Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

21.2.2007 15:18

no niin, kuvaa olisi nytten

Maski on tulossa jo postissa, koropala on paperille asti päässyt :P

Mietin vaan et pitäiskö tuohon jotai osia kiilloittaa? Esim. klassisesti t-pala, jarru- ja kytkin vipu.
Jos joillakin on ehdotuksia ulkonäköön tai vastaavaa niin heittää niitä rohkeesti vaan.

Kahden viikon päästä saksanmaalle lähtee siis tilaus eli siihen asti ei päivityksiä pahemmin pääse tulemaan.

Kuvaa tulee luonnollisesti kun maski on kiinni ja sovitettu =)

Funktionaali pyysi niitä tekniikka kuvia niin viimeistään su ne on otettu ;)

21.2.2007 17:43

mites noi pumput on jätetty tohon liian alas? laita ne pumput kiinni siihen fatbariin. eli siis lasket etupäätä sen verran et pumppujen päät hipoo sitä stongaa.
mikä valomaski? ite sovittelin polispotin EMX, se sopii ku olis tehty tätä pyörää varten, vähän tein tosiaan ne kuopat siihe mittareita varten ja lasikuidulla tein tasaseks ja sopivaks. kuvia tulee vaikka irkki galleriaan ku saan kameran.
tee uus undertray, vaikka lasikuidusta.
killota runko ja vanteiden reunat! :D

22.2.2007 0:00

dr.gyro kirjoitti:mites noi pumput on jätetty tohon liian alas? laita ne pumput kiinni siihen fatbariin. eli siis lasket etupäätä sen verran et pumppujen päät hipoo sitä stongaa.
mikä valomaski? ite sovittelin polispotin EMX, se sopii ku olis tehty tätä pyörää varten, vähän tein tosiaan ne kuopat siihe mittareita varten ja lasikuidulla tein tasaseks ja sopivaks. kuvia tulee vaikka irkki galleriaan ku saan kameran.
tee uus undertray, vaikka lasikuidusta.
killota runko ja vanteiden reunat! :D


Laitas kuvaa rungon kiillotuksesta, haluisi nähä et miltä näyttää. Vanteiden reunay voisivat olla kyllä yksi vaihtoehto kiillottaa :P
Nokassa on tosiaan noin senttimetri varaa laskea, voisi sen verran laskea.
Valomaskiksi tulee 125 sendan tuplavalo maski.
Lasikuidun kanssa en ala tekemisiin ihan :P
Koitan saada pidettyä koko projektia mahdollisiman yksinkertaisena tekemisen pohjalta.

22.2.2007 16:52

niin siis kun saan kameran nii sitte, eli oota vuosi:D.

lasikuitu on helppoa kun teet sen oikein, ei oo kallista ja saa hyvää jälkeä kun osaa. nojaa, ei vissiin sit kaikki osaa :P.

vanteita haluisin itekki kiillottaa mut en uskalla.

8.3.2007 19:07

hieman uutta kuvaa

Ääninäytettä otan huomenissa, tänään ei jaksa enään.
sen verran mitä oon tuolla jo tyyppejä ottanut niin putken myötä vääntö ja teho ovat nousseet vähän.
Kiihtyy nytten paremmin satasen vauhtiin ja tuolla pystyy jo keulimaankin kunnolla :D

Ite sain kakkosvaihteella vedettyä hieman matkaa, ykkösellä aloitin.
Kakkosella voi alottaa myös alottaa mutta se on pikku kytkimen raiskausta.

Huomenna ääninäytettä siis ja vähän pätkää keulinnasta jos kehtaan sitä laittaa :P

8.3.2007 20:09

JMstyles kirjoitti:hieman uutta kuvaa

Ääninäytettä otan huomenissa, tänään ei jaksa enään.
sen verran mitä oon tuolla jo tyyppejä ottanut niin putken myötä vääntö ja teho ovat nousseet vähän.
Kiihtyy nytten paremmin satasen vauhtiin ja tuolla pystyy jo keulimaankin kunnolla :D

Ite sain kakkosvaihteella vedettyä hieman matkaa, ykkösellä aloitin.
Kakkosella voi alottaa myös alottaa mutta se on pikku kytkimen raiskausta.

Huomenna ääninäytettä siis ja vähän pätkää keulinnasta jos kehtaan sitä laittaa :P
kehtaa kehtaa :P mut mihin se entinen änkkä hävis :o
Toi uus änkkä o aika koomisen näköne ku kuoreen sujahtaa ohut putki ja toinen puoli on melkeen kuoren kokonen.

8.3.2007 20:21

Se vanha on tuolla tallissa, se ei oikeen sopinut mun silmään. Menin kaverin luo ja kokeilin tuota vaimenninta ja miellytti omaa silmää paljon enemmän :P
Se mainosti sitä joksi ralliauton vaimentimeksi - BULLSHIT :DD Sai hyvään hintaa niin sen sitte kaappasin.

päivitystä sen verran pyörään että huomenna ratastus luvassa. 15-40 välit tulee, voi sanoa matka-väleiksi jos haluaa :P
Ajan mittaa koneeseen puhtia ettei ole enään matkavälit:P

E. uudet rattaat

9.3.2007 15:55

noniin.
Hyvät uutiset:
- 15p:llä menee 100 helpommin sekä matalemminlla kierroksilla
- keuliminen on mukavempaa myös ja kakkonen menee jo läpi jopa, not pro - tiedän :D
- putken kanssa vääntöä ja vähän tehoa tullu lisää
- Sain ääninäytteen otettua
Huonot uutiset:
- keulin vähän liikaa
- vauriona vain onneksi kytkinkahvan poikki meno.

9.3.2007 16:15

On kyllä komeet äänet :D. Tuommoset kun sais itellekki ni ois aikas nam.

9.3.2007 16:18

JMstyles kirjoitti:noniin.
Hyvät uutiset:
- 15p:llä menee 100 helpommin sekä matalemminlla kierroksilla
- keuliminen on mukavempaa myös ja kakkonen menee jo läpi jopa, not pro - tiedän :D
- putken kanssa vääntöä ja vähän tehoa tullu lisää
- Sain ääninäytteen otettua
Huonot uutiset:
- keulin vähän liikaa
- vauriona vain onneksi kytkinkahvan poikki meno.
haha, keulin vähän liikaa...

äänet oli hieman oudohkot, ei mun makuun. kuulosti ihan pappikselta ilman paisaria ;)

9.3.2007 16:20

WeDü kirjoitti:On kyllä komeet äänet :D. Tuommoset kun sais itellekki ni ois aikas nam.


Siitä hommaamaan auton pönttö ja modaamaan kiinni. 60¤ riittää hyvin budjetiksi ;)

12.3.2007 18:30

pari hyvee linkkiä ja vinkkiä RW:tä koskien:

ilmanputsari modaus
kaveriksi modaukselle suositellaan 110 kokoista pääsuutinta. vaihtoehtoisesti 115.
Myös voi kokeilla K&N filtteriä RC-2290.
Hinta noin 60¤

pakokaasunkierron modaus
liittyy euro* normeihin tai vastaavaa. Itse olen tuon tehnyt.

turbo kitin putki ihan nätin näkönen ;)


varaosia PALJON pyörään

Itse modasin omaa ilmanputsari hieman.
Ilmanotto "tötterössä" joka menee koteloon. Siinä on kolme reikää joista se ottaa ilmaa.
Otin siitä puukolla ne "välirimat" pois ja hion leikkauskohdat tasaisiksi. havainnollistus
Eli tämän hyöty siinä että enemmän virtaus pinta-alaa.
Myös tänään hain 102 ja 110 kokoiset pääsuuttimet.
Huomenna niiden kokeilu edessä.

Kaasaria olen sen verran säätänyt että seosruuvia olen puolenkierrosta löysännyt sekä neulan olen laittanut kolmanteen loveen.
Auttoi kiihtyvyyteen.
Jos ei toimi neula kolmannessa lovessa niin takasin tokaan loveen.

Myös Kaasarin ja kannen välisessä liitoksessa saattaa olla mahdollinen kuristus

13.3.2007 18:48

Kokeiltu jo suuttimien kanssa? Itsekkin tein tuolle putsarille saman operaation, sen muoviputkilon jätin sinne kuitenkin, kun ei noita suuttimia ole ehtinyt hankkimaan. Vaikka tuntui se hyvin käyvän ilman putkiloakin tuolla suuttimella :).

14.3.2007 15:26

maski saapui ja pikainen asennus ja sovittelu
muistuttaa vähän triumphia?

En vielä ole kereinnyt suuttimia kokeilemaan mutta kun äsken käynnistin niin se kyllä vaatii isompaa.
Jos ny kerkeis sen vaihtaan. ja koropala on vielkin vaiheessa. Kiiru tässä tulee =/

Millos muilla RW kuskeilla alkaa ajokausi?

14.3.2007 20:47

Itse olen viime viikonlopusta asti jo ajellut :).