Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

20.7.2015 21:36

Heti paisarin alussa ja sitten paisari keskeltä poikki niin siellä toinen

Re: Aprilia SX/RX125

20.7.2015 21:39

enkös mä sulta sen ostanu tomi..? :D
Oli meinaa yks kuri jääny sinne ennen välipillin lähtöäolit ehkä vetässy siit vaa porakoneel läpi?, huomasin sen ku aukasin vähä ja hitsasin ja hioin uudet saumat :D

Re: Aprilia SX/RX125

24.7.2015 1:49

Moro! Oilisin tässä puolen vuojen sisää ostamassa mahollisesti apikan sx125 mutta vaivaa oma pituus ku oon vaa pari senttii päälle 160cm ni yllänkö ajaa semmosel pyöräl sit? :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

24.7.2015 13:01

En usko että tuo pituutes on ongelma. Luultavasti ainaki toisen jalan saat kunnolla maahan, etupumpuista saat vähän madallettua jos kuitenki tarvis ja säxän vakioiskari on isommille kuskeille turhan löysä niin saattaa olla just passeli sun kokoiselle.

Eihän sitä voi tarkkaan sanoa yltääkö jalat, mutta käyt kokeilee ja istuu jonku säxän päällä ni tulee paljo viisaammaks :)

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2015 13:01

Voi vittu.. :|
PJME toimitus saapu sit melkee kuukauden jälkee ja arvatkaas onko kaikki tavarat paketis.. Eipä ole :roll:

Onko kellää kokemusta mites sais nuo britit vakuutettua että osaa ei tullu ku se lukee lähetyslistas muttei oo paketissa.. Ja sitte että onko jollai puuttuny kans osia ni onko PJME lährttäny osan ilman kului vai joutuuko maksaa ne överit postit suomeen itse? :s

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2015 13:45

Oliko kalliskin osa mikä jäi puuttumaan? Jos et muuta keksi nii laita vaan kuva mitä tuli, tosin saattaa olla aika vaikee saaha ne uskomaan.

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2015 15:03

Juu kuvat laitoin jo että mitä tullu ja kysystä perään. Raven titaanilaippa jäi puuttuu... Euroissa jotain ~70 luokkaa. Puntina vissii 45 tai 50

Ja sitten HÄTÄHÄTÄ KIIRUS! :D
Onko vertexin männässä mitään väliä kumpi männänrengas ylös ja kumpi alas? Sen tiedän että kirjainpuoli ylöspäin molemmissa. Kovin samanlaisilta näyttävät, lienevätkö identtiset..? Eli kumpi rengas alas ja kumpi ylös :) ?

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2015 16:51

ma$$i kirjoitti:
Ja sitten HÄTÄHÄTÄ KIIRUS! :D
Onko vertexin männässä mitään väliä kumpi männänrengas ylös ja kumpi alas? Sen tiedän että kirjainpuoli ylöspäin molemmissa. Kovin samanlaisilta näyttävät, lienevätkö identtiset..? Eli kumpi rengas alas ja kumpi ylös :) ?

Ohjelappunen tulee mukana missä lukee kyllä. Ite ainakin kun SX:ään laitoin Vertexin niin ei ollut väliä kumpi alempi ja kumpi ylempi.

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2015 17:19

Ohjeet tuli mutta olivat ns yleismallia ja männänrenkaista ei juurikaa puhuttu. Oli parempi varmistaa. Kiitän :)

Re: Aprilia SX/RX125

28.7.2015 1:04

Olisko kenelläkään sähkökaaviota tommosesta 125 säxäst? :eek:

Re: Aprilia SX/RX125

28.7.2015 20:11

Kuuluuko putken ja sen sisemmän "tuutin" väliin joku o-rengas? Kuumasilikooni pitää ehkä viikon ja sitten on taas jalka ja valkoiset kengät ihan mällissä...

Re: Aprilia SX/RX125

28.7.2015 22:01

Samaa miettiny ja ei tunnu kuuluvan, ainakaa mistää räjähyskuvasta tai katalogista en muista nähneeni. Iteki silikonit lyön siihen ja ne kestää sen aikaa että se paska itse tukkii raon eikä pahemmin vuoda. En muista mitä silikonia oon käyttäny, mut joku kuumakesto tiivistesilikoni tms, hyvää tavaraa :)

Ja omaan ongelmaan, säxä sai uuden sydämen ja katon. Vertexin tasalaki ja vhm löys koneeseen ja kiinni. Parikyt kilsaa tuli rauhakseen ajeltua, vielä ei uskaltanu kokeilla paljonko vedot lisääntyvät :D, ainaki puristukset nous aivan helvetisti ja vääntöä tullu pirusti lisää. Ainoa problema että vanhat säädöt 158ps, 38tk, K56 2. ylin lovi ei iha pelaa uuden tekniikan kanssatt putki, 34vhsb, v-force3, rave1, vhm tasalaki , kierrokset leijaa kun päästää kaasusta ja vetää kytkimen pohjaa vauhdis, euvät laskeudu kunnolla myös paikallaan kierroksia antaes hieman leijaa.
Imuvuotoon en usko koska jos kaasuun ei koske niin kierrokset pysyy tasasena, kierrokset ei myöskään niuse kyn päästää kaasusta, jäävät vaan pyörii siihen ~4000rpm.

Oma veikkaus että vaatii vähän isompaa tk suutinta, miten olis?
Seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi ei pahemmin auttanu. Tai siis tyhjäkäynnin saa säädettyy tosi nätiksi että kät sitä hyvin paikallaan. Seosruuvi ei auttanu tarpeeks leijailuu

Edit: nopeella ryypyn käytöllä saaa kiekat laskemaan

Re: Aprilia SX/RX125

29.7.2015 16:55

Isompi tk suutin ei oikee auttanu :|
Edelleen välillä kiekat jää leijailemaan, ei uskoisi että imuvuoto kysees mut pitää käydä kiinnitykset lävitse.
Eihän liian iso tk voi tota tehdä..? Eikö sen pitäis sillo röpeltää ja röpöttää

Pääsuutinta pitää ainakin nostaa hitusen isommaksi se on hoidossa kyl. Eihän pääsuuttimen luulis vaikuttavan kierrosten leijailuun. Pahite leijailee jos isoilla kierroksilla hetken ajanu, mutta lähes kaikilta kierroksilta leijaa

Mutta apuja ja vinkkekä toho kierrosten leijailuu otetaa enemmän kuin mieluusti vastaan :D. Saa myös kertoa minkä jokoista tk suutinta teillä kiinni 34 VHSB ssä.

Re: Aprilia SX/RX125

29.7.2015 17:40

Suihkuttele vaikka bräkleeniä imukaulan liitoksiin, jos käynti muuttuu niin vuotaa. Ja kato nyt ainakin ettei kaasuvaijeri oo jääny huonosti kasauksen aikana eli siis että se palautuu kunnolla eikä jää päälle yhtään.

Re: Aprilia SX/RX125

29.7.2015 20:30

Jeeps, vaijerin tsekkasin. Brakleenia en oo varma onko kotona, pitää kysellä tai käydä ostamassa.

Kierrosten pahin leijailu ajossa ohitse, joko tk 40, imukaulan kiristely ja vääntely ja vaijerin tutkinta auttoi. Silti erikoinen problema vaivaa edelleen. Kylmänä kun kierroksia vähän antaa niin nätisti tulee takaisin ~1600, mutta lämpimänä jää ensin 2500~2800 välille ja laskeutuvat ryyppyä hipasemalla tai vaan odottamalla jonkin aikaa ~1800... Mikä ihme tuota teettää :s

Samanlainen ongelma oli vanhalla tekniikalla jolloin auttoi tk nosto 35-->38. Nyt yritin samaa 38-->40, auttoi vähän mutta ei kokonaan, isompaa tk suutinta ei oo kotosalla. Pitäskö siis ostaa +40tk, kuulostaako järkevälle?

Pääsuutinta nostin 158-->162 ja vieläki vähän vois nostaa, 165 ois luultavasti passeli

Näitä pohdittuani heräsi ajatus: kun koneeseen tuli tasalaki vehkeet niin seoksen palamisnopeus kasvaa/nopeutuupitääkö paikkaansa, vai muistanko väärin :D jolloinka kaikkia suutinkokoja tulisi suurentaa vanhoista, sillä bensaseos palaa nopeammin. Kuulostako yhtään järkeenkäyvälle? :P