylinder Head nut 19.6 sitten jakomerkki 21.6. Ja Tulppa 20 jakomerkki 30. Tarkoittanee että näiltä väleiltä? Miten olette ite laittaneet?
16.8.2011 21:12
Pasikiainen kirjoitti:Miten olette ite laittaneet?
Käsituntumalla sopivan napakalle vääntämättä kantta kieroon/rikkomatta kierteitä.
Ja termostaatti on sylinterin kannessa siinä kahdella pultilla kiinni olevan mötikän alla. Samasta mötikästä lähtee vesiletku. Testattua sen saat, kun upotat kuumaan veteen sen termostaatin ja katsot, liikahtaako siinä mitään. Se pitäisi ~60 asteisessa vedessä aueta.
16.8.2011 22:54
Eipä oo havaintoa vuotaako sieltä kannesta enään, mutta ainakin yhen vuotopaikan löysin, suoraan siitä nestesäiliön alapuolella oleva letku vuotaa aika hyvästi. Toivotaan nyt et se sylinteri sentään pitäisi.
Voiko niitä letkuja jotenkin paikata vai onko se uus vaan?
16.8.2011 23:06
Osta uusi letku, maksaa baut 10-15e tarvikkeet mistä saat väännettyä sopivan tilalle. Sulla on kansi kiero jos eivät pelkät o-renkaat riitä, tiivistemassa auttaa todennäköisesti hetkeksi, voi olla että kilometrien karttuessa palaa pois.
16.8.2011 23:40
Premit kirjoitti:Osta uusi letku, maksaa baut 10-15e tarvikkeet mistä saat väännettyä sopivan tilalle. Sulla on kansi kiero jos eivät pelkät o-renkaat riitä, tiivistemassa auttaa todennäköisesti hetkeksi, voi olla että kilometrien karttuessa palaa pois.
Niin no MP-Racingistä sain ohjeet että sinne voi laittaa vaseliinia että pysyy hyvin ne o-renkaat. Tiivistemassa ohjeen sain ulkomaisesta Mito-foorumilta. Mutta missä olis ohjeita tehä sellanen korjausoperaatio siihen letkuun? Tuli täs mieleen et jos olen kiristänyt liikaa niin sehän voi kanssa aiheuttaa ikäviä asioita?
17.8.2011 15:19
Joooh, MP-Racingiltä se yks ainut letku, minkä tarvitsisin maksaa 43e ja tilaustavaraa
Joten jos 15 e saa saman tehtyä niin vinkkiä vaan mulle, kiitos!