Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.5.2008 18:17

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:47, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2008 9:29

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:39, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2008 10:03

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:40, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2008 10:18

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:47, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2008 10:58

mustavi kirjoitti:
Tonzer kirjoitti:95 vai 98? vai onko mitään väliä.


ON väliä.

Hondan kummassakin V2-piikissä on esiintyny mäntien halkeamista ehkä jo kymmeniä tapauksia, Suomessa. On oletettavissa, että yks pääaiheuttaja on Nesteen outo hapetettu Futura-perusbensa mitä kai kaikki ketjut käyttää Suomessa 95:nsa pohjana. 95-litku voi päästä syttymään pytyissä hallitsemattomasti jolloin mäntä saa joka kerta tällin... ja sitähän se ei kestä pitkään. Yleensä kai kuumempana käyvän takapytyn mäntä halkeaa, mutta etupytyssäkin näin lie käynyt.

Maahantuoja ei ilmeisesti ole selvittänyt miksi tarkalleen näin käy, riskihän koskee vain aika pientä - prosentin? - osaa V2-kannasta, mutta korvaa ehkä osan kuluista jos tuollainen tunnistettavissa oleva mäntärikko käy (näin ymmärsin käymästäni kirjeenvaihdosta). Arvaisin tosin, ettei hyvityksistä ole juuri toivoakaan ellei moto ole vakiokunnossa ja huollot (ja mäntärikon korjaus) teetetty merkkiliikkeessä.

Pärjäät siis melko varmaan 95:lla, mutta pelaat sen kanssa tietoisesti hasardia. 98:lla (ja mieluiten Shellin 99 V-Powerilla) riski luultavasti eliminoituu.


Kiitos tästä vastauksesta.

12.5.2008 20:58

Niin shadowssa ei oo bensa valoo? vai onko jossain malleissa? Luin jotain että 04 vuodesta eteenpäin ei ollu mutta sitä ennen oli. Voisko joku selventää hieman :D?

12.5.2008 21:22

Tonzer kirjoitti:Niin shadowssa ei oo bensa valoo? vai onko jossain malleissa? Luin jotain että 04 vuodesta eteenpäin ei ollu mutta sitä ennen oli. Voisko joku selventää hieman :D?


Ei ole mielestäni yhdessäkään mallissa...

12.5.2008 21:23

eipä näissä kyllä lopu bensakaan, kun kulkevat höyryillä.
tankkauksen tarve ilmenee kun alkaa hyytymään ja tarvii kääntää varatankille

12.5.2008 21:40

Ja trippi mittaristahan sen näkee... Jotain ~300km, kun on ajettu tankillisella niin kannattaa varmaan tankkaamaan mennä. :) Näin teen itse.

13.5.2008 7:33

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:43, muokattu yhteensä 1 kerran

13.5.2008 15:54

zeiou kirjoitti:
Tonzer kirjoitti:Niin shadowssa ei oo bensa valoo? vai onko jossain malleissa? Luin jotain että 04 vuodesta eteenpäin ei ollu mutta sitä ennen oli. Voisko joku selventää hieman :D?


Ei ole mielestäni yhdessäkään mallissa...

AI EI OO?! MALLISSA XxXZXZ55545050 ON! zeiou imee vaan kassejaan siellä ja on hiljaa, ku ei tiiä mitää! HUHHUH

ps. löysin kuvan susta
Kuva

13.5.2008 17:13

mustavi kirjoitti:Jo_Hu:n 300km tankkausväliin ehkä pieni täsmennys. Kaikki nelarit (myös autot siis) alkaa täyskaasulla ryystää bensaa huomattavasti normaalia enemmän - niin myös Shadow. Jos siis esimerkiks ajat yöllä maanteillä kaasu levällään sen mitä VT kulkee on kulutus luokkaa 4,5l/100km eli joudut varabensoille luultavasti jo ennen 300km:a. Jos taas maltat pysyä siinä 80-90km/t kieppeillä niin kulutus putoaa 3,5l/100km ja allekin. Itselläni kertyi toissa kesänä P-Karjalaa reissatessa 330km yhellä tankkausvälillä, eikä edes vielä menny ressulle. Säästöliekillä ajaen Varjo (ja Varre) menee tankillisella siis jopa yli 400km...
No niin no joo... Mutta itsellä ainakin harvemmin tulee ajettua kovin usein 100 alueella, yleensä 80 rajotuksen teitä ajelen ja vaikka välillä ajas 100 alueellakin niin 4l tai allekin kulutus ehkä pysyy eli se 300km pitäs kyllä päästä sillä. Tietysti, jos enimmäkseen 100 alueella tai motarilla ajelee niin kannattaa useemmin tankata joo.

Tänään kävin Shadowilla koulussa ja huomasin, että toisen puolen takavilkusta on se pultti lähteny irti... Laitoin sitten jonkun vähä pidemmän pultin+rikkoja siihen väliaika ratkaisuks, kun ei muutakaan pystynyt tekemään. Pitää käydä kyselemässä sitä alkuperäsen näköstä varaosa liikkeestä, polttimoki oli näköjään palanu, lähivalot ei toimi mutta parkit ja pitkät pelaa.

13.5.2008 18:53

emou kirjoitti:
zeiou kirjoitti:
Tonzer kirjoitti:Niin shadowssa ei oo bensa valoo? vai onko jossain malleissa? Luin jotain että 04 vuodesta eteenpäin ei ollu mutta sitä ennen oli. Voisko joku selventää hieman :D?


Ei ole mielestäni yhdessäkään mallissa...

AI EI OO?! MALLISSA XxXZXZ55545050 ON! zeiou imee vaan kassejaan siellä ja on hiljaa, ku ei tiiä mitää! HUHHUH


Tässäpä vasta hupaisa herra... jos et satu huomaan niin tää on honda shadowlle tää keskustelu alue eli varmaankin zeiou tarkotti ettei yhdessäkään shadowssa oo. Vaikka tää nyt oli sulta onkin näkönen vitsi varmaan, vastasin silti...

14.5.2008 14:38

Nöniin, nyt on mullaki MT66 alla. Ekat ajot tuli sitte ajettua vesisateessa, lumisateessa, raesateessa ja kuivalla asfaltilla. Kaikki yhdellä istumalla 20km matkalla! Ei siinä vielä mitään ihmeellistä ollu, että mäen toisella puolella oli vesisateen jälkeen kuivaa, mutta että parin kilsan päästä alkaa sataan rakeita...

17.5.2008 20:12

AI EI OO?! MALLISSA XxXZXZ55545050 ON! zeiou imee vaan kassejaan siellä ja on hiljaa, ku ei tiiä mitää! HUHHUH


Mistä näitä kehareita sikiää?? Remmillä perseeseen..

Ettei mene ihan off-topiciksi..
http://kuvaton.com/kuvei/logistiikka92.jpg