Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 18:31

Pasikiainen kirjoitti:Mites kun nyt otin ton kannen irti varmistukseksi, en oo vielä kerinnyt kattoa et miten se pakoaukonsäädin siellä liikuskelee. Niin tota miten noi o-rengas tiivisteet tos kannessa menee. Koitin laittaa niin ne on vähän isot, vaikka on kyllä oikeet, ja ne vanhatkin oli vähän turhan isot! Miten saan ne pysymään siellä kolossaan?

Ne tiivisteet pitää laittaa oikein, muuten tuntuu et ne on liian pitkät.

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 18:55

No miten ne laitetaan oikein?

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 21:10

Joo, sain ne sinne lopulta :)

Mutta mikähän mahtoi mennä taas pieleen kun nyt ei lähde käyntiin ollenkaan? Pystyykö pakoaukon säätimen säätää niin huonosti ettei lähe käyntiin ollenkaan? Nuolet aikalailla kohillaan, ja mäntä ei ota kiinni laippaan. Yks mikä tuli mieleen et oliskohan ne o-renkaat kuitenki lipsahtanut paikaltaan, kyllä se näytti tiiviiltä mutta mikä muukaan?

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 21:15

Onko puristuksia, tappokatkasija. Pistä bensaa suoraa pyttyyn.

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 21:25

Nonii! Sain käyntiin! Mutta lähtee ainoastaan ryypyllä, ei lähtenyt ilman ryyppyä vaikka käytin hetken. Eli mistähän se vois johtua, siitäkö että tavallaan pakoaukonsäädin lyheni, kun siitä päästäkin lähti karstat veks :D ? Ideoita, millä saatais lähtee ilman ryyppyä?

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 22:16

Noniin elis minkälainen ja moniko napainen -04 Miton vilkkurele on? Pitäis ostaa uusi, mutten tiedä onko entinen omistaja ostanut ledivilkuille tarkoitetun releen. Itsellänihän on nyt kiinni polttimovilkut. Jos joku viittis kertoo ni ei tarvisi turhia sakkoja ottaa vilkkujen toimimattomuudesta, kun ne toisinaan toimii ei mitään ja toisinaan pelkästään parkit päällä ajaessa.

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 22:21

Pasikiainen kirjoitti:Nonii! Sain käyntiin! Mutta lähtee ainoastaan ryypyllä, ei lähtenyt ilman ryyppyä vaikka käytin hetken. Eli mistähän se vois johtua, siitäkö että tavallaan pakoaukonsäädin lyheni, kun siitä päästäkin lähti karstat veks :D ? Ideoita, millä saatais lähtee ilman ryyppyä?

Nyt alko lähtee käyntiin ilmankin ryyppyä! En tiedä miksi mutta tämä kelpaa... Nyt pitää lähtee testirundille, pysyykö lämmöt kurissa ja löytyykö tehoa erilailla, sitä jännäämme!

Re: Cagiva Mito

14.8.2011 22:49

Kävin testirundilla... Kulku oli tosi hyvää, mutta kesken kaiken huomasin kauhukseni: Lämmöt oli sadassa asteessa! Siitä sitten köröteltiin kotia kohti. Kotona huomasin että siitä jäähdytyssäiliön, mihin sitä nestettä laitetaan, se pieni letku mikä lähtee siitä korkin kulmasta. Mikähän se on? Onko siinä joku ylivuotoletku? Höyryä nousi kuitenkin ja vähän oli märkääkin. Pelottavaa :eek: Mahtoiko jotain mennä rikki? Toimi kuitenkin kotiin asti. Ja voikohan siellä järjestelmässä olla jotain ilmaa kun tyhjensin koko jäähdytyslaitteen? Voiko se sitten vaikuttaa? Pitääkö se ilmata jotenkin? Aattelin laittaa sinne lisää nestettä, kun sitä kiehui yli... Mahollisia syitä?

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 0:59

Pasikiainen kirjoitti:Kävin testirundilla... Kulku oli tosi hyvää, mutta kesken kaiken huomasin kauhukseni: Lämmöt oli sadassa asteessa! Siitä sitten köröteltiin kotia kohti. Kotona huomasin että siitä jäähdytyssäiliön, mihin sitä nestettä laitetaan, se pieni letku mikä lähtee siitä korkin kulmasta. Mikähän se on? Onko siinä joku ylivuotoletku? Höyryä nousi kuitenkin ja vähän oli märkääkin. Pelottavaa :eek: Mahtoiko jotain mennä rikki? Toimi kuitenkin kotiin asti. Ja voikohan siellä järjestelmässä olla jotain ilmaa kun tyhjensin koko jäähdytyslaitteen? Voiko se sitten vaikuttaa? Pitääkö se ilmata jotenkin? Aattelin laittaa sinne lisää nestettä, kun sitä kiehui yli... Mahollisia syitä?

Se pieni letku paisuntasäiliön korkin alapuolella on tavallaan ylivuotoletku varsinaisesta jäähdytysjärjestelmästä takaisin paisuntasäiliöön.
Jäähdytysjärjestelmä tukossa jos lämpöjä nostaa?
Varsinaisesti sitä ei tarvitse ilmata, järjestelmä ilmaa itsensä. Lueskelepa lisää sitä repair/workshop manualia, sieltä löydät tarvittavat infot tähänkin kysymykseesi. :roll:

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 9:48

Mistäköhän johtuu että mito leikkasi? uus mäntä sisässä, ei mitään isompaa huuatusta ja silti leikkasi? oli n. 100km/h vauhtia ja juuri löysäilin kaasua.

ja sitte päivää myöhemmin vähän käytetty uus mäntä sisään ja sama tapahtuu? tulppa hyvän värinen ja vielä seosta pitänyt tuorevoitelun lisäksi tankissa.

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 14:05

Väärä ajotapa?

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 14:36

Väljää jossakin/sylinterissä jotain vikaa?

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 14:59

Naked kirjoitti:Väärä ajotapa?


Saa varmaan aika väärä ajotapa olla, jos kahtena päivänä peräkkäin saa leikkaamaan. :)

Nyt sitten lähtee tuo oma mito osina pois, ostakaa ostakaa Evo1 osaa.

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 16:08

Onkohan mahollista että toi mito meni rikki siitä ajamisesta, kun lämmöt nousi 100c? Ajoin sen kuitenki himaa, en uskaltanut kyllä ottaa yhtään kiekkaa enää, mutta saattoko silti saada jostain kipeetä?

Re: Cagiva Mito

15.8.2011 16:26

Juhissk kirjoitti:Mistäköhän johtuu että mito leikkasi? uus mäntä sisässä, ei mitään isompaa huuatusta ja silti leikkasi? oli n. 100km/h vauhtia ja juuri löysäilin kaasua.

ja sitte päivää myöhemmin vähän käytetty uus mäntä sisään ja sama tapahtuu? tulppa hyvän värinen ja vielä seosta pitänyt tuorevoitelun lisäksi tankissa.

Tuorevoitelu, jos siis käytössä.