Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

6.10.2013 17:41

Kaipais nopeaa vastausta:

Kun ootte vaihtanu änkkää weeraan niin miten ootte laittanu sen alkukäyrään kiinni? Vakioänkän putken pääty näyttäs olevan leveempi kun arrowissa. Alkukäyrän päässä on joku muoviosa putken ympärillä, ootteko sen vaan repiny siitä pois?

Re: Yamaha WR125X/R

7.10.2013 15:21

Meneekö nuo nastarenkaat suoraan Yamaha wr 125x smoto kevariin?
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-renkaat-kitka-nastarenkaat-nastarengas-mitroc-m939-p-11698.html ja http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-renkaat-kitka-nastarenkaat-nastarengas-mitroc-m889-p-11697.html

Re: Yamaha WR125X/R

9.10.2013 15:25

Mites onko porukka kiillottanu koskaan Weeran älkykäyrää? Alkaa oma olla aika karussa kunnossa ja talven pimeinä iltona ois aikaa hinkuttaa. Toihan on rosteria ni ei pitäs ruostuukka. Ja tavotteena ois saada yhtä kiiltävä ku arrowi :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha WR125X/R

9.10.2013 16:42

ISR kirjoitti:Mites onko porukka kiillottanu koskaan Weeran älkykäyrää? Alkaa oma olla aika karussa kunnossa ja talven pimeinä iltona ois aikaa hinkuttaa. Toihan on rosteria ni ei pitäs ruostuukka. Ja tavotteena ois saada yhtä kiiltävä ku arrowi :lol:

oonha mä :)

Re: Yamaha WR125X/R

10.10.2013 22:35

Eikö venttiilinkopan tiiviste pitäis vaihtaa aina kun sen avaa? Mulla säädettiin tossa 12tkm huollossa venttiilit, ja tiivistettä ei vaihdettu joten olen huomannut nyt että sieltä välistä toiselta puolelta vuotaa öljyä... Huoltoliikehän tuon joutuu korjaamaan vai ?

Re: Yamaha WR125X/R

11.10.2013 1:03

Ei oo pakko vaihtaa jos ei oo menny paskaks tai onnistunu paskomaa sitä 8)

Näköjää pojat tehny huoltovirmassa huolimattomasti töitä :x

Re: Yamaha WR125X/R

11.10.2013 6:42

Kopan avaamisen jälkeen saattaa kopan sauma kostua öljystä vaikka siinä olisi uusi tiiviste, johtien siitä että asentaessa öljyä yleensä leviää tiivistepinnoille. Pese moottori tai pyyhkäise kopan sauma puhtaaksi, jos vielä kostuu niin tiiviste vaihtoon. Kumisia kopan tiivisteitä vaihdetaan aika harvakseltaan, monesti asentajan silimä näkee onko tarvetta vaihtoon.

Re: Yamaha WR125X/R

12.10.2013 12:49

Mites tästä munarallin koneesta tsekataan nokkaketjun kireys? Husse vaihtu nelari Fanticciin ja ajattelin, että tässä syyslomalla voisi venat ja ton nokkaketjun kahtoa, kun pitää vähän rallatusta käynnissä.

Re: Yamaha WR125X/R

12.10.2013 12:57

Alkoon_ kirjoitti:Mites tästä munarallin koneesta tsekataan nokkaketjun kireys? Husse vaihtu nelari Fanticciin ja ajattelin, että tässä syyslomalla voisi venat ja ton nokkaketjun kahtoa, kun pitää vähän rallatusta käynnissä.

itsestäänkiristyvä, siellä on semmonen jousiviritelmä joka kiristää nokkaketjua.

Re: Yamaha WR125X/R

12.10.2013 21:48

naksu007 kirjoitti:
naksu007 kirjoitti:Ajattelin että jos vaihtaisin x mallin vanteet toho r mallii. Nehän menee suoraan? Ja paljos mittari rupee huijaan?

Eikö kukaan tiiä?

Re: Yamaha WR125X/R

12.10.2013 22:23

Varmaa jotai 15-25km/h enemmän, kaippa ton joku laskisikin, mutta en nyt jaksa miettiä mitenkä pitäisi laskea.

Re: Yamaha WR125X/R

13.10.2013 1:00

Oma ongelma ratkes :P vesipumpun stefassa ja rattaassa oli häikkää, osat vaihettu, taas rokkaa :seko:

Re: Yamaha WR125X/R

13.10.2013 1:42

Moro,
mistä porukka on tilannu takakatteita :)
tarttis valkoset molemmille puolille!

Re: Yamaha WR125X/R

13.10.2013 2:13

Merkkiliikkeen marmori tiskiltä saa tai tilaa race stylesiltä.

Re: Yamaha WR125X/R

14.10.2013 21:55

Paljonko teillä on venojen välys ollut, kun ootte säädelleet? Tänään avasin venakopan ja siinä sitten vähän ihmeteltiin. En tosiaan aiemmin oo venihin edes koskenut, mutta imupuolelle meni ainakin 0.25mm tikku :eek: . Saattaa olla tosin vika mittaajassa :D . Ajettu nyt 10 000, edellisen kerran säädetty liikkeessä 6tkm kohalla. Lähtee kuitenkin lämpimänä käyntiin melkee ajatuksen voimalla ja tehotkin tallella, joten vähän ihmetyttää.
Eikö siis ensiksi pyöritetä kone siihen magneeton kahden viivan väliin, jonka jälkeen rakotulkki tökätään siihen venttiilin päällä olevan lautasen ja sen keinuvivun väliin siitä kapeimmasta kohasta? Ohjeet oli tietopankissa, mutta kuvat ei ehkä parhaat ja mittaustulokset vähän epäilyttävät.