Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 20:05

No mitäs kettuja, voiko se edes vaikuttaa, kun vakio säädöillä no problem muutakuin käyntiin lähtemisessä.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 20:09

Noxq kirjoitti:Ehehe, eipä auttanu EGR putken tukkiminen siihen nykimiseen (twinair, 135ps ja 42tk)
voiskohan se sitten johtua siitä että mulla on pitkän mallinen toi tk-suutin. Käy tyhjäkäyntiä hyvin, yleensä sammuu kun vetää kytkimen pohjaan ja jarruttaa, kierroksiakin ottaa jokseenkin hyvin, matalilla vähän mooaa. jännä vika... :roll:


Itellä muistaakseni samat suuttimet ja teki samaa et sammu kytkin pohjassa jarruttaessa mut korjaantu kun sääteli ilma ja tyhjäkäynti ruuvit uudellee.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 20:13

No jos vika ois noin selvä, en kyselisi.
Pitää tilata se lyhkäsempi tk-suutin jos joku raaskisi linkittää sen, Koska sammuu pelkästään silloin kun painaa etujarrua, uskoisi että bensapinta heilahtaa ja se imaisee liikaa tavaraa sisään ja sammuu. Jatketaan sitten kun saan sen uuden suuttimen ellei jollakin ole jotain hifi kikkaa jota en ole kokeillut.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 20:41

Onko ilmanputsari varmasti tiivis? Omaan husseen ei twin-airi ainakaan sopinut koska putsarikehikko on erilainen verrattuna esim 2t husseen.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 21:16

En osaa sanoa että onko, kun ei sinne alapuolelle näe, mutta ei se siitä johdu vaikkei olisikaan tiivis, koska nykii vakio putsarillakin.

Mistä niitä lyhkäsiä tk-suuttimia saa?

https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkee ... suutin-42/
https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkee ... n-n424-21/

Onko näissä jotain eroa? Itsellä tuo prox.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 21:52

Kumpikaan noista ei ole se lyhyt. Aikaisemmin laitoin stormin varaosanumeron kyseisestä suuttimesta, se haku kenttään niin löytyy. Löytyy myös 24mx, nimellä tyhjäkäynti suutin, keihin, lyhyt. Scatteriltakin löytyy, se suutin minkä kuvassa lukee, että se on 23.5mm .

Linkkejä en saanu laitettua mitenkään järkevästi kun kännykällä kirjotan.

Ja sitten kantsii nyt repiä se egr-venttiili samantien irti, turha paino pois :) . Ilmanputsari kotelosta letku pois ja tukit sen , sitten imukaulan letku irti ja tukit sen toiselta puolelta ja takas kiinni, pultti ja vaikka mustaa tiivistesilikonia sisälle ja se on siinä. Sitten egr-venttiili pois, ykspultti irti ja homma hoidettu. Ootko vielä putsannu kaasaria?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 22:04

Kai se kaasari on puhdas kun se toimii vakio romppeilla.

Pitää sitten nistiä se EGR lopullisesti jos se vaikuttaa asiaan.

http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... 45100.html
Tämä vissiin siis oikea.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2014 23:49

Hei mikäs tota hussen etujarruu vaivaa, ku eilen ajoin jotain kaheksaa kymppiä ja sitte rupes yhtäkkiä vauhti hyytyy pikkuhiljaa. Pykelsin pienempää sitä mukaa ku ei enää jaksanu vetää, koska en siihen rampille halunnu jäädä, muuten oisin siihe pysähtyny. Lopulta siihe melkee liikennevaloihin hyyty sopivasti ja pienen ihmettelyn ja muun jälkeen totesin et kone oli vaa lämmin (ei kuuma) ja öljyy on (eli ei vissii kone ongelma?), mut eturengas ei pyöriny vapaasti vaan oli raskas pyörittää. En ollu kuitenkaa etujarruu painanu hetkeen ennen ku se ton teki ni mistä voi johtuu :s ? Tosiaan himassa ennen ku lähin ni ihmettelin et onko jarrusysteemii päässy ilmaa ku sai vedettyy kahvan tankoo mut ton hyytymisen jälkee oli ku just ilmattu ? :eek: sit ku se hetken oli siinä ja vissii rämpäsin sitä jarrukahvaa ni taas pysty ajaa. Enkä sen jälkee oo painanu etujarruu, mut teki sit tänää sen uudestaa otin satulan irti (oli muute suht tiukasti kii levys) ja hölläsin jarrunestesäiliön ruuveja et sai männät painettuu pohjaan ja oon sit ajellu painamat etujarruu nii et kunnon rako levyjen ja paloje välis eikä oo ollu ongelmaa :| mut mikä siin voi olla et tommosta aiheuttaa ? sylinteri jumissa? mut kui se itestää rupee jarruttaa?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2014 7:24

Juurituo on oikea.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2014 18:44

Mistä porukka ostanu twin airille sen kehikon. Eli siis se sama kehikko mikä 2t mallissa on.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2014 19:44

Maahantuoja, jälleenmyyjät... Mp-racingin sivuilta löytyi jonkin aikaa sitten vielä ainakin jälleenmyyjätaulukko joten käyppä sieltä kattomassa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.4.2014 19:54

Jees, kysyin tänään jo mpracingilt, mut halusin tietää vaa mist porukka tilannu.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.4.2014 23:35

Aika monesti olen minäkin tuohon kysymykseen täällä jo vastaillut. tämän keskustelun hakuun kun kirjoittaa esim. twinair, niin löytyy kaikki tämän keskustelun viestit joissa siitä ollaan puhuttu.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.4.2014 22:16

Voiko hussen kannentiiviste vuotaa, vaikka vetääkin täysin normaalisti ja ei kerää painetta/kuplia syyläreiden puolelle? Nesteet menivät sekaisin ja uusin vesipumpun tiivisteet, mutta tuntuu että yhä puskee jostain, huohottimeen on kerännyt valkoista mömmöä, öljyissä ei tosin näy mitään. Voiko puskea vanhoja kosteuksia pois koneesta, vaikka vaihdoin öljyt?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.4.2014 23:28

Miten tälläsellä laitteella nostetaan etupyörä ilmaan? :D Vaatii nähtävästi ihan kunnon nykäisyn? Mikä vaihde?