Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.3.2014 23:44
Joo on tullu luettua melkein koko topikki läpi vikaa etsiessä, Pitää varmaan keksiä tapa tukkia toi tsydeemi.
E: Ei varmaan tartte kuin tukkia toi letku mikä lähtee putkesta ja homma on redi?
30.3.2014 7:29
Putken letkun tukkiminen riittää, rilloin egr on eliminoitu.
30.3.2014 22:10
Onkos täällä kaikilla vakiosuuttimet kiinni? Ajattelin vain, että tarvisko isompaa Akrapovicin änkän kanssa..
30.3.2014 22:53
Itellä twinair laitettu ja egr otettu pois käytöstä ja suuttimina ps135 ja tk42
Ja monta kertaa sanottu, kun tekee pako- tai imupuolelle muutoksia niin aina pitää säätää kaasutin. Oikeestaan pitäis säätää heti kun on pyörän ostanut, mitä näitä kattellu niin lähes kaikki käyny törkeen laihalla vakionakin
1.4.2014 21:00
Morjes!
Kertokaas hussen omistajat käykö tälläinen pikakaasukahva husseen:
https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkee ... win-cable/Mopossa on tuo pikakaasu kahva ja siihen tottuneena ajattelin husseen hommata, kun pyörän haku ois lauantaina
Toivottavasti on yhtä hyvä pyörä kun puhutaan
1.4.2014 22:11
Kyl toi pahasti samalta näyttää kuin vakio kahva joten uskoisi passaavan, mutta ite kyllä laittaisin 60e johonkin muuhun kuin kaasukahvaan. Uuteen on kiva totutella.
2.4.2014 13:19
Onko noista pikakaasuista oikeesti mitään apua?
2.4.2014 13:33
Paljon teillä on yleensä kierrokset kutosvaihteella kaasu pohjassa (vakioväleillä)?
2.4.2014 15:35
Ite oon kyl mopossa tykänny pikakaasukahvasta!
Jos jollain sattuu olemaan husseen sopiva putkisto ylimääräsenä niin voisin ostaa.
2.4.2014 15:41
R1KS4 kirjoitti:Paljon teillä on yleensä kierrokset kutosvaihteella kaasu pohjassa (vakioväleillä)?
En kierroksia ole katsellut, mutta kutos vaihde on kyllä aika turha, kun ei se tahdo vetää kunnolla.
2.4.2014 16:06
Kyllä mulla ainakin kutosvaihde ihan hyödyllinen on kuhan ei oo tuulinen sää
Vitosella tekee niin kipeetä pitää noita yli 100km/h nopeuksia ja kyllähän se kutosella hippasen kovempaakin menee. Tosin itellä vakioita vähän lyhyemmät 520 jakoset ketjut ja rattaat, voi vaikuttaa ehkä hieman. Ja ne kierrokset, oisko siinä 9000 paikkeilla, en kyllä voi ihan takuuseen mennä että ton verran on mutta hämärä muistikuva että ton verran olis.
Ja riittääkö EGR:rän tukkimiseen oikeasti pelkkä putken letkun tukkiminen? Siitähän lähtee letkuja vaikka muualle mihinkin. Ja millä sen saa asiallisesti sitten tukittua?
2.4.2014 17:55
Voisikohan sitä jotenkin testailla onko tarvetta laittaa isompaa suutinta Akrapovicin änkän kanssa? Tyhjäkäynti on ainakin varmaan ihan asiallinen, kun n. 1800 kone hieman lämmenneenä. Korvakuulolla en oikein osaa sanoa.
2.4.2014 19:24
EGR putken letkun tukkiminen pitäisi riittää, silloin on putken ja ilmansuodatinkotelon yhteys terminoitu ja EGR pois pelistä. Tukkeeksi voi laittaa vaikka muovi tai puutapin jonka saa tarvittaessa pois. Tai sitten riisuu kaikki rojut pois ja tulppaa avonaiset reiät tukkoon.
2.4.2014 19:46
Ehehe, eipä auttanu EGR putken tukkiminen siihen nykimiseen (twinair, 135ps ja 42tk)
voiskohan se sitten johtua siitä että mulla on pitkän mallinen toi tk-suutin. Käy tyhjäkäyntiä hyvin, yleensä sammuu kun vetää kytkimen pohjaan ja jarruttaa, kierroksiakin ottaa jokseenkin hyvin, matalilla vähän mooaa. jännä vika...
2.4.2014 19:58
itellä täysin sama kokoonpano ja pitkä tk suutin ja toimii kyllä hyvin.