Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KMX 125

1.6.2012 23:17

Itselläni aivan samanlainen ongelma etujarrun kanssa!
Itsekkään en ole ratkaisua löytänyt... :itku:

Re: Kawasaki KMX 125

3.6.2012 15:48

Onko kellän dellortn 28mm kaasaria kiinni? en meina sa sitä millän säätöihin.

Re: Kawasaki KMX 125

4.6.2012 11:12

Mulla on. Ja paljon parempiin säätöihin sain kun vakiokaasarin... Piperi, tyhjätty putki, nii oisko 135ps, 65tk, neulaa en muista mut taitaa olla rikkaimmal... Himpun pienempi tk-suutin sais olla. Tosin sul tuskin on samanlain paketti muuten nii ei niitä oikein voi verrata.

Re: Kawasaki KMX 125

7.6.2012 20:39

Onkohan ihan normaalia että kawa kulkee max vain sen 100km/h? Kiinni on giannelin tehari+änkkä, ja hiilikuituläpät löytyy. Välit ovat 14-48, ja varsinaista piikkiä ei tunnu ollenkaan. 15-48 väleillä menee 120 pitkän kiihdytyksen jälkeen.

Re: Kawasaki KMX 125

7.6.2012 21:00

kaneli2 kirjoitti:Onkohan ihan normaalia että kawa kulkee max vain sen 100km/h? Kiinni on giannelin tehari+änkkä, ja hiilikuituläpät löytyy. Välit ovat 14-48, ja varsinaista piikkiä ei tunnu ollenkaan. 15-48 väleillä menee 120 pitkän kiihdytyksen jälkeen.


Mulla tulee vakioputkella eka piikki 7000rpm ja kovempi 9000rpm ja menee about 130 mittariin (pitäs kattoo mitkä välit on).
Kato aukeeko kipsi kunnolla ja luistaako kytkin tai onko mäntä väljä. Jos kytkin luistaa levyjen kuluneisuuden takia huomaat sen siitä jos kone kiertää mutta ei kulje alussa sen huomaa siitä että loppukierroksilla piikki vaimenee tai katoaa kokonaan.

Re: Kawasaki KMX 125

7.6.2012 21:10

0meGa kirjoitti:
kaneli2 kirjoitti:Onkohan ihan normaalia että kawa kulkee max vain sen 100km/h? Kiinni on giannelin tehari+änkkä, ja hiilikuituläpät löytyy. Välit ovat 14-48, ja varsinaista piikkiä ei tunnu ollenkaan. 15-48 väleillä menee 120 pitkän kiihdytyksen jälkeen.


Mulla tulee vakioputkella eka piikki 7000rpm ja kovempi 9000rpm ja menee about 130 mittariin (pitäs kattoo mitkä välit on).
Kato aukeeko kipsi kunnolla ja luistaako kytkin tai onko mäntä väljä. Jos kytkin luistaa levyjen kuluneisuuden takia huomaat sen siitä jos kone kiertää mutta ei kulje alussa sen huomaa siitä että loppukierroksilla piikki vaimenee tai katoaa kokonaan.

Kiitoksia vinkeistä. Vahvastin kyllä epäilisin kytkinlevyjä, koska kiihtyessä tuntuu että kiihtyvyys lakkaa liian aikaisin, ja vaihde täytyy vaihtaa isompaan. Mutta mitenkäs pääsen tarkastamaan levyjen kunnon?

Re: Kawasaki KMX 125

7.6.2012 21:54

Jos vielä haluat tarkastaa levyjen kunnon siihen pitää avata kytkimen päällä oleva lohko, kannattaa hankkia uudet levyt jo etukäteen niin saat saman tien hoidettua koko homman. Muista kattoa missä järjestyksessä kytkin- ja välilevyt oli, niin saat uuden pakan heti oikein kasaan :D

Re: Kawasaki KMX 125

8.6.2012 14:17

0meGa kirjoitti:Jos vielä haluat tarkastaa levyjen kunnon siihen pitää avata kytkimen päällä oleva lohko, kannattaa hankkia uudet levyt jo etukäteen niin saat saman tien hoidettua koko homman. Muista kattoa missä järjestyksessä kytkin- ja välilevyt oli, niin saat uuden pakan heti oikein kasaan :D

Mahtaakohan tuo kytkin olla märkä vai kuiva kytkin?

Re: Kawasaki KMX 125

8.6.2012 15:41

kaneli2 kirjoitti:
0meGa kirjoitti:Jos vielä haluat tarkastaa levyjen kunnon siihen pitää avata kytkimen päällä oleva lohko, kannattaa hankkia uudet levyt jo etukäteen niin saat saman tien hoidettua koko homman. Muista kattoa missä järjestyksessä kytkin- ja välilevyt oli, niin saat uuden pakan heti oikein kasaan :D

Mahtaakohan tuo kytkin olla märkä vai kuiva kytkin?


Märkä, joten valuta öljyt eka pois.

Re: Kawasaki KMX 125

8.6.2012 16:03

Oon vähä aatellu tota kemexin ostoa nii aattelin kysyä täältä pari kysymystä kmx:ään liittyen.

Eli onkos kovin luotettava peli kyseessä? Tyyppivikoja? Paljo männällä ajaa suurinpiirtein?
Löytääkö helposti varaosia? Kulutus varmaan ihan kohtuullinen? (kun eikös nää oo melko matalaviritteisiä?)

ja vielä viimeisenä että yltääkö n.165cm pitkällä jalat maahan ? :)

Re: Kawasaki KMX 125

9.6.2012 18:20

kaneli2 kirjoitti:Onkohan ihan normaalia että kawa kulkee max vain sen 100km/h? Kiinni on giannelin tehari+änkkä, ja hiilikuituläpät löytyy. Välit ovat 14-48, ja varsinaista piikkiä ei tunnu ollenkaan. 15-48 väleillä menee 120 pitkän kiihdytyksen jälkeen.

Tähän lisäksi, että ps on kokoa 125, hieman suositeltua isompi. Kaveri vihjaili että se voisi jopa vaikuttaa tuon verran, että kannattaako sitä kokeilal vaihtaa hieman pienempään?

Re: Kawasaki KMX 125

10.6.2012 12:56

Liian iso suutin! ei jaksa vaan kiertää kun saa liikaa kakkua. TT suutinhan on 105, itselläni oli giannellin alkuosa, tyhjennetty vakiovaimentaja, uusi ilmanpuhdistin elementti vakiokotelossa+kotelon kansi poistettu niin 110 suutin oli melkolailla optimaalisin. Huippuja keräsi -04 zx6r:n mittariin 135, välitykset olivat vakiot, en muista piikkien lukumäärää. ja tähän lisätäkseni niin ihraa pyörän päällä oli yli 100kg ;) läpät olivat vakiot, ja tosiaan ensimmäinen terävöityminen tapahtui jossain 6500-7000rpm kohdilla ja toinen 9000rpm kohdilla, giannelli laajensi vetoaluetta vakioputkeen nähden ja piikki tuntui kovemmalta vakioputkella.

Re: Kawasaki KMX 125

10.6.2012 15:33

sevgi kirjoitti:Oon vähä aatellu tota kemexin ostoa nii aattelin kysyä täältä pari kysymystä kmx:ään liittyen.

Eli onkos kovin luotettava peli kyseessä? Tyyppivikoja? Paljo männällä ajaa suurinpiirtein?
Löytääkö helposti varaosia? Kulutus varmaan ihan kohtuullinen? (kun eikös nää oo melko matalaviritteisiä?)

ja vielä viimeisenä että yltääkö n.165cm pitkällä jalat maahan ? :)


Kyseessä on todella luotettava peli. Männänvaihtoväli taitaa olla noin 10-15tkm. Varaosia löytyy ihan kiitettävästi, muttei kuitenkaan niin hyvin kuin esimerkiksi Yamahaan ym. Itse en ole koskaan laskenut kulutusta, mutta ei se todellakaan paha ole. Kemexi ei ole mikään tehomylly, mutta hakkaa 4-tahtiset kevarit mennen tullen ja palatessakin ainakin Gianellin teharilla.

Itse olen noin 170cm ja yltää ihan hyvin maahan, eli ei ole ongelma. :)

Re: Kawasaki KMX 125

10.6.2012 19:49

Tomppade kirjoitti:Liian iso suutin! ei jaksa vaan kiertää kun saa liikaa kakkua. TT suutinhan on 105, itselläni oli giannellin alkuosa, tyhjennetty vakiovaimentaja, uusi ilmanpuhdistin elementti vakiokotelossa+kotelon kansi poistettu niin 110 suutin oli melkolailla optimaalisin. Huippuja keräsi -04 zx6r:n mittariin 135, välitykset olivat vakiot, en muista piikkien lukumäärää. ja tähän lisätäkseni niin ihraa pyörän päällä oli yli 100kg ;) läpät olivat vakiot, ja tosiaan ensimmäinen terävöityminen tapahtui jossain 6500-7000rpm kohdilla ja toinen 9000rpm kohdilla, giannelli laajensi vetoaluetta vakioputkeen nähden ja piikki tuntui kovemmalta vakioputkella.

Jaajaa, 105 siinä' taisi olla aluksi kiinni, ja isompaan vaihtamisen jälkeen kyllä kiersi paljon iloisemmin. Mahtaisikohan 115 tai 110 olla sopiva?

Re: Kawasaki KMX 125

10.6.2012 22:39

Koita sillä 110 suuttimella niin kuin aikaseisemmin mainittiin. Se liian iso suutin voi hyvinkin tuntua pienillä kiekoilla että lähtis paremmin mutta isoilla ei sitte jaksa mennä.

Tietääkö kukaan että saako jostain metallista imukaulaa suoraan kemexiin sopimaan, ei oo paha homma tehdä ite mutta mielummin ostaisin.