Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.3.2016 9:02
En olisi huolissani katteista vaan moottorista. Minarellin moottorissa öljynkierto katkeaa keuliessa ja mäntä/laakerointi kuluu normaalia nopeammin. Lyhyitä keulimisia voi tehdä mutta ei pitkiä vetoja jos tykkää että kone pysyy kunnossa.
9.4.2016 21:56
Morjens!
Tuli tänään haettua WR.
Ja siitä johtuen kysymys...
Mistä porukka on tilannut mäntää/mäntäsarjaa?
10.4.2016 17:55
Tuli just ostettua tänmönen wr r mistä on vaihdettu oikea etukate joten siittä puuttuu tarra. Mistäköhän saisi ostettua yksittäisen tarran mahdollisimman halvalla? Siis semmonen sininen vakio tarra?
10.4.2016 21:19
Yamaha centteriltä varmaan kannattaa kysellä, ei yksittäinen tarra tuu niin kalliiks sieltäkään luulisin.
24.4.2016 14:28
joo eli wr nyt vilkuttaa moottori vikavaloa.... elikkäs vilkkuu 5 kertaa pitkän ja kerran nopean vilkun eli oon lukenu et meinaa numeroo 51 mut mitä se todellisuudessa meinaa että mikä on mahdollisesti mennyt hajalla? Apuja tarttis ja korjautuisko se vaihtamalla kyseinen osa uuteen vai pitääkö viedä liikkesseen jotta ottaisivat koneeelta virheen pois?
24.4.2016 19:43
Tuli ostettua wr ja kiinni vakioputki ja joku toinen änkkä tuli mukaan en tiiä mikä mut ei mikään arrowi yms. yleisimpii, ei mitää tarroi. Nii meinasin et vaihan sen mutta ku siitä on lukenu et toiset sanoo et ruiskuu ei tarvi ja säätää ja toiset sanoo et tarvii nii mikä teijän mielipide on asiaan?
24.4.2016 22:01
Weeralla on nyt ajettu 11k ja keula alkanut vuotamaan niin meneekö takuun piikkiin?
27.4.2016 10:02
Vieläkään pelkän änkän vaihdon takia ei tarvitse tehdä ruiskulle mitään vain jos vaihtaa koko putken se on vahvasti suositeltua.
27.4.2016 12:58
Aina kun tehdään imu- tai pakopuolelle mutoksia, varsinkin sellaisia jotka parantaa moottorin hengitystä, silloin pitää ruisku säätää tai suuttimet vaihtaa. Varsinkin kun on kyse Yamahasta missä on muutenkin seokset jo valmiiksi laihalla.
Toki voi ajaa säätämättömällä ruiskulla mutta kone ei toimi koska seokset on liian laihalla. Kulkee jopa huonommin kuin vakioänkällä ja kuumentaa mäntää ihan turhaan -> mäntä kuluu nopeammin.
Näistä on ollut useita kertoja juttuja tällä foorumilla.
30.4.2016 16:24
Onko kellään tietoa, että kuinka paljon uusi takalippa maksaa ja saako muualta kuin maahantuojalta?
2.5.2016 14:57
Olisko ollu noin 80e.
10.5.2016 16:24
Mikä vois olla 180 weerassa vikana kun ei tahdo lähtä käyntiin. Syö tulppia. Eri tulppia on kokeiltu. cr8e ja 9. Pitäiskö kymppi hommata seuraavaksi?
10.5.2016 20:26
Tulppien syöminen kertoo ettei seoksiet ole kohdallaan, sattaa lähteä paremmin käyntiinkin kun saa seokset kohdalleen. Voi myös olla ruiskusuutin tukossa tms.
14.5.2016 13:54
Oon ostamassa weeärrää ja näyttäisi olevan kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen houkuttelisi enemmän, siitä löytyisi valmiiksi 180 cc sylinterisarja, mutta se on R-mallia ja pyörä tulee kyllä ensisijaisesti katukäyttöön. Toinen vaihtoehto on sitten ihan vakio WR 125 X. Samanhintaisia ovat.
Elikkäs onko mitään järkeä ostaa R-mallia katukäyttöön, onko suuriakin eroja X:n kanssa?
14.5.2016 14:13
Osta se vakio X:ä jos tulee pelkkään katukäyttöön. Vakio on aina vakio, myös kestävyyden kannalta ja aina sellaisen 180 pytyn saa jälkeenpäin laitettua jos haluaa.