Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

17.7.2015 14:01

Aika jännä :eek: , mulla on arrowin minivilkut. Vasurin kumpikaa ei toimi :D, uudet vilkut ois mutta en oo viel vaihtanu ku kokoan pyörän ensi muuten ja sit vast ne. Toivotaa ettei mulle tuu tollast vikaa enää :s

Re: Aprilia SX/RX125

18.7.2015 18:16

Ootteko tehny sen "hyppylangan" teidän apikkoihin? Luin jostain että pitäisi porata cdi.tä, pitääkö paikkansa? Ja mulle voi myydä sx.n tai mx.n smotoja!!

Kertokaa myös kokemuksia mikä putki kannattaisi laittaa kiinni ja onko 34dellorto tuonut paljon tehoja/bensankulutusta?

Tällä hetkellä Aprilia RX 125 TT-Putki, 28mm kaasari, Rave1 14-45 välit

Re: Aprilia SX/RX125

18.7.2015 22:43

Eikös se pitäs saaha ihan mattoveitsellä vedettyä poikki se hyppylanka? En kyl tiiä ku tämän ostaessa se oli jo poikki mutta ihan kun oisin täältä lukenu että mattoveitsellä kannattaa vetää poikki.

34mm dellorto kannattaa hommata, koska tuopi niitä tehoja ihan kivasti eikä vissiin pitäis lisätä bensan kulutusta just ollenkaan (taas näitten foorumin puheitten perusteella :D ). Näissäkin eikös oo ihan alunperin just tuo dellorto vhsb ennenkun ne kuristetaan ja laitetaan pienempi kaasari joten kaikki kanavat sun muut on tehty sille kaasarille. (imukaulan joutuu tilaamaan isomman jos ei halua venyttää vakiota, suomesta maksaa 150€ Nakkilasta jos tilaa, mut pjmeeltä olisko ollu ~35€ :D)

Just tuo TT putki taitaa olla kaikkein alavääntöisin ja sen jälkee gianelli/arrow ja kaikkein ylävääntöisimpiä ovat jollymoto ja scalvinin putket. Oikeestaan mielipide kysymys että haluaako enemmän alavääntöä vai kovemman piikin.

Tänää ku pesin pyörän nii alko nopeusmittari ottaa nopeuden kierrosten perustella :D oon varmaa unohtanut kootessa pyörää jonkun maadoitus johdon tai liittimen irralleen ja siitä nämä ongelmat :/ pitää tutkailla kun kerkiän.
Viimeksi muokannut Lwevi päivämäärä 19.7.2015 1:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia SX/RX125

18.7.2015 23:16

Lwevi ota ensin akun piuhat irti ja lyö takaisin. Yleensä se auttaa, esim kun ei näytä ollenkaa nopeutta ni akun piuhat irti ja takas ja taas pelittää :D

Joo 34 vhsb on iha hyvä ostos, mulla ei vakiosta lisääntyny kulutus yhtään, täydelliset säädöt<3. Ja joo TT putken piikki ~500rpm alempana ku arrow ja gianelli mutta väännöt on aivan mahtavat.

Missäs säxässä se hyppylanka on :O, kertokaas mullekin.. Oon aina luullu että se on vanha mx juttu eikä sx/rx :roll: . Jos sellainen on niin on katkaisemati, saa neuvoa mistä löyyy :) . Oon aina luullu että ecun poraus TT ohjelmaan riittää :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 0:19

Siis minä oon ymmärtänyt sen nii että ecussa on se hyppylanka siellä sisässä ja se poraus TT ohjelmaan on just kun se katkaistaan.

Ostin kokonaan uuden akun sillon kun kokosin kun huomasin että se vanha oli kuivanu.

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 12:39

Juuh, mutta aprilian "tyyppivika" on tuo että jos liittimet saa kosteutta niin se menee sekaisin ja se "korjataan" ottamalla akun piuhat irti ja takaisin.

Jos tuo ei sulle auta niin onpahan tiedoksi kaikille tollanen yleisohje :D

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 13:21

Toi taitaa olla näissä tyyppivika että pesun jälkeen mittari sekoilee. Mullakin näytti pesun jälkeen aina nopeuden kierrosten mukaaan..

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 14:25

Mulla ei ole tollee käyny, mutta sillee pari kertaa ettei mittari näytä mitää nopeutta :D pesun jälkee. Liittimet irti ja takas mi wörkkii ;) . Joku tyyppivika joo, muttei onneks mikää kovin vakava :D

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 14:54

Ootteko ottanu tuorevoitelun pois käytöst ku ootte laittanu isomman kaasarin? :S Mistä noita jollymoton tai scalvinin putkia sais? :D

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 18:01

"Motoracingshop, Wdracing, Scalviniracing, Ebay" näistä pitäs löytyä ainakin tietopankin mukaan nuita putkia.

Itellä on tuorevoitelu otettu pois samalla kun isompi kaasari. Just eilen otin öljypumpun pois nii ei enää häiritse ylimääräiset letkut ja johdot. Piti vaan tehdä pellistä semmonen pala siihen tilalle mistä ne johdot tulee ulos ettei mene likaa sisälle, paljon helpompi nuin kun tehdä kokonaan uusi koppa.

Re: Aprilia SX/RX125

19.7.2015 23:38

Juu itekki otin samalla tuorevoitelun pois kun isompi kaasari, kaasarista tukin sen nipan silikonilla. Tosin liitin putket yhten enkä ottanu pumppua irti, pumpusta lähtee 10cm pätkä ja öljyt kiertääehkä :D siinä kehää. Talvella tai kun jaksaa niin voisi ottaa koko pumpun irti

Re: Aprilia SX/RX125

20.7.2015 14:35

Joo oon iskarin säätäny kaikis jäykimmälle ja silti aivan turhan löysä. :lol:
Ja tehtaan tt putkes on mainiot alaväännöt 2 tahdiksi. Tarkootikko massi näitä paloja? :) http://www.motot.net/talli/osat/id56817/

Re: Aprilia SX/RX125

20.7.2015 14:51

juurikin kyseiseltä henkilöltä nuo palat ostin, tyytyväinen olen ollu. Ihan hyvä maalipinta, ei oo lähteny halkeilee jne. Reikiä piti hitusen suurentaa että meni alkuperäset pultit läpi, mutta se oli vaan kerran isommallla poranterälle vetäs läpi ja takasin ni se oli siinä :D. Asennuksessa katot miten vanhat palat oli ja järkeilet uudet samalla tapaa kiinni.

Korottaa aika kivasti, ajo-asento ja ulkonäkö parani. Vielä ku sitte jousen vetäsee tappiin asti ni on aika passeli :).
Ainoa "vika" että korotti niin paljo että jalka jäi perin lyhyeksi ni katkasin tukijalan ja hitsasin parin sentin jatkon väliin ja maalasin. Ilman tota joutu pitää palikkaa jalan alla että pysyis pystyssä ku ois muute ollunii kenollaa :D

Re: Aprilia SX/RX125

20.7.2015 20:27

TE, jotka olette tehneet vakioputkestanne tt:n, missä kohti siinä on kuristuksia? Joutuuks sitä putkee pilkkoo monesti? Auttakaa tietämätöntä :| :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

20.7.2015 21:34

Kuvahausta ku ettii ja googlaa ni tulee jotai mototin kuvia missä kuristukset.

Mulla vakiosta tehty tt putki ja JOS oikein muistan niin kurit/ katalysaattorit on ihan alkukäyrässä, paisarin loppupäässä mistä välipilli lähtee ja sellanen sukkula keskellä paisaria.

Suosittelen ensin halkaisemaan keskeltä kahtia ja sillo saa isoimmman (?) kurin pois ja sitte on helppo nuijia ne muut katalysaatttorit niiku "sisäänpäin" koska siellä on tilaa ottaa ne pois.

Ennen katkasua kannattaa tehdä jotku viillot tai merkit kohdistusta varten että osaa hitsata sitte lopulta oikeaan kohtaan kiinni :D

Ja sitte pakokaasujenkierrätys kannattaa tukkia taikka kokonaan repiä helvettiin. Itseltä on putkesta se tappi rälläköity irti ja hitsattu reikä umpeen. Ne turhat letkut ja pakokaasukierrätys "suodatin" on myös revitty helvettiin. Pienen letkun nysän reilu 1cm) jätin ilmanputsariin kiinni ja tukin sen siihen. Saa paljon tilaa lisää siihe kaasarin alueelle.

Muut täydentäkööt, koska varmasti jotain unohtu taikka kerroin väärin :lol:
Viimeksi muokannut ma$$i päivämäärä 20.7.2015 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran