Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.5.2005 17:02
Hmm mitäköhän jos ostas jostain 2kpl vaikka 20mm dellorto phbg:tä ja laittas hondaan? Pitäis melkein kokeilla, ettiä toinen 20mm phbg kun yks mulla jo on. Tehoja ois varmaan lähemmäs 18-20hp jos nyt on 17,5hp..
16.5.2005 20:59
Mitä mieltä olette kannattaisko tuosta b6:sta rakennella jotain customtyylistä pyörää, vai säilyttää sellaisenaan? Kun ei saa museoituakaan kun ei ole alkuperäisiä pakoputkia ym., ja niitähän ei taida löytää mistään...
16.5.2005 21:10
erkkola kirjoitti:Mitä mieltä olette kannattaisko tuosta b6:sta rakennella jotain customtyylistä pyörää, vai säilyttää sellaisenaan? Kun ei saa museoituakaan kun ei ole alkuperäisiä pakoputkia ym., ja niitähän ei taida löytää mistään...
Mulla jos moinen ois, niin varmaankin rakentelisin sitä miedosti caféracer henkeen. Itse en missään nimessä customtyyliin menisi, mutta makunsa kullakin. Kenties itse laittaisin matalampaa stongaa, ehkä hieman korkeampaa perää, mahdollisesti lyhyempää/sporttisempaa penkkiä ja tietysti alkuun pyörä tekniikaltaan huippukuntoon. Sitten vielä joku musta/kulta, musta/hopea tai musta/valko maalaus. Aijaijai. Toki saattaisin myös mahdollisimman vakiona pitää. Harvinaisuuksiahan nuo alkaa jo olla. Itsellä tarkoitus ostaa sitten ennen 20v joku 70-80 luvun 900 tai 750 cb ja siitä rakennella sitten. Ensiks pitäs tämä kesä tiruutella tolla piikikisellä cb:llä, jota ihmeekseni jaksoin vähän laitella viime talvena. Onneks ens kesänä saa jo tolla 500:lla ajaa. Jopa ihan laillisesti.
16.5.2005 21:18
Jos et kerran saa museokilpiin niin tee siitä sitten mahdollisimman siisti. Vinkki: Mulla saattas olla myynnissä 2-1 putkikin
.
16.5.2005 22:27
rakenna ennemmin orkkis tyylinen kun apinakeinu sitä varten on rebelli
joku ennemmin tyyliin 123aaa rakennelma että lievää maukasta tuunailua kun jotain että laitetaa 30cm pitkät putket taakse toimittamaan iskarin virkaa ja tanko korkealle tai sitten toisinpäin että korotetaan perää taivaaseen ja putkiin vaan alkukäyrät jne.. siisti maukas old-school caferacer
ostat multa noi alkuperäistä vastaavat vaimetajat ja teet alkukäyrät niihin vastaaviksi
17.5.2005 6:46
Niin, tuo 123aaa:n ehdotus on hyvä, imho mallia kannattais/vois ottaa Triumph Thruxtonista.
17.5.2005 16:46
No se customointi oli varmaan jokin hetken päähänpistos, paljon hienompi tuo triumphin tyylinen vaikuttais olevan. Tekniikkaa en luultavasti käy läpi ainakaan vielä, kakkospyöränä kun on. Kunhan vain kauniina kesäpäivänä vois käydä hiukan pöristeleen...
23.5.2005 9:11
Eilen vaihdoin öljyt hondaa ja ja putsailin samalla sen öljysihdin. säikähdin vähäsen kun avasin kopan ni samalla hetkellä kolahti koppaa vasten ja siellä oli joku pieni osa jossa on jousi mukana, kopan pohjalla. mietin sitte että mistäköhän tämäki putos ja kokeilin jokapaikkaa sitä ja pääädyin että varmaanki tohon kampuran päähän? siellä se nyt on mutta ajattelin kysyä että kuuluuko kampuran päähän mitää pikkuosaa?
23.5.2005 15:41
Muistaakseni siihen kuulu joku pikkuosa, en muista tarkalleen.. Mitäs öjyä käytit? Ite käytin jotain mitä en nyt muista tuossa myöhemmin voin laittaa sen nimen ja putsailin sen öljysihdin, ihan oli täysin puhdas, ja tämän tein siis n.viikko sitten.
Nyt on tullu ajeltua viikossa hondalla 642km.
23.5.2005 16:01
jotain motul 3000+ mp-öljyy 10w-40.. paljos ootte ajanu nyt siitä kun liikenteeseen otitte pyörät? mul on nyt 2900km tullu huhtikuun alusta, ja kohta tulee lisäää ku toi kesä alkaaa
24.5.2005 17:13
nyt on tulu ajeltua 694km, kortti tuli siis 28.4, eli kohta kuukaus menny..
Kertokaa nyt STANA SOIKOON miten tuosta cb:stä kiritään se tun nokkaketju, "kilisee" jo sen verran paljon että pakko kiriä.
24.5.2005 20:56
varmaa tietoa ei ole koska itse en sitä koskaan ole kiristänyt, mutta kaasareiden alla on sylinterissä ruuvi jota kiristämällä ketjun pitäisi kiristyä, tai ainakin se ruuvi vaikuttaa ketjun toimintaan
25.5.2005 13:10
Muistaakseni se kiristetään siten, että pyöritetään kone jonkun merkin kohdalle(? saatto olla vasemman puolen puristustahti tästä en ole 100% varma?) , sitten löysätään se sylinterin takana olevan neliöpäisen säätöruuvin lukitusmutteri ja sitten ketjun pitäisi kiristyä automaattisesti, jos kaikki vermeet on kunnossa niin siellä on semmonen jousi joka sen vetää oikeaan kireyteen. Sitä sääötruuvia voi varovasti renkata edestakaisin ihan pienellä liikkeellä että se kiristin irtoaa, jos on jumittunut. Niin ja se o-rengas joka on siinä lukitusmutterin ja rikan alla, niin kannattaa ottaa säädön ajaksi pois että liikkuu se ruuvi vapaammin ja ketju tulee oikeaan kireyteen. Itse olen ainakin näin toiminut aina silloin tällöin ja ei ole ketju ääntä pitänyt.
25.5.2005 17:45
Hmm, "ei varmaa tietoa", tuo on vähän ikävämpi juttu, sattuukin tekemään jotain väärin niin aijai. Mutta kiitoksia vastauksista, pitää kokeilla tuolla 123aaa:n kertomalla tavalla. Alkaa jo tosiaan olla pikkusen turha löysällä se ketju, kilisee todella häiritsevästi ja tuossa 7000rpm se muuttuu sellaseks "sirinäksi". Ja en tiiä johtuuko nokkaketjusta mutta tänä-aamuna koulumatkalla kierrätin suht. nopeasti eräässä vaiheessa (kolmosella) kiekat sinne 10 000rpm, niin alkoi kone pätkiä ja kuului kerran sellanen kova, sirkkelimäinen ääni. Tottakai siinä vaiheessa hiljensin vauhtia ja laskin kierrokset nopeaan, ja taas oli kuin normaalisti. Ja sitten kotiintulomatkalla nelosella vedätin kierrokset hitaasti eräällä suoralla päälle sen 10 000rpm eikä mitään. Hmm, outoa..
25.5.2005 19:51
ei kannata vingutella pahemmin mikäli on semmone kutina perseessä että ketju olis löysällä, koska pahimassa tapaukessa voi hypätä ja venttiilit osuu mäntiin
oletko tarkistanut venttiilivälykset, itsellä ainakin pitivät suurilla välyksillä häiritsevää sirinää, tosin nyt kun ovat säädöissä niin lämpimällä koneella sirisee mutta ei niin pahasti, liekö vaan kuluneet niin ääntävät