Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 19:22

Yleensä vissii ohin mutta kannattaa squish mitata ettei vituillee mee. Väärän paksui tiiviste aiheuttaa aika paljo huolia jos squishin onnistuu sössii

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 19:42

Niit on kolmea eri kokoa yleensä: 0.3mm, 0.5mm ja 0.8mm

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 19:44

Ja vakio kannella ja männällä ihanteellinen squish olisi 1,5 mutta siihen on melkein mahdoton päästä pienimmälläkin tiivisteellä

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 21:35

Mistä ootte tilannu noita vhm kansia?

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 21:56

tomi7500 kirjoitti:Ja vakio kannella ja männällä ihanteellinen squish olisi 1,5 mutta siihen on melkein mahdoton päästä pienimmälläkin tiivisteellä

Nyt mietityttää ku vhm tarkotus tulla ja sillä tavoiteltava squish on 1.0mm että mitähän tiivistettä sinne lyö :D . Vai muuttaako tasalakimäntä ja tasalaki vhm tilannetta että alapahvi löydettävissä helpommin /hankalammin :roll: . Mikähä tiiviste pitäs lyödä jos jollai kokemusta vai mittaanko suosiolla squishia?

Santikka mitä niistä kansista oot tilaamassa? PJME ainaki itectilaan luultavasti ku muutaki koneen osaa tulee. Myös mototista löytyy käyttäjältä Ojatalo VHM kansia ;)

E: Tätäkin kysytty liikaa mutta : Kauanko keskimäärin kestäny PJME toimitus tilaushetkestä alkaen ja kuinka maksu suoritetaan?

Re: Aprilia SX/RX125

26.6.2015 16:58

Itellä on molemmil kerroil kestäny toimitus 8 päivää pjme:ltä.

Ja laitat vaan pienimmän tiivisteen sylinterille eli 0.3 niin pääset tarvittavan lähelle, muuten ainoa vaihtoehto on koneistaa sylinteri tai kansi.

Re: Aprilia SX/RX125

26.6.2015 18:13

Kiitos tomi :) taas yksi asia pois murheista kun ens viikol alkaa purkaminen ja ihmettely kun työt loppuu. 12 tkm ajettu ja ajattelin tasapaino akselin rattaat (muovirattaat) vaihtaa, onko hätävarjelua? . Muuta hommaa ois tietyst se uus kansi, mäntä, neulalaakeri jne pikkuhilppeet ja tietysti tiivisteet.

Vielä kaipaisin vastausta siihen kuinka nopeasti teidän Rave ykköset vetäsee solenoidin tapin sisään. Mulla se tappi liikkuu ku hullun mulkku :D :lol: ni pelottaa että laippa ja vaijeri paskana alta aikayksikön kun vetää niin helavatan nopiaan.

Re: Aprilia SX/RX125

26.6.2015 18:46

En tiiä kuinka nopiaan sen kuuluis liikkua mutta itellä ei ainakaan nii helposti liiku :D

http://www.nrg-shop.fi/pakosaatimen-luisti-p-820.html

Onko tuo oikeanlainen ja kannattaako tuolta tilata?

E: mietin tuossa että jos laittais vaa rave 2 ton ykkösen tilalle kun se raven yläkansi maksaa enemmän ku uus rave 2 tilata pjmeeltä. Mihi kohti sylinterissä pitäis sille porata se reikä ja onko se muuten vaikea asentaa? Eikös se ollu luotettavampi kuin tuo rave 1?

Re: Aprilia SX/RX125

26.6.2015 19:58

Osta se yläkansi Aap ilta. Käy ehkä välillä harvemmin jos ihmettelet mikset saa kiinni ;)

Pitäsköhä olla huolissaan ku sr tappi liikkuu ni helvetin nopeesti että ois vaijeri tai laippa taas menossa paskaksi :x . Ois kyllä makee jos sen tollane kuuluu olla :D , ottaa meinaa niin äkäseen väljänäkin piikin että meinaa esari rullalle mennä :D :D :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

26.6.2015 20:27

Ei oo kuulunu aap- mitään, ja joka tapauksessa tilaan ne v-forcet sieltä pjmeeltä nii aattelin että jos siinä samalla tilais sen rave 2 kun näyttää paljon helpommalta kuin tuo nykyinen vekotin :D

Ootteko muuten kiillottanu nuita putkia, että olisko mimmonen homma kiillottaa tuo arrowi ja miten käytännössä tapahtuu.

Re: Aprilia SX/RX125

26.6.2015 20:28

Lwevi kirjoitti:E: mietin tuossa että jos laittais vaa rave 2 ton ykkösen tilalle kun se raven yläkansi maksaa enemmän ku uus rave 2 tilata pjmeeltä. Mihi kohti sylinterissä pitäis sille porata se reikä ja onko se muuten vaikea asentaa? Eikös se ollu luotettavampi kuin tuo rave 1?


Se reikä mikä tulee porata, niin kohdan näkee helposti siitä kun otat sen rave 2 tiivisteen ja laitat siihe mihin se tulee niin näkyy mihin pitää porata. (Siinä tiivisteessä on se reikä) Vaa en lähtis ite millään akkukoneella porailemaan sylkkään reikiä :D Vie jonnekki koneistamolle jos kotona ei vehkeitä. Rave 2 asentaminen on siinäkö heität vaan sen kiinni siihe. tosi helppo. Säätöki on tosi helppo. Paitsi se miten se säädetään yläasennossa matalemmalle niin on mysteeri. Ei saanut selville vaikka mistä kyseli ja etsi. Itsellä ei ollut yhtään ongelmaa rave 2 kanssa. Suosittelen

Re: Aprilia SX/RX125

27.6.2015 1:05

Kannattaa se Rave2 tilata jostain kartingliikkeestä, halvalla ja nopeasti. Rotax Maxin Rave2 käy oikein hyvin. Tuolta tuli itselle aika nopeasti(ja halvalla): http://www.kartingshop.fi/rave2-taydell ... x-max.html

Itellä oli ainakin hemmissä se reikä sylkässä valmiina, tiedä sitten oliko tossa joskus ollut Rave2 vai olisiko se valmiiksi porattu tehtaalla, ken tietää.

Asennuksessa tuli pari muuttujaa sen kalvon ja männän ympärille tulevan jousen kanssa, lopulta laitettiin kaverin kotarin männän ympärille joku spray-purkin kansi ja siitä päältä venytettiin siihen kohdalleen. Havainnollistava video: https://www.youtube.com/watch?v=anGd_n1eMvs

Re: Aprilia SX/RX125

27.6.2015 13:36

ma$$i kirjoitti:Vielä kaipaisin vastausta siihen kuinka nopeasti teidän Rave ykköset vetäsee solenoidin tapin sisään. Mulla se tappi liikkuu ku hullun mulkku :D

Sen kuuluu vetää juurikin se tuolla tyylillä, silloin siitä tietää että osat liikkuu herkästi eikä mikään jumita -> vaijeri ja laippaa pysyy ehjänä.
Lwevi kirjoitti:http://www.nrg-shop.fi/pakosaatimen-luisti-p-820.html

Onko tuo oikeanlainen ja kannattaako tuolta tilata?
E: mietin tuossa että jos laittais vaa rave 2 ton ykkösen tilalle kun se raven yläkansi maksaa enemmän ku uus rave 2 tilata pjmeeltä. Mihi kohti sylinterissä pitäis sille porata se reikä ja onko se muuten vaikea asentaa? Eikös se ollu luotettavampi kuin tuo rave 1?

Tuo laippa on rave 2 laippa.

Niinkuin joku jo sanoi, tiiviste vaan pulteilla kohdalleen niin näet mistä reikä pitää porata. On luotettavampi, helppo asentaa, halpa, ja aukeamiskohdan voi säätää itse.
Itse porasin ihan käsiporalla sen reiän. Jonkun otat kaveriksi joka katsoo sivusta että menee se reikä sen pa-säätimen laipan tason mukaisesti.
JusHond kirjoitti:Paitsi se miten se säädetään yläasennossa matalemmalle niin on mysteeri. Ei saanut selville vaikka mistä kyseli ja etsi.

Mitä tarkoitat tällä? Laipan nousemiskohtaa vai mitä?

Re: Aprilia SX/RX125

27.6.2015 13:58

Kiitokset nelikantille :) . Pakko oli kysyä ku viimeks ku liikku tota tahtia ni laippa halkes :lol: :D

Re: Aprilia SX/RX125

27.6.2015 16:15

JusHond kirjoitti:Paitsi se miten se säädetään yläasennossa matalemmalle niin on mysteeri. Ei saanut selville vaikka mistä kyseli ja etsi.

Mitä tarkoitat tällä? Laipan nousemiskohtaa vai mitä?[/quote]

En sitä, vaan kun laippa oli asennossa KIINNI, ja katsoi pakoaukosta, niin laippaa näkyi juuri sen 0,5cm sieltä. Eli ei paljoa rave auta kun niin ylhäällä jo valmiiksi. Sitä haen, että miten se säädetään niinku KIINNI asennossa sitten matalemmalle? Se laippahan on siinä kierretangossa, niin oisko se sitten että siitä vaan pyörittää sen löysemmälle, kun vaikka se onkin löysällä, niin eihän se sielä sen kolossa pääse pyörimään? En kuitenkaan tehnyt tälle mitään annoin olla sielä aika ylhäällä, koska edellinen omistaja sanoi että pyörä oli leiponut kerran, kun raven laippa oli irronnut. Että mitenhän tämäkin on sitten mahdollista? Eli annoin olla sen kireällä aivan varmuuden vuoksi.