Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

12.3.2014 17:08

No nyt on uus takanakki, "Shinko 17 - 150/60 66W R010". Pilot powerit ei ollu vielä saapunu :| Pikkuvauheista tuntuu olevan paljon ketterämpi kun on pallomaisempi eikä vaan keskeltä kulunu, nii ei tarvi odotella että lähtee kääntymään. Vielä ku odottais että ketjut tulis postiin, niin husse saa taas istua pakkaset hallissa :d
Kuva

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

12.3.2014 22:00

Tuli tossa tänään nuo suuttimet, niin nyt on 130ps ja 42tk paikoillaan. En päässyt testailemaan miten pyörä toimii ajossa, mutta kun tallissa sen lämpimäksi käytin vastasi hyvin kaasuun eikä tuntunut mooailevan vaikka nopsaan kahvaa käänsi... Toivottavasti tuo nyt toimii. :|

-Toivottavasti ei tuota lunta satais, koska ensviikolle sais jo ajotunteja :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

12.3.2014 22:24

toivotaan että ny pelaa :)

Mitä lokareita ootte laittanu husseen, toi vanhemman mallinen smoto loksu ois hieno mutta kun ei ole käytettynä ja maksaa uutenaa nii perkeleesti.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

12.3.2014 22:47

Omasta mielestä se on ainoo joka sopii vakiomaskin kanssa. Muihin jää tyhmä rako maskin ja lokarin väliin. Itekkin metsästin omaa varmaan 3kk :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 15:43

Badumtsii, ei toimi vieläkään. Sentään nykiminen loppui 2-vaihteella.... :roll:

Pitää vielä kokeilla tuolla 127.5ps ja 40tk jos ei sitten toimi niin laitan vakio romppeet takaisin...
Ja nyt alan pikkuhiljaa epäilemään tuota kaasarin kalvoakin... Miten sen toiminnan voi tarkistaa? Missä ja miten?

E: 127.5ps ja 40tk vaihdettu, satunainen nykäisy jos yli isolla vaihteella kiihyttää, nykäisy niin pieni ettei siitä juuri tarvitse välittää...
Ja sitten että käyköhän toi nyt liian laihalla? Ajelin ton pärrän lämpöseks tossa isolla tiellä ja kun tallille tulin niin huomasin että äänenvaimentimen sisäpuoli hehkui punasena... :D En oo aijemmin kurkannut ajon jälkeen. Onko se normaalia?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 17:59

Normaalilla käytöllä ei kyllä pitäis putkea saada punahehkuun asti. Sanoit, että nykiminen loppui 2-vaihteella, miten se pyörä tarkalleen ottaen oireilee tällä hetkellä?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 18:18

No mitä mä nyt noilla nyk. säädöllä ajoin niin ei oikeastaan ollut mitään ongelmaa, kerran tai kaks nykäs kun ajoi suht hiljaa 3-vaihteella ja siitä sitten alkoi kiihdyttämään.

Mutta sitä aikaisemmin 135ps ja 42tk säädöillä se nyki jokaisella vaihteella paitsi ensinmäisellä, kun lähdettiin kiihdyttämään yli isolla vaihteella... (Tiedät varmaan jos matalilla rajoituksilla ajetaan, laitetaan isompi vaihde ettei tarvitse isoilla kierroksilla ajella ja siitä sitten lähteä kiihdyttämään niin se nykii, vaikea selittää mutta yritän parhaimman mukaan)

http://youtu.be/P5ecmFOfuRo?t=2m27s
Tuossa näkyy hyvin miten pyörä käyttäytyi. Videolla 135ps ja 42tk

Lisään vielä: Entä jos se syyllinen ei ole nuo kaasarin säädöt vaan se tyhmä kalvo joka siellä on? Tietääkö joku miten sen toimivuuden voi tarkistaa?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 18:24

Irroitat kaasarin kannen niin saat kalvon käteen, jos siinä ei ole reikiä eikä näytä epämuodostuneelta (venyneeltä) niin kalvo on ehjä. Samalla kannattaa puhdistaa koko kaasutin ja tarkastaa että kaikki on kunnossa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 18:56

Lasketaanko tuo venyneeksi?
http://i1.aijaa.com/b/00262/13119731.jpg

E: Osaako joku sanoa että onko nykimisen syy tuossa?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 20:17

Näyttää samalta mikä minulla. (eli ehjältä) Varokin ettei kalvon kammioon mene yhtäkään hiekanjyvää tms. hiertää kalvon ajastaan rikki.. jos omistat kompressorin, niin kalvon toiminta on helppoa testata kun puhaltaa pienellä paineella kaasuttimen kurkun yläosassa olevaan " ( " muotoiseen reikään ilmaa, ja katsoo nouseeko luisti. Sen kuuluisi nousta portaattomasti ylös ilmanpainetta lisäämällä.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 20:17

Pikkasen rutussa mutta ei pitäisi merkittävästi/ollenkaan haitata, tarkista vielä onko kalvo ehjä.

Betassa tumpeloin kalvon huonosti paikalleen ja oireet oli hieman vastaavat kun sulla. Tuntui siltä että suuttimet on 30 numeroa liian suuret ja kone ei tehnyt kaasua avattaessa muuta kun pätki ja ryki, pienellä kaasulla toimi suht ok.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

13.3.2014 20:42

Pitääkö tuo irrottaa jotenkin että voi tarkistaa että onko se ehjä vai ei?
Josse rikki on niin ei se kovin pahasti voi olla, koska oireita tulee vain ajossa, paikoillaan kiertää ongelmitta.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.3.2014 0:24

Hei!

eli siis ostin nyt pari viikkoa sit uuden husqvarna 125 smr pyörän mp-racingilta ja nyt ajattelin aloittaa projektin jolla saisi pyörästä oman näköisen ja vähän hienomman eli perus maski lokari jne...

eli voisiko joku kertoa mitkä katteet menee suoraan kiinni ja täytyykö tehdä ilmanputsarin sivuun joku laatta?

eli näitä katteita olen harkinnut http://www.race-styles.com/details.php? ... pe=asc&nr=

ja siitä cr-wr 125 09-

//edit ostan smr 510 vm.2010 takakatteet
Viimeksi muokannut lartto24 päivämäärä 14.3.2014 14:25, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.3.2014 14:08

Tietopankista toikin löytyy, eli cr/wr 125 06-07 katteet ja ei siihen oo pakko tehdä sitä, mutta on hienompi jos tekee.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

14.3.2014 16:34

Otin sen kalvon irti kaasuttimesta uteliaisuuden takia ja nyt kun sitä yrittää laittaa takaisin kaasuttimeen kalvon ympärys mitta on reilusti isompi mitä se ura kaasuttimessa, jotenka voi siis päätellä että se kalvo on venähtänyt?
Eihän tossa voi enään olla muutakuin tuo vikana? Suuttimet oli sopivat (koska lievästi pienemmillä suuttimilla meni superduper-laihalle, eikä nykiminen oikeastaan edes loppunut.)

Eli kysymys kuuluu, mistä noita kalvoja saa uusia?