Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

20.9.2014 13:26

Moro! Tälläne ongelma tuli vastaa että eilen ei meinannu kotari käynnistyy. Sit oottelin hetken ja polin taas käyntii ja käynnisty normaalisti. Sitte lähin ajaa ja kerkesin ajaa ehkä 3 sekunttii ni kuulu pieni suhahtava ääni ja sammu. Samalla siinä meni sitten kiksi jumiin. Tämän jälkeen kiksi vielä liikkui pari kertaa mutta ei käynnistynyt ja nyt kokonaan jumissa. Vaihteet menee päälle niiku pitääki mutta kiksi ei liiku ilman kytkintä eikä myöskään kytkin pohjassa. Apua tarvittas :nolo:

Re: KTM EXC 125

21.9.2014 18:58

Miten kannattais vauhtipyörän mutteri avata ja kiristää? Pulttimopolla ajattelin aluksi, mutta sillähän saa vain kierteet entisiksi ja käytössä on kuitenkin momenttiavain niin mitenkäs sillä pitäis koittaa ja mikäs on oikea momentti? Lähinnä mietityttää, että miten saa sen pyörimisen estettyä. KIIRE!

Re: KTM EXC 125

21.9.2014 20:13

Jollain ylimääräisiä jarrulevyjä niin tännepäin kiitos!

Re: KTM EXC 125

21.9.2014 22:14

Tyhmä kysymys mutta kysytään pois :D Eli mikä tarkalleen ottaen on tuo kotarin kaasarin ilmaus ruuvi... onko se tuo missä on ikään kuin vieteri vai joku muu :lol: Aattelin selvittää ennenkö lähen mitään väänteleen. ;)

Re: KTM EXC 125

22.9.2014 17:58

Ilmaruuvia tarkotat? Ilmaruuvi on kaasarin vasemmalla puolella tyhjäkäynti ruuvista (se iso ruuvi kaasarin vasemmalla puolella keskellä on tyhjäkäynti ruuvi) katottuna kello n kello 5 eli se pieni ruuvi alhaalla. Ohjekirjasta saat selville paljon, myös senkin paljonko se pitää olla millä kelillä auki, mitkä suuttimet, neulan paikka yms...

Re: KTM EXC 125

23.9.2014 17:27

Onko väliä kummin päin laittaa eturattaan? :D

Re: KTM EXC 125

23.9.2014 17:40

Ei, mutta kannattaa laittaa niin päin, että stanssattu hampaiden lukumäärä näkyy ulospäin, jos siinä rattaassa sellainen on.

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 1:05

Mistä halvin jarruletku taakse? 58e alkuperäinen niin ei oikein viitsis niin paljo maksaa.. vai onko ne oikeesti noin arvokkaita?

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 7:42

Noissa hinnoissa teräspunosletkut pyörii, myös teetetyt letkut.

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 15:18

Morjesta ktm tietäjät!
Tuli tosiaan laitettua WR lihoiksi ja nyt ois aika ostaa seuraajaa. Nuita kotareita tuossa kattelin ja tuli sitte kaverin kanssa puheeks että mitä eroa on -08 ja -09 vm. kotkilla? Kaveri väitti että -09 ois jotenki uudistunu kone et iha eri vehe ku -08 mutta aattelin varmistaa vielä täältä ettei ihan mututuntumalta mentäis :D Tietopankin katoin ni siellä ei moteista ainakaa puhuttu mitään :)

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 18:51

Ei niissä kyllä pahemmin muuta eroa ole kuin keulan väri. Ihan sama sylinteri, veivi ja kampiakseli yms.

Sitten oma kysymys, kun eivät tuolla enskapuolella vastaa:

JL- kirjoitti:Kotarista alkaa oleen kytkin finaalissa. Kannattaako kytkinremontissa uusia muuta kuin massa- ja välilevyt sekä jouset? Tai yleisesti tehdä muita toimenpiteitä kuin vaihtaa nuo?

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 4832011010

Tommosta settiä kattelin, kuulostaa kyllä melko kalliilta, kannattaisko tarvikkeena ostaa muualta?

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 18:56

Nonii täyttä p:tä taas selitti :lol: Mut joo kiitos tästä! :D

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 19:08

Asteet tehtaalta tullessa vähän eri, 2008 perinteinen keula ja 2009 kaksoiskammiokeula

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 19:14

Itse en noista keuloista tiedä kyllä yhtään mitään, mutta ei kai noilla mitään radikaaleja eroja esim. Kestävyydessä ole? :)

Re: KTM EXC 125

25.9.2014 19:22

Joo ei niillä kadulla ajaessa oo mitään eroo, kaksoiskammiokeula on vaan merkittävästi vaikeempi huoltaa. Tarvii typpee niinku takaiskari eli jos joutuu huoltamaan niin on vietävä ammattimiehelle, kun taas tohon vanhempaan keulaan vaihtaa näppärä kaveri stefat ja öljyt kotona.