Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

4.5.2012 12:30

Se YEIS -tötterö on ihan omalla paikallaan imukaulassa. Kokeilin miten kone käyttäytyy ilman YPVS nuilla kierroksilla, niin tuntuu aivan samalta, eli ei väännä mihinkään. Eli vikana taitaa olla laipan ennenaikainen aukeaminen. Mikähän sen voisi aiheuttaa? Servo, Cdi?

Re: Yamaha DT 125R

4.5.2012 17:35

olisiko mahdollista että "YEIS -tötterön" kaulassa on vuoto tai sit sinne tötteröön on menny jotain paskaa? :s

Re: Yamaha DT 125R

4.5.2012 21:29

Itellä on joskus sulanu siihen reikä. Ota irti ja puhalla sinne, jos vuotaa niin ilma tulee läpi jostain, voi myös vuotaa siitä liitoksesta ja sen voi testata suihkimalla jotain painepullossa olevaa herkästi syttyvää litkua siihen ja jos kiekat nousee äkillisesti, niin vuotaa.

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 12:45

Osaisko joku kertoo miten ypvs kannattaa lukita auki asentoon? kaikki muu on hävinny siitä ypvs järjestelmästä paitsi se pytyn sisään tuleva kääntyvä osa.. mikälie nimeltään on :D oisko laippa? Yritin eilen ottaa koko osan irti ja tukkia ne reiät hitasaamalla niihin sopivan kokoiset "läpät".. hitsit ei kestäny ajaa kovin montaa kilometriä ja nyt ollaan taas lähtöpisteessä... Joku joka on tehnyt tämän ennenkin vois antaa vinkkiä.. Kiitos etukäteen vastauksista!

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 15:34

Ei helvetissä voi tehä noin! Mietippä millanen reikä/kuoppa siellä pakoaukossa on jos hitsaat vaan päät umpeen. Jos se akseli on pääpiirteittäin ehjä, niin kannattaa käyttää sitä akselia hyväkseen. Pytyn vasemmalla puolella siinä ypvs akselin yläpuolella on m5 tai m6 kierteellä oleva reikä, joten tee siihen akselin päähän joku laippa jolla saat lukittua sen akselin tiettyyn asentoon ja lopuksi laitat pultin jolla se akseli ei vahingossakaan pääse liikkumaan.

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 17:01

_rieska_ kirjoitti:Ei helvetissä voi tehä noin! Mietippä millanen reikä/kuoppa siellä pakoaukossa on jos hitsaat vaan päät umpeen. Jos se akseli on pääpiirteittäin ehjä, niin kannattaa käyttää sitä akselia hyväkseen. Pytyn vasemmalla puolella siinä ypvs akselin yläpuolella on m5 tai m6 kierteellä oleva reikä, joten tee siihen akselin päähän joku laippa jolla saat lukittua sen akselin tiettyyn asentoon ja lopuksi laitat pultin jolla se akseli ei vahingossakaan pääse liikkumaan.



tukin ne reiät ihan sieltä pakoaukon vierestä.. Mutta pitääpä kokeilla tuota :)

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 19:31

kaikkiista helpoimmalla pääsee ku lykkäät tarpeeks pitkät m6 pultit niistä vaijerin reijistä ja kansi kiinni vaan ja ajoa.

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 19:59

Koko pyörässä ei oo enää sitä osaa mihin ne vaijerit tulee kiinni eikä sitä missä ne vaijerille tehdyt reiät on :s

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 20:08

Justjuu. No kannattaisko hommata tuo ypvs ni ois vähä mielekkäämpää ajaa.

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 20:35

Paljonko teidän vakuutusmaksut on ollu vuodessa?

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 20:46

Clutch kirjoitti:Justjuu. No kannattaisko hommata tuo ypvs ni ois vähä mielekkäämpää ajaa.



Näitä kommentteja osasinkii jo odottaa, mutta homma on niin että ei riitä kiinnostus rueta laittaa sitä... Pyörässä ei ole edes akkua eikä ole mitään varmuutta että sähköt on siltäosin kunnossa, enkä viiti maksaa siitä jos se ei toimikkaan... Lisäks pyörä on vm. -94 joten tuntuu turhalta ostaa tuohon mitään niin kallista jos ei ole pakko!
Viimeksi muokannut ritavuo päivämäärä 6.5.2012 20:50, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT 125R

6.5.2012 20:48

repletefern kirjoitti:Paljonko teidän vakuutusmaksut on ollu vuodessa?


Itsellä muistaakseni 300-350e vuodessa (pohjola).. tuon tarkemmin en muista..

Re: Yamaha DT 125R

7.5.2012 20:10

ritavuo kirjoitti:Näitä kommentteja osasinkii jo odottaa, mutta homma on niin että ei riitä kiinnostus rueta laittaa sitä... Pyörässä ei ole edes akkua eikä ole mitään varmuutta että sähköt on siltäosin kunnossa, enkä viiti maksaa siitä jos se ei toimikkaan... Lisäks pyörä on vm. -94 joten tuntuu turhalta ostaa tuohon mitään niin kallista jos ei ole pakko!


siinä pytyssä on pulteille paikat mihin se yvps laipan kotelo (tai mikälie oikealta nimeltä) niin tee siihen levy johon poraat keskelle reijän josta laitat pultin yvps "laippaan" jollon se ei pääse pyörimään ja pitäis pysyä paikallaan. Ainakin näin nopeasti mietittynä pitäis toimia ilman suurempia ongelmia. ;)

Re: Yamaha DT 125R

7.5.2012 20:50

Jotain tällästä ajattelin kokeilla :)

Re: Yamaha DT 125R

8.5.2012 22:32

ihan ok tolla on ajaa laippa lukittuna auki, itellä pellistä tehty lukituslevy vain eli neliö mihi porattu pulttien kohille reiät ja sit keskelle sen muotonen kohta mihi tulee se ypvsakseli