Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

25.8.2006 19:35

--JK-- kirjoitti:Arvasin et joku heti vinee :D pyörä on siis ajettu tähän saakka sisään kunnialla todellakin, ilman täyskaasu kiihdytyksiä ja huuattamista. Nyt oli vain pakko kokeilla miten se kulkee, ja mielestäni 1000 km on "liioiteltu" sisään ajo, sillä cbr:säkin se on esim 500 km.


En tiedä miten riejun laita, mutta esim uusia japanilaisia pyöriä ei tartte ajaa sisään mitään 1000km. 200km vaihtelevalla kaasulla on aivan riittävä. Tämän jälkeen öljyjen vaihto sekä suodatin

25.8.2006 21:34

kyl se itel meni aika helposti normi asennossa se 115km/ ja kyykyssä reilut 120km/h..et sillee

27.8.2006 9:52

Kulkeeko kuitenkin sen verran, että pääsee "turvallisesti" rekkojen ohi? Tarkoitus olisi ajaa pitempää matkaa sitten kun on ikää ja kortti taskussa.

rajoitukset

27.8.2006 17:27

kyseinen peli on kuulemma rajoitettu 11kw - 7,5kw.rajoitus lienee ilmeisesti siinä mistä putki lähtee, niin sen aukko on putken aukkoa pienempi

29.8.2006 14:36

kyllähän sillä ite ainaski pääsen rekoista ohi ja jostain pakettiautoista mut kyllä sillä pikkusen jalkoihin jää jos vähän enemmän autoja tien päällä..

29.8.2006 15:19

On tää musta väri vain tyylikäs, kelpais mullekkin :D
http://bikepics.com/pictures/632781/

30.8.2006 17:44

Ite oon kans ens kesänä ajatellu ostaa tommosseen kun ei hinta uutena hirveesti päätä huimaa vai? Arveluttaa vaan toi jarru ku on vähän rimpulan näkönen ja ehkä vähän rumakin :/ Saisko sitä vaihettua ? Ja kyllähän tossa varmaan olis viritys potentiaalia aina 11kw asti, avartais vaikka sitä pakoaukon reikää? Eikö oo näin, että saa virittää laillisesti 11kw asti?

30.8.2006 19:48

mokes kirjoitti:Ite oon kans ens kesänä ajatellu ostaa tommosseen kun ei hinta uutena hirveesti päätä huimaa vai? Arveluttaa vaan toi jarru ku on vähän rimpulan näkönen ja ehkä vähän rumakin :/ Saisko sitä vaihettua ? Ja kyllähän tossa varmaan olis viritys potentiaalia aina 11kw asti, avartais vaikka sitä pakoaukon reikää? Eikö oo näin, että saa virittää laillisesti 11kw asti?
Ei kyllä mun tietämyksen mukaan tällästä "alitehoistakaan" pyörää saa "laillisesti" virittää 11kw:ksi. Jotta olis laillinen niin joutuisit hoidella noi muutoskatsastukset ym. kuntoon ja tähän voi todeta jälleen kerran, että ei kannata... vai miten on?

Re: rajoitukset

31.8.2006 13:16

pulli_paavo kirjoitti:kyseinen peli on kuulemma rajoitettu 11kw - 7,5kw.rajoitus lienee ilmeisesti siinä mistä putki lähtee, niin sen aukko on putken aukkoa pienempi




mistä oot moista kuullu?

Re: rajoitukset

4.9.2006 20:52

pioneer2 kirjoitti:
pulli_paavo kirjoitti:kyseinen peli on kuulemma rajoitettu 11kw - 7,5kw.rajoitus lienee ilmeisesti siinä mistä putki lähtee, niin sen aukko on putken aukkoa pienempi




mistä oot moista kuullu?



surffaillu nettisivuilla, ja bike lehessä lukee et on rajoettu 11kw - 7,5kw

Re: rajoitukset

4.9.2006 20:58

pulli_paavo kirjoitti:
pioneer2 kirjoitti:
pulli_paavo kirjoitti:kyseinen peli on kuulemma rajoitettu 11kw - 7,5kw.rajoitus lienee ilmeisesti siinä mistä putki lähtee, niin sen aukko on putken aukkoa pienempi




mistä oot moista kuullu?



surffaillu nettisivuilla, ja bike lehessä lukee et on rajoettu 11kw - 7,5kw


jaa jaa oisko jotain kuvii mis näkyy se kuri tai onko vaikee poistaa?

4.9.2006 22:02

nyt kävin rattaan tilaan 1-piikin isomman eteen tulee parin päivän päästä vissiinkin...

4.9.2006 22:18

mua mietityttää tän kaasutin on 28mm, mikä on useissa pyörissä, mutta cbr on 22mm kaasutin? oisko siinä jtn kuria..

Re: rajoitukset

4.9.2006 22:46

pioneer2 kirjoitti:
pulli_paavo kirjoitti:
pioneer2 kirjoitti:
pulli_paavo kirjoitti:kyseinen peli on kuulemma rajoitettu 11kw - 7,5kw.rajoitus lienee ilmeisesti siinä mistä putki lähtee, niin sen aukko on putken aukkoa pienempi




mistä oot moista kuullu?



surffaillu nettisivuilla, ja bike lehessä lukee et on rajoettu 11kw - 7,5kw


jaa jaa oisko jotain kuvii mis näkyy se kuri tai onko vaikee poistaa?


empä usko, että on vaikea poistaa

5.9.2006 0:05

Giksi kirjoitti:
mokes kirjoitti:Ite oon kans ens kesänä ajatellu ostaa tommosseen kun ei hinta uutena hirveesti päätä huimaa vai? Arveluttaa vaan toi jarru ku on vähän rimpulan näkönen ja ehkä vähän rumakin :/ Saisko sitä vaihettua ? Ja kyllähän tossa varmaan olis viritys potentiaalia aina 11kw asti, avartais vaikka sitä pakoaukon reikää? Eikö oo näin, että saa virittää laillisesti 11kw asti?
Ei kyllä mun tietämyksen mukaan tällästä "alitehoistakaan" pyörää saa "laillisesti" virittää 11kw:ksi. Jotta olis laillinen niin joutuisit hoidella noi muutoskatsastukset ym. kuntoon ja tähän voi todeta jälleen kerran, että ei kannata... vai miten on?

Kyllä saa. Muutoskatsastus maksaa parikymmentä euroa. Ja käytännössä sitä ei tarvitse tehdä jos tehot ovat alle 11kw, mitäpä siitä kukaan välittää onko se 9 vai 11kw. Ja 2tahtisen pyörän saa siihen 22kw rekisteriin myös ihan laillisesti jos on vakio osat, ja kustantaa sen pari kymppiä katsastus. Ja 22kwsta ylöspäin virittämisessä oli muistaakseni joku tietty prosentti, paljonko saa alkuperäisistä tehoista nousta (koski kaikkia autoja yms). Nykyään tosin jos laittaa 22kw kuntoon piikin niin pitäisi olla 18v jotta sillä saisi ajaa liikenteessä, mutta paskan marjat. Mutta saa pyörää virittää jonkun verran ihan laillisesti, mutta kannattaa pitää mielessä että yli 11kw ei sais ajaa ilman 18v ikää eli "pikku-A" korttia. Mutta E-hyväksytyillä pakoputkilla yms voit sitä virittää siihen 11kw kunton ja kaasaria mahollisesti isontamalla jos siitä on apua ja kantta muotoilemalla tai nokka-akseleilla tms miten nyt nelariin saa tehoa. Sitten kun vaihat vaikka sen E-hyväksytyn teharin niin voit katastuksen jälkeen ottaa sen katalysaattorin pois putkesta kuristamasta kun rekisteriotteessa lukee Devilin putkesta maininta että on lailline.