Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.7.2008 17:02

Thoyni_ kirjoitti:Jokaikisen viestin olen kyllä lukenut. Löytyykö tähän suomesta suoraan käypää änkkää edes? vai pitääkö joku pönttö amistella kiinni :D


no kun sen verran mitä mä olen putkee kattellut niin se näyttää siltä että se on siinä putkessa kiinni ?? en sitten tiiä . mutta joku tehari olis kyllä kiva :)

16.7.2008 18:59

Lueppas Thoyni_ toi 14 sivu kokonaa nii siitä löytyy aika lailla tietoo :) ja samoin iha ekalta. tyyppivikanahan joku sano et joku öljyputki rikki mut nykysii malleihinhan se vika sit korjattu.

Ei näytä mistää sivuilta viripalikkaa löytyvän. Moto-seinäjoeltaki mistä tämän ostin niin vastattiin "ei ole" ku kysyin eri kokosia rattaita tai isompia suuttimia :( Toi ratas on aika perusmallin näköne et joltain muulta merkiltä vois löytyy sopiva ratas. Ja isomman ja yleisemmän kaasarin saa varmaa sovitettua jos aikoo kunnolla virittää. teharihan tohon ois varmaa aika helppo väsätä.. tosin itellä ei laitteita eikä taitoo mut kaverin kans suunniteltii jos joku isompi ja lyhyempi putki tulos jossa änkkä jäis moottorin "alle" Ja änkänvaihto pelkästää ois helppoo: rälläkällä vaa vakio pois ja joku autoon tarkotettu helposti ruuveilla asennettava änkkä tilalla nii eiköhän äänet muutu ;)

20.7.2008 23:50

Itellä ei ainakaa kauheasti ole tarvetta lisä teholle kymcoo, no ehkä sen verran että toi 130 menis rikki aina ku tarvis :P ja äänetki on mun mielestä oikeestaa aika hienot jo valmiiksi, mutta se onkin minun mielipiteeni. Miten muuten teillä on noi kokonais kilometri lukemat, että paljonko on jo mittariin pyörähtänyt ? Itellä jotaki 5900 km, joista 4000 tullu tänä keväänä

20.7.2008 23:52

ja tosiaa, oon itekki yrittäny kattoa muilta sivuilta nuita virittely hommia mutta ei oo näkyny mittää erityistä :itku:

21.7.2008 22:53

Joo kyllä tos tehoo on ihan riittävästi ku vertaa johonki yamahan xt:hen tai muihin vähä laiskempii. helposti jaksaa ottaa ja pitää sen 100kmh. ja kyllä ku kaveri ajo tolla ja kuuntelin nii huomasin vasta sitte et perhana tosta änkästähän tulee just komeet mörinät!! :) kun ei sitä ite kuule kun istuu pyörän päällä ja kuulee vaan moottorin äänet.

Otin muuten tosta ilmanputsarista sen "kannen" pois lisätehon uskossa. Eli jätin silti sen suodatin osan kiinni. Eipä paljon mitään vaikuttanut tehoon.. Ainakaan huiput ei parantunu koska edelleen ottaa kiekka rajotin 5lla vastaa siinä 128kmh. Tarttis pitemmät välit... Äänet tosin on nyt aika miehekkäät ;)

Niin ja kilsoja tullu noin 5000 tään kesän aikana.

22.7.2008 9:37

Seosruuvia kannattaa ainaki varmaa ruuvailla ettei laihalla käy jos otit sen kannen...

22.7.2008 22:24

Thoyni_ kirjoitti:Seosruuvia kannattaa ainaki varmaa ruuvailla ettei laihalla käy jos otit sen kannen...
Joo pitää kattoo. Enkä tiiä otanko sen lopullisesti ku pitäis jotenki kiinnittää se suodatinosa kun siinä ei oo mitään ruuveja tms. Ne ainot ruuvit on vaa siihen kannen kiinni. Ja roskatkin pääsee helpommin koneeseen ja teho eroa ei ainakaan ajotuntumassa huomaa niin aika turhaa irrottaa se :s

12.8.2008 14:52

Tutkin tänää kuvia cebarin rattaista niin millilleen saman kokoiset ja laiset eturattaat on ainakin! :) eli vissiin kymco ja cbr on näköjään aidosti jonkin sortin sisarpyöriä! :) harmi vaan ku ei tunnu mistään cebariinkaan löytyvän kuin 15(vakio) ja 17 piikkisiä :(

14.8.2008 11:10

tuo on ihan jees tietää :) kyllä niitä enemmän on cebariin niitä osia kun kymcoon ... kymco on niin uus pyörä että ei siihen ole vielä uusia osia saatu tehty tai viritysosia. mitenkäs muuten teillä on , joudutteko ajamaan jollain 8000rpm että saatte 100km/h mittariin vai missä kohtaa ? mulla meinaan kun eilen otin pyörän käyttöön kortin myötä niin pitää jaa siin 7800-8000rpm että saa sen 95-100km/h mittariin :S

15.8.2008 10:36

Joo ehkä sit hetken päästä tulee osaa oikeen quannoninki nimellä :) Sit tutkin scatterilla niitä kuvia rattaista mis on mitat millilleen ja näin nii katoin et honda cityflynki eturattaat pitäis käydä..

Mulla sama et 8000rpm nii on 100mittaris. Mutta ei se musta tunnu niin huutavan. Ei edes tärise niin hirveesti. Ja luulen et se punaraja on vaa pelotukseks jo niin aikasin. Jossain luki että se huipputeho 9,7kw olis vasta suurimmillaan just 9500-10000rpm kohalla että kaippa sillä on tarkotettu ajettavan siinä punarajan kohalla :) eipä täs 6500km aikana ainakaan mitään vikaa oo tullu vaikka kokoajan niin ajettu :D

18.8.2008 18:48

Olin kaverin kans just omalla kanuunallani pitkällä reissulla eteläsuomes ja kone kesti aivan loistavasti, kaasupohjassa ajoa tuli nimittäin 350km aikana niin paljon kun suoraa tietä löytyi ;)

ja reissuhan oli karjalohjalle täältä kuortaneelta eli yhteensä kilometrejä tuli hiukan yli 800 viikonlopun aikana ja se 350km/sivu ajettiin yhteen putkeen. Tuli todistettua että kone kestää kyllä.

itellä on änäri tyhjä ja äänet on aivan loistavat :D kulkupuoleen se ei vaikuttanu mutta alavääntö kasvoi vähän. ilmanputsarin sisältä oon ajatellu ottaa sen väliseinän irti joka löytyy itse sen putsariosan alta ja rajottaa vähän ilmansaantia, mutta sit pitäs varmaan vaihtaa suurempi suutin. tänään kokeilin niin ampu putkeen kun otti sen pois :D

19.8.2008 8:29

Niinno en nyt tiedä mitenkä koneen kestosta voi mainita noinkin lyhyellä matkalla. Kun on 20 000 ajettu ilman vikoja ni ainaki voi sanoo kestäväks :P

19.8.2008 9:13

ntjt -> Ku tyhjäsit änkän nii tarttiko sun mitään suutinta suurentaa tms säätöjä tehä että sais bensaa normaalisti? Vai vaikuttiko se edes tehoihin niin paljoa? Ja oon kokeillu niin ei se väliseinäkään niin hirveesti muutosta tuo :) ei muistaakseni edes äänet muutu kovinkaa jos vaan siinä on se vakio puhdistin osa ja vielä se muovinen kansi päällä.

19.8.2008 17:07

Oon ajanu omalla Quannonilla semmoset 5800 kilometriä ja on toiminu hyvin ja oon siinä ajalla ottanu selvää asioista, vireistä ja sen semmosesta. :). Monia on ihmettäny viriosien saatavuus, missä kurit putkessa on. No mitä omaan tietoon on tullut on vaikka mitä. Ensikkä selvisi semmonen juttu, että pyörä kulkee omaan mittariin 127 KM/H. Tosin se oli aivan kyykyttämistä, lievään alamäkeen ja viimeiseksi mittari valehtellee sen 5 KM/H. Eli pyöreesti 120 ja risat siit tullee ja kierroksia oli semmoset 10200-10500 ja tämän on varmaan moni Kymco kuski huomannu.
Pakoputkessa ei ole alkukäyrässä kureja, mut pönttö on mitä luultavammin kuristettu.( En ole kehannu mennä aukoo, jos menneehin pilalle, vaihtaa pöntön jos on pakko, mutta se onni jo selvinny aikaisemmin.)
Imupuolella alkaen ilmanputsarista totesin, että kun on ensin otettu irti se ilmanputsarin kansi ja laminoitu ilmanputsari, niin se pystysuoraan oleva irtoseinä siinä ilmanputsarikotelossa EI OLE kuri mitä jotkut luulevat. Se on IMUÄÄNENVAIMENNIN eli sillä ei olemitään kuristavaa tekijää, mutta kun sen otttaa poikkeen saa mukavat imuäänet, eip muuta siinä.
Vaihdoin etuhammasrattaan 16-piikkiseen ja totesin, että kierrokset laski satasessa sinne 8000, kun ne oli aikaisemmin semmoset 8600. :D Se oli positiivinen puoli, mutta harmikseni sitten huomasin, että satasesta eteenpäin ei taho enää voima kunnolla riittää 5-vaihteella eikä jaksa kunnolla tällä vaihteella vääntää isommassa mäessä niin hyvin. :itku: Mutta pienemmillä vaihteilla on sitten hauskaa kun nelosellä kulkee parhaillaan semmosen satasen, mutta kyl siinä jo kone huutaa. :|

20.8.2008 18:40

Jepjep näihän se on.. Mistä muute sait rattaan? ostikko ihan kymcon nimella vai cbrrän oman? Eikö muka ollenkaan jaksa sillä isommalla? :O vai onko kiihtyvyys vaan todella nuhaista? :)