Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.9.2014 13:26
Moro! Tälläne ongelma tuli vastaa että eilen ei meinannu kotari käynnistyy. Sit oottelin hetken ja polin taas käyntii ja käynnisty normaalisti. Sitte lähin ajaa ja kerkesin ajaa ehkä 3 sekunttii ni kuulu pieni suhahtava ääni ja sammu. Samalla siinä meni sitten kiksi jumiin. Tämän jälkeen kiksi vielä liikkui pari kertaa mutta ei käynnistynyt ja nyt kokonaan jumissa. Vaihteet menee päälle niiku pitääki mutta kiksi ei liiku ilman kytkintä eikä myöskään kytkin pohjassa. Apua tarvittas
21.9.2014 18:58
Miten kannattais vauhtipyörän mutteri avata ja kiristää? Pulttimopolla ajattelin aluksi, mutta sillähän saa vain kierteet entisiksi ja käytössä on kuitenkin momenttiavain niin mitenkäs sillä pitäis koittaa ja mikäs on oikea momentti? Lähinnä mietityttää, että miten saa sen pyörimisen estettyä. KIIRE!
21.9.2014 20:13
Jollain ylimääräisiä jarrulevyjä niin tännepäin kiitos!
21.9.2014 22:14
Tyhmä kysymys mutta kysytään pois
Eli mikä tarkalleen ottaen on tuo kotarin kaasarin ilmaus ruuvi... onko se tuo missä on ikään kuin vieteri vai joku muu
Aattelin selvittää ennenkö lähen mitään väänteleen.
22.9.2014 17:58
Ilmaruuvia tarkotat? Ilmaruuvi on kaasarin vasemmalla puolella tyhjäkäynti ruuvista (se iso ruuvi kaasarin vasemmalla puolella keskellä on tyhjäkäynti ruuvi) katottuna kello n kello 5 eli se pieni ruuvi alhaalla. Ohjekirjasta saat selville paljon, myös senkin paljonko se pitää olla millä kelillä auki, mitkä suuttimet, neulan paikka yms...
23.9.2014 17:27
Onko väliä kummin päin laittaa eturattaan?
23.9.2014 17:40
Ei, mutta kannattaa laittaa niin päin, että stanssattu hampaiden lukumäärä näkyy ulospäin, jos siinä rattaassa sellainen on.
25.9.2014 1:05
Mistä halvin jarruletku taakse? 58e alkuperäinen niin ei oikein viitsis niin paljo maksaa.. vai onko ne oikeesti noin arvokkaita?
25.9.2014 7:42
Noissa hinnoissa teräspunosletkut pyörii, myös teetetyt letkut.
25.9.2014 15:18
Morjesta ktm tietäjät!
Tuli tosiaan laitettua WR lihoiksi ja nyt ois aika ostaa seuraajaa. Nuita kotareita tuossa kattelin ja tuli sitte kaverin kanssa puheeks että mitä eroa on -08 ja -09 vm. kotkilla? Kaveri väitti että -09 ois jotenki uudistunu kone et iha eri vehe ku -08 mutta aattelin varmistaa vielä täältä ettei ihan mututuntumalta mentäis
Tietopankin katoin ni siellä ei moteista ainakaa puhuttu mitään
25.9.2014 18:51
Ei niissä kyllä pahemmin muuta eroa ole kuin keulan väri. Ihan sama sylinteri, veivi ja kampiakseli yms.
Sitten oma kysymys, kun eivät tuolla enskapuolella vastaa:
JL- kirjoitti:Kotarista alkaa oleen kytkin finaalissa. Kannattaako kytkinremontissa uusia muuta kuin massa- ja välilevyt sekä jouset? Tai yleisesti tehdä muita toimenpiteitä kuin vaihtaa nuo?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 4832011010Tommosta settiä kattelin, kuulostaa kyllä melko kalliilta, kannattaisko tarvikkeena ostaa muualta?
25.9.2014 18:56
Nonii täyttä p:tä taas selitti
Mut joo kiitos tästä!
25.9.2014 19:08
Asteet tehtaalta tullessa vähän eri, 2008 perinteinen keula ja 2009 kaksoiskammiokeula
25.9.2014 19:14
Itse en noista keuloista tiedä kyllä yhtään mitään, mutta ei kai noilla mitään radikaaleja eroja esim. Kestävyydessä ole?
25.9.2014 19:22
Joo ei niillä kadulla ajaessa oo mitään eroo, kaksoiskammiokeula on vaan merkittävästi vaikeempi huoltaa. Tarvii typpee niinku takaiskari eli jos joutuu huoltamaan niin on vietävä ammattimiehelle, kun taas tohon vanhempaan keulaan vaihtaa näppärä kaveri stefat ja öljyt kotona.