Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

15.10.2013 13:01

Alkoon_ kirjoitti:Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku :eek: . Saattaa olla tosin vika mittaajassa :D . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.

Imupuoli pitäisi SÄÄTÄÄ 0.10mm arvoon ja pakopuoli 0.20mm arvoon.
Ensiksi löysytät sen 8mm mutterit, jonka jälkeen laitat rakotulkin väliin ja pyörität sormilla/pihdillä/oikealla työkalulla sitä neliötä kunnes rakotulkki liikkuu nihkeästi sielä välissä, nyt kiristät 8mm mutterin siitä päältä ja irroitat rakotulkin. Toistat tämän saman kaikille venttiileille oikeilla välyksillä. Voin ottaa vaikka paremmat kuvat/videota kun säädän itselle ensikerralla (eli lähiaikoina)

Re: Yamaha WR125X/R

16.10.2013 19:07

Alexir kirjoitti:
Alkoon_ kirjoitti:Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku :eek: . Saattaa olla tosin vika mittaajassa :D . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.

Imupuoli pitäisi SÄÄTÄÄ 0.10mm arvoon ja pakopuoli 0.20mm arvoon.
Ensiksi löysytät sen 8mm mutterit, jonka jälkeen laitat rakotulkin väliin ja pyörität sormilla/pihdillä/oikealla työkalulla sitä neliötä kunnes rakotulkki liikkuu nihkeästi sielä välissä, nyt kiristät 8mm mutterin siitä päältä ja irroitat rakotulkin. Toistat tämän saman kaikille venttiileille oikeilla välyksillä. Voin ottaa vaikka paremmat kuvat/videota kun säädän itselle ensikerralla (eli lähiaikoina)


Alexir, tee ilman muuta pienehkö ohjevideo venttiilien säätämisestä.Tulis todellakin tarpeeseen ku pitäis itekki koht venat säätää ekaa kertaa ja ois hyvä tehä varmanpäälle. :D Propsit täältä, jos jaksat nähdä vaivaa/viitsit tehdä sen :)

Re: Yamaha WR125X/R

16.10.2013 20:50

itsekkin kaipais sellasta videoo :D

Re: Yamaha WR125X/R

16.10.2013 22:53

YamWR kirjoitti:
Alexir kirjoitti:
Alkoon_ kirjoitti:Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku :eek: . Saattaa olla tosin vika mittaajassa :D . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.

Imupuoli pitäisi SÄÄTÄÄ 0.10mm arvoon ja pakopuoli 0.20mm arvoon.
Ensiksi löysytät sen 8mm mutterit, jonka jälkeen laitat rakotulkin väliin ja pyörität sormilla/pihdillä/oikealla työkalulla sitä neliötä kunnes rakotulkki liikkuu nihkeästi sielä välissä, nyt kiristät 8mm mutterin siitä päältä ja irroitat rakotulkin. Toistat tämän saman kaikille venttiileille oikeilla välyksillä. Voin ottaa vaikka paremmat kuvat/videota kun säädän itselle ensikerralla (eli lähiaikoina)


Alexir, tee ilman muuta pienehkö ohjevideo venttiilien säätämisestä.Tulis todellakin tarpeeseen ku pitäis itekki koht venat säätää ekaa kertaa ja ois hyvä tehä varmanpäälle. :D Propsit täältä, jos jaksat nähdä vaivaa/viitsit tehdä sen :)

Voin tehä laajemmanki videon jos halukkaita on. Idea olisi että näyttäisin kuvia ja tekstillä ohjestaisin, jonka jälkeen näyttäisin videon avulla miten säätää, nyt kun aikaa tulee :)
Tekisinkö ihan pyörän purusta kasaamiseen video/kuvaohjeen vai ihan vain venttiilin säädöstä pelkästään?

lusikka6000 kirjoitti:itsekkin kaipais sellasta videoo :D

No kai se on pakko sitte :D

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2013 7:10

Ihan venttiilit riittää.. :) Tulee tarpeeseen täälläkin.

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2013 8:51

Ilman muuta videota :D!

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2013 22:34

Ikävä Weeraa :(

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2013 23:22

Hepex kirjoitti:Ikävä Weeraa :(

Osta mun ;)

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2013 23:46

Hepex kirjoitti:Ikävä Weeraa :(



Osta mun ;) http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1586983 sorii

Pitäis päästä WRästä eroon, tarvin kakstahdin takasin :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

18.10.2013 9:50

Osta mun ;)

Re: Yamaha WR125X/R

18.10.2013 18:54

Muutaman kuukauden jo ajanu hussella weeran lähdön jälkeen, enkä yhtään kadu vaihtoa vaikka rahaa onki palanu perkeleesti. Se on se teho :seko:

Re: Yamaha WR125X/R

18.10.2013 19:25

Sama juttu, viimekesä WR:llä ja tämä kesä Detsillä, ei oo juurikaan kalliimpi ajaa Detsillä ja hauskuus sitten ihan toiseen potenssiin.. 8) Mä vähän tuota Foonin toimintaa ihmettelin kun KTM:n vaihto WeeRaan ja tää kakstahtiin palaaminen oli kyllä odotettavissa. :D

Re: Yamaha WR125X/R

18.10.2013 19:38

Miten tuon WR:n "OIL" hultovalon sai kuitattua? Ohjekirjassahan se olisi, mutta se on hävinnyt :(

Re: Yamaha WR125X/R

18.10.2013 23:58

Mittariston laidassa olevaa nappulaa pidät pohjassa niin kauan, että OIL lakkaa vilkkumasta ja jää palamaan siihen näytölle ja sitten nappula irti.

Re: Yamaha WR125X/R

19.10.2013 1:12

Itseä kyllä huvittais vaihtaa DT:seen. Taitaapi vaan joutua myymään ensin WR, koska eipä porukka juurikaan kelpuuta vaihtoon. :roll: