15.10.2013 13:01
Alkoon_ kirjoitti:Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku . Saattaa olla tosin vika mittaajassa . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.
16.10.2013 19:07
Alexir kirjoitti:Alkoon_ kirjoitti:Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku . Saattaa olla tosin vika mittaajassa . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.
Imupuoli pitäisi SÄÄTÄÄ 0.10mm arvoon ja pakopuoli 0.20mm arvoon.
Ensiksi löysytät sen 8mm mutterit, jonka jälkeen laitat rakotulkin väliin ja pyörität sormilla/pihdillä/oikealla työkalulla sitä neliötä kunnes rakotulkki liikkuu nihkeästi sielä välissä, nyt kiristät 8mm mutterin siitä päältä ja irroitat rakotulkin. Toistat tämän saman kaikille venttiileille oikeilla välyksillä. Voin ottaa vaikka paremmat kuvat/videota kun säädän itselle ensikerralla (eli lähiaikoina)
16.10.2013 20:50
16.10.2013 22:53
YamWR kirjoitti:Alexir kirjoitti:Alkoon_ kirjoitti:Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku . Saattaa olla tosin vika mittaajassa . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.
Imupuoli pitäisi SÄÄTÄÄ 0.10mm arvoon ja pakopuoli 0.20mm arvoon.
Ensiksi löysytät sen 8mm mutterit, jonka jälkeen laitat rakotulkin väliin ja pyörität sormilla/pihdillä/oikealla työkalulla sitä neliötä kunnes rakotulkki liikkuu nihkeästi sielä välissä, nyt kiristät 8mm mutterin siitä päältä ja irroitat rakotulkin. Toistat tämän saman kaikille venttiileille oikeilla välyksillä. Voin ottaa vaikka paremmat kuvat/videota kun säädän itselle ensikerralla (eli lähiaikoina)
Alexir, tee ilman muuta pienehkö ohjevideo venttiilien säätämisestä.Tulis todellakin tarpeeseen ku pitäis itekki koht venat säätää ekaa kertaa ja ois hyvä tehä varmanpäälle. Propsit täältä, jos jaksat nähdä vaivaa/viitsit tehdä sen
lusikka6000 kirjoitti:itsekkin kaipais sellasta videoo
17.10.2013 7:10
17.10.2013 8:51
17.10.2013 22:34
17.10.2013 23:22
Hepex kirjoitti:Ikävä Weeraa
17.10.2013 23:46
Hepex kirjoitti:Ikävä Weeraa
18.10.2013 9:50
18.10.2013 18:54
18.10.2013 19:25
18.10.2013 19:38
18.10.2013 23:58
19.10.2013 1:12