Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

11.8.2012 23:33

Mikähä vois olla -06 kotkassa vikana kun yhtäkkiä kesken ajon 115km/h vauhista lähti ylhäältä kaikki teho pois, alhaalta toimii niiku pitääki, mutta ei kierrä oikeastaa alaväännöiltä pitemmälle, tulppa on vaihdettu eikä ollut siinä vika. Aikasemmin viikolla lähti kesken ajon valoista ja mittarista virta myöskin, mittariin palautunu ja toimii (pätkii välillä) polttimot polttaa samantien ja pukkaa kun antaa kaasua virtaa 20+ volttia valolle, epäilen itse jännitteensäädintä, ja sitä että oiskohan näillä vioilla yhteyttä :D sanokaas te fiksummat että missä vois olla vika, molempiin ongelmiin siis :D

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 2:40

Jännitesäädin ainaki menny ja varmaa staattori myös rikki. ( Kato myös ettei ne johot mee oikosulkuun jostai kohtaa )

Mites ku en löytänyt TÄLLE mittarin johdolle vastakappaletta kotarista.. Enkä oikein tosta räjähdyskuvasta saanu selvää mikä ja minne siihen kuuluvan johdon pitäisi edes mennä. Uus mittari kyllä pitää tilaa ku toi nykynen on jo rikki, mut ois kiva tietää sit et mihin laitan siinä uudessa mittarissa ton johon nii sais toimimaan sen sitte 8)

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 3:07

eiku annat se joho vaar roikkua siinä ei se taia kuuluu mihikää

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 10:33

Ei itelläkään oo tuossa mitään kiinni :roll: mitä lie varten on :D

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 14:26

Oiskohan sitten tuo johto käytössä noissa isommissa pyörissä vaan.. Mutta nyt sitten seuraavaan ongelmaan... Elikkäs TÄSTÄ on lähteny irti ne valot. Ne on kyllä tallella ne valot ja johdot, mutta ne pitäis liimailla takas, kun ei muuten pysy siellä. Kysyisin kuitenki, että jos ostais uudet noi merkki valot nii eihän esim tässä tule mukana niitä valoja / johtoja, vaan se muovi osa mikä on tossa telineessä kiinni. :)

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 15:40

putsipa kirjoitti:Oiskohan sitten tuo johto käytössä noissa isommissa pyörissä vaan.. Mutta nyt sitten seuraavaan ongelmaan... Elikkäs TÄSTÄ on lähteny irti ne valot. Ne on kyllä tallella ne valot ja johdot, mutta ne pitäis liimailla takas, kun ei muuten pysy siellä. Kysyisin kuitenki, että jos ostais uudet noi merkki valot nii eihän esim tässä tule mukana niitä valoja / johtoja, vaan se muovi osa mikä on tossa telineessä kiinni. :)


jep, vain tuo muovinen kupu ja se valkoinen osa tulee

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 16:06

Ei kellään sattuis olemaan pakoaukonsäätimen säätöohjeita?

Taisin tossa liikauttaa sitä "hevosenkenkää" ku putsailin sylinteriä...

Ongelmaksi tuli putsauksen jälkeen, että alaväännöt hävisi ja pikki nappaa aika hätäseen.

Uskosin syyksi pakoaukonsäädintä, toki jos joku tietää mistä johtuu niin puhukoot :seko:

Edit: Vai oisko vain että pakoaukonsäätimen se nippa tai joku vastaava ei mennyt sylinterii kunnolla tjsp. ?

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 16:54

Tuleeko etuvalolle esim vaihto- vai tasajännite?

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 17:05

Vaihtovirtaa tulee jossei sulla akkua ole.

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 17:10

juu, mietin vain ku tuossa on kondensaattori jännitteensäätimen vieressä

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 18:56

Alexir kirjoitti:Ei kellään sattuis olemaan pakoaukonsäätimen säätöohjeita?

Taisin tossa liikauttaa sitä "hevosenkenkää" ku putsailin sylinteriä...

Ongelmaksi tuli putsauksen jälkeen, että alaväännöt hävisi ja pikki nappaa aika hätäseen.

Uskosin syyksi pakoaukonsäädintä, toki jos joku tietää mistä johtuu niin puhukoot :seko:

Edit: Vai oisko vain että pakoaukonsäätimen se nippa tai joku vastaava ei mennyt sylinterii kunnolla tjsp. ?


No hittolaine, ihtellä just sama juttu ku alakerra remppasi nii samalla pakoaukon säädintä putsailin..mut mulla on tuo pakoaukon tappi oikeessa paikassa. Voisko vika olla sytytyksen säädössä? ym?

E: Onks mulla menny jännitteensäädin ku ajovalo palaa aina ku pistää päälle? muut valot ei pala.

Re: KTM EXC 125

12.8.2012 23:56

Elikkäs, tutkiskelin tuota pakoaukkoa tänää ku lähti ne tehot ylhäältä, tai siis ei kierrä ollenkaa, mistäs sitä vois säätää sillee et ois kokonaa auki vaikka, perseestä ajaa ku ei liiku mihinkää ku alakiekoil, ja mikähän vois olla paskana sieltä ku ei toimi? :/ Tänää ei ollu siitä tarkistusreijästä havaittavissa liikettä, muutaku että ne levyt tärisi siellä vaa, toisessa levyssä ei näkyny ollenkaa niitä koloja, keulanpuoleisessa näky, mutta mikään osa ei tärinää lukuunottamatta liikkunu mihinkää, eli ois kiva tietää et mitä teen tolle ku ei oo mitää hajuu mite se toimii :D

Re: KTM EXC 125

13.8.2012 1:31

huVud kirjoitti:Mikähä vois olla -06 kotkassa vikana kun yhtäkkiä kesken ajon 115km/h vauhista lähti ylhäältä kaikki teho pois, alhaalta toimii niiku pitääki, mutta ei kierrä oikeastaa alaväännöiltä pitemmälle, tulppa on vaihdettu eikä ollut siinä vika. Aikasemmin viikolla lähti kesken ajon valoista ja mittarista virta myöskin, mittariin palautunu ja toimii (pätkii välillä) polttimot polttaa samantien ja pukkaa kun antaa kaasua virtaa 20+ volttia valolle, epäilen itse jännitteensäädintä, ja sitä että oiskohan näillä vioilla yhteyttä :D sanokaas te fiksummat että missä vois olla vika, molempiin ongelmiin siis :D

mulla teki ihan samaa, oli staattori ja jännitteen säädin uusittava.

Re: KTM EXC 125

13.8.2012 1:56

ja nyt tarkotat valojen vikaa vai jopa käyntiongelmaaki? :o

Re: Re: KTM EXC 125

13.8.2012 7:53

huVud kirjoitti:Elikkäs, tutkiskelin tuota pakoaukkoa tänää ku lähti ne tehot ylhäältä, tai siis ei kierrä ollenkaa, mistäs sitä vois säätää sillee et ois kokonaa auki vaikka, perseestä ajaa ku ei liiku mihinkää ku alakiekoil, ja mikähän vois olla paskana sieltä ku ei toimi? :/ Tänää ei ollu siitä tarkistusreijästä havaittavissa liikettä, muutaku että ne levyt tärisi siellä vaa, toisessa levyssä ei näkyny ollenkaa niitä koloja, keulanpuoleisessa näky, mutta mikään osa ei tärinää lukuunottamatta liikkunu mihinkää, eli ois kiva tietää et mitä teen tolle ku ei oo mitää hajuu mite se toimii :D

Oisko akseli menny poikki? Avaa oikeelta puolelta se 30mm mutteri. Sitte laita käyntiin ja kato pyöriikö se pultti siellä.