Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.3.2014 18:34
Meinasin vielä kysästä enne ku tilailen suuttimet jne, et johtuuko toi putkes paukkumine ''backfire'' siit et käy laihalla? Husse toimii täydellisesti ja ei booa missää vaihees.
https://www.youtube.com/watch?v=gFmCwqgpNek Tosta voi kattoa, esim. alussa paukkuu mukavasti
28.3.2014 23:26
Ajattelin ny varmistaa että meneekö wre:n enskat suoraan kiinni smr:ään,
On saman kokoset ne vanteet wre:ssä kun TE:ssä niin ei varmaan pitäis mitään ihmeellistä olla?
28.3.2014 23:36
Sm,Wre,Sms,Smr ja Te vanteitten pitäis sopii suoraan kiinni toisiinsa. Wr vanteet taasen tarvii holkin/holkkeja ja laakereitten vaihdon
29.3.2014 8:01
Naikhouu kirjoitti:Meinasin vielä kysästä enne ku tilailen suuttimet jne, et johtuuko toi putkes paukkumine ''backfire'' siit et käy laihalla? Husse toimii täydellisesti ja ei booa missää vaihees.
https://www.youtube.com/watch?v=gFmCwqgpNek Tosta voi kattoa, esim. alussa paukkuu mukavasti
Onks sulla hernekeittoa tankissa kun se tolleen rötää?
Jos sulla on vakiosuuttimet niin kyllä se laihalla käy ja rötääminen johtuu siitä. Vakio ilmansuodattimella laita suuttimiksi tk40 ps130-132.5 ja jos on TwinAir niin tk42 ps135, noilla pitäisi rötääminen loppua. Onhan sulla saastehärpäkkeet tukittu/riisuttu pois käytöstä?
29.3.2014 9:11
Eihän tuo käy edes tyhjäkäyntiä nätisti. Mulla oli samaa vikaa kanssa ennen suuttimien vaihtoa, niiden vaihtamisen jälkeen alko toimimaan kunnolla. Arskan mainitsemat suuttimet on varmaankin hyvät, mulla oli juurikin nuo jälkimmäiset TwinAirin ja Leo Vincen kanssa.
29.3.2014 15:12
Juu ei toi käyny vakio röörilläkää nätisti
ja jos tarkotat sitä pientä putkee ku lähtee alkukäyräst ni en ole, mut ilmeisesti pitäis tukkii ku mainitsit
Täytyy sit tilailla/hakee suuttimii. Saikos stormilta tähä kaasarii?
29.3.2014 17:39
Stormilta saa. Ite menin pyytää ni otti vaan hyllystä vaikka näytin millä nimillä ois netissä ollu
Eli pääsuutin on pieni ja pyöreepäinen ja tyhjäkäyntisuutin pitkä malli. Jotain mittoja voin mittailla jos tarvii.
Ja tosiaan kannattaa ne kierrätyssysteemit tukkia sieltä jos sulla ei oo katalysaattoria tossa änkässä (tuskin on).
Itellä kyllä jääny kyllä se systeemi kiinni pyörään kun jätin tonne tyhjennettyynkin vaimentimeen katin, eikä muutenkaan oikeen jaksaisi alkaa ton egr:rän kanssa riehuman, hajoo vielä näillä taidoilla
Osaisko joku varmalla tiedolla kertoa että oisko ton järjestelmän poistosta jotain oikeaa hyötyä niin kauan kun se kuitenkin toimii?
29.3.2014 18:46
Betassa EGR letkun tukkiminen paransi kaasuun vastaavuutta 1/8 kaasulla ja nykiminen loppui kevyellä pintakaasulla ajaessa.
29.3.2014 19:28
No ei kyllä oo tyhjäkäyntisuutin pitkää mallia (Jos pitkällä tarkoitat 28mm pitkää)...
Meinaan tuli koitettua laittaa se pitkän mallinen kiinni, eikä sitten tyhjäkäynti toiminu oikeen mitenkään, haisi aivan hirveeltä ja ei tahtonu pysyä ollenkaan käynnissä. Laitoin vanhan takas ja taas toimi.
Elikkä se oikee tyhjäkäynti suutin on tuo 23.5mm malli. Löytyy stormilta tuotenumerolla PRO-46.F042 ¨
Havainollistava kuva:
Ylin suutin on vakio, keskimmäinen on oikean mallinen, sillä toimi hyvin ja alin on pitkä malli, millä ei toiminut.
29.3.2014 20:26
Hmm. Ite kattelin suutinta vaihtaes et oli tk suutin vähän pitempi ja tuli ulommas kaasarissa kun vakio, mutta toimii silti hyvin. Ei mitään ongelmaa.
29.3.2014 21:09
Betassa on sama kaasari ja pitkä tk-suutin toimii moitteetta.
29.3.2014 21:48
Rupes itteeki kiinnostaan toi egr:n tukkiminen, eli vaan otan sen letkun pätkän irti ja tukin sen jollain (millä kannattaa?) ja sitten se on vaan siinä.
Ja mikä se letku on mikä menee ilmanputsarin koteloon?
29.3.2014 22:01
Betassa laitettiin pakoputkeen menevään letkuun tulppa, silloin värkki on pelistä pois. Piti ottaa kokoa paketti pois 6tkm huollossa mutta laiskuus iski ja molemmilla oli kiire ajamaan mettäpoluille
29.3.2014 23:09
Oiskohan se mun nykiminen johtunut kun en ole tukkinu sitä EGR härpäkettä, kun ei se kaasarin kalvo ollut kun vakio säädöillä toimii moitteettomasti.
29.3.2014 23:23
Jollain täällä oli aikanaan ollu vissiinkin samantapaista ongelmaa hussessansa. Eka ei toiminut kunnolla ja lopulta ei vissiin ollenkaan toiminu. Tarkisti kaiken mahollisen ja viko löyty lopulta EGR:rän kalvosta joka oli hajalla. Otti pois koko egr systeemin ja alko pyörä taas pelaamaan.
E: Käy kattoo jake--- :n kommentteja tässä topicissa sivuilla 3,8,9, 10 ja 17