Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 2:15

Haha katotaa sitä mankia sitteku joskus laitat myyntiin ;)

Jos ei muuten nii viilaan vaikka ne 140cc merkinnät pois siitä pytystä niin ei oo poliiseilla mitää valittamista jos menisivätkin penkittämään, alle 11kw tulis kuiteski :)
Poliisit ei oo muuten ongelma, mut mitää sakkoja ei oo innostusta ruveta maksamaa.

Onhan näissä monkeseissa silti tuo teho/painosuhde aika hyvää luokkaa. Joskus noita laskin niin tehopainosuhde samaa luokkaa vakiona jonku 2t kemmun kanssa. En nyt muista minkä, mutta sekin oli siis tietysti vakio.

Tossa just laskeskelin että tulis sellanen 400 euron paukku jos tilais ooracingiltä edellä mainitut osat tohon vakioon+tietysti omatyö päälle. Eli eipä siinä nyt paljoa voita jos ostaa uuden ja sitä virittää.

Kuinka hanakkaasti teillä on muuten poliisit lähteny perään, vaikka on ollut ihan isokilpinen manki?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 2:22

Laki kieltää virittämästä jollei muutoskatsasta moottoripyöräksi mikä taas ei taida onnistua, mutta välitykset ja ilmanputsarin voi vaihtaa laillisesti, koska se ei ole virittämistä ja rengaskoon muutoksen saa muutoskatsastettua.

Tosin ketään ei kiinnosta mitä oot tehny vakiokoneelle kun on kevari, eli kunhan vaan on tieliikennekelpoinen eli valot, vilkut ja renkaat kunnossa ni ei tuu sanomista kaasarista tai bigboresta ku ei nää niin rajuiksi muutu et ihmeemmin perseessä tuntuis.

Ja kyllä nää setäsinisiä kiinnostaa, kun näyttää virimopolta johon lyöty kevarin kilpi :lol: mut kun oppivat tuntemaan sut ni etköhän saa olla rauhassa, ainoo mikä niitä kiinnostaa varmaan kunnolla on putki et äänet ei oo helvetin kovat, mutta tuskin syynäävät tarkemmin jos on minicrossin putki kiinni omatekosella db-killerillä ja vakio lämpörauta siinä päällä.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 10:41

Haukka_Pv kirjoitti:Onhan näissä monkeseissa silti tuo teho/painosuhde aika hyvää luokkaa. Joskus noita laskin niin tehopainosuhde samaa luokkaa vakiona jonku 2t kemmun kanssa. En nyt muista minkä, mutta sekin oli siis tietysti vakio.


Toi teho/paino-suhde ei oo sama asia kylläkään kuin oikea teho. Esim. tämä Skyteam kiihtyy paljon laiskemmin kuin oma nelarihusse, vaikka tässä on teho/paino-suhde himpunverran parempi.

Husse 11kW/123kg=0,089 kW/kg
Skyteam 5,7kW/63kg=0,090 kW/kg

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 13:32

Aa, eli se ei oo siis suoraan toimiva käytännössä... Hyvä tietää!

Eli tuskin kannattaa pelätä että poliisit rupeavat syynäämään jotain pytyn merkintöjä tms.?

Huhhuh nyt on kyllä älytön piikkimankikuume... Ja ajamaanki pääsis alle puolenvuoden päästä...

Taitaapi vakiona tolla nyppästä aika kevyesti keulan pystyyn joka vaihteella :D?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 14:53

Joo, vakioväleillä kaasusta nousee :lol: , mutta pitemmillä vissin vaan nykäsemällä ainakin 4:sella.

Ja kyllä ne voi ne pytyn merkinnät syynätä, mutta turha pelätä poliisia ku nelarin pientä tehonnousua ei perseessä huomaa (ja teet tällä kikalla pytyn lailliseksi), ja näitä on niin vähän että taatusti sillä ei ole vertailupohjaa oikeesti vakiosta, eli kun sanot vaan et on vakio ja lyhyt akseliväli, jos kyselee miks keulii niin herkästi.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 15:43

Jees hienoa! Kuinka teillä on kestänyt tuo takanapa (vai mikälie) kun siinä mopomallissa se ei kuulemma oikeen kestä?

Sitten vielä, toimiiko tuo kytkin ihan ok lämpimänäkin vai heittääkö se öljyt velliksi jos siellä on esim 10/40? Eli pitääkö tähän käyttää niitä jäykempiä öljyjä?

E: Paljonko näissä on vakuutukset? Kuullu vähä juttua että ois aika hurjaa sorttia... :D

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 16:00

Kyllä se napa kestää, kunhan vaan on huolella kiristetty ruuvilukitteen kera tosin kierteet korkkaa herkästi.

Öljynjäähdytin aka lauhari on suositeltava ostaa, ja ei se ainakaan koneelle pahaa tee käyttää 15w50 tai 20w50 (tätä saa halvalla valvolinelta motonetistä) öljyä kesällä , talveksi sitten 10w40 ja lauhari pois.

Riippuu yhtiöstä, muistelisin et mb93 on puhunut, että 300-400€ liikenne- ja hirvi, palo, varkaus vakuutus eli osakasko.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 16:02

Jaa no eipä tuo vakutuus sitten aivan kauhea ole. Peeveessäkin se 250 e vuosi.
Paljonko tuo öljynlauhdutin maksaa ja onko vaikea asentaa?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 16:10

Hinnat riipppuu kaupasta, ja eikai se kauhean vaikeaa ole, en osaa sanoa kun ei ole tullu itse asennetttua.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.7.2012 17:12

Haukka_Pv kirjoitti:Jos ei muuten nii viilaan vaikka ne 140cc merkinnät pois siitä pytystä


Merkitsemätön pytty FTW. Vähän hiekkapaperilla hinkkas ja kuumankestot päälle, niin on vakion näköinen.

Kuinka hanakkaasti teillä on muuten poliisit lähteny perään, vaikka on ollut ihan isokilpinen manki?


Eka kohtaaminen tais olla motarilla, ymmärrettävistä syistä. Kyllä ne aluks pysäytteli muutaman kerran mutta äkkiä ne oppii ja sana leviää että näitä on isokilpisiä.

Haukka_Pv kirjoitti:Taitaapi vakiona tolla nyppästä aika kevyesti keulan pystyyn joka vaihteella :D?


Ei oikeastaan. Kakkosella vielä nostaa kaasusta, mutta kolmosella joutuu jo nojaamaan taaksepäin. Ite nostelin 125cc:llä ja 17/30-väleillä nelosella kytkimellä, nyt 140cc:llä riittää nykäisy (kovemmista vauhdeista eli kahdeksankympin nurkilta nostan kyl kytkimellä).

Mulla on nyt 10W-40 ja velliksi menee ilman lauharia. Kytkin toimii kyl kuten pitääkin mutta paksumpaa tavaraa pitäis laittaa. Kaipa tulee ajeltua nyt uuden yläkerran "sisäänajoa" noilla öljyillä ja sit Superbiket sisään. Lauhari on muuten ihan bolt-on-tavaraa, poliisisetä sitä kyselikin että mikä helvetin välijäähdytin sulla tossa on, missä turbo luuraa?

Pohjolassa vakuutukset meitsin nimillä, osakaskolla ja tossa olis ens vuoden vakuutuslasku jonka loppusumma on 382€.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

29.7.2012 0:57

Miten ois helpoin/halvin tapa saada 140cc kone monkeyyn? Saako jostain pytyn ja kannen vai tarviiko ostaa koko kone?

Jos parilla sadalla sais, niin sitten vois ehkä hommata, muuten taitaa jäädä väliin.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

29.7.2012 4:20

http://www.happy-motorparts.de/shop/art ... 8%26aid%3D

http://www.happy-motorparts.de/shop/art ... %3D89%26ai

Nuo ja sit samalla tiivistesarja tuolta kaupasta, noiden mukana ei tule. Postit on alle 20€, eli vähän päälle satasen maksaa. Samasta kaupasta saa 24mm Mikunia, mulla on siis tuo yläkerta ja tuo Mikuni kiinni tällä hetkellä. Ainoot muokkaukset mitä pitää tehdä on että avartaa lohkojen reikää/ottaa tavaraa pois sylkkäputken alapäästä että pytty mahtuu lohkojen reikään ja alapuolelta pitää rälläköidä kolme jäähdytysripaa pois että s-startti mahtuu sinne.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

29.7.2012 11:03

Toi on kyllä jo niin halpa, että jossain vaiheessa menee tilaukseen! Kiitti MB93!
BTW, tuli vähän vääränlainen tanko ostettua, enkä ole aivan tyytyväinen. Tilaa ei tullut yhtään lisää, tosin ulkonäkö parani. Mahtuukos siihen Timeless Pitbiken alle paremmin tällänen 193 cm kaveri?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

29.7.2012 13:29

Ite en ainakaan tykkää Timelessin Pit Bikestä yhtään, liian matala ja leveä. Taitaa olla tuo mun nykyinen tanko kans samankorkuinen ku tuo sun nykyinen, ehkä pikkasen korkeampi.

Juu, tsekkasin niin tuo mun tanko (siis tämä) on 1,5cm korkeampi. Suosittelen että ostat vaikka raiserit niin saat tankoa vaihtamatta korkeammalle sitä.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

29.7.2012 13:43

Renthal playbikeä (50cc malli ei sitä toista normi crossitangon kokosta) vois myös kokeilla, korkeampi kuin timeless ja kunnon laatutanko.

Ja toinen et jos uuden tangon ostaa, niin kannattaa dremelillä tai rälläkällä kaventaa parisenttiä päistä jos tuntuu liian leveeltä.

Ja korkeusongelmaan uudella tai vanhalla tangolla löytyy helpotusta esim. diceltä parilla kympillä, koropala raiserin ylä ja alapuolen väliin meinaan ja voi laittaa useemman päällekkäin jos siltä tuntuu.

E: Ja ihan mielekiinnosta niin, toimiskos muuten vakiokannella tuo 140 setti (tiedän kyllä et tehohyöty jää huonommaksi), kun kaveri ei uskalla kantta vaihtaa ku erinäkönen ku vakio?

Koitan tosin selittää sille et samase on uusi laittaa ku tuskin poliisi tommosta pientä eroa tajuaa.