Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.5.2005 17:47
Missä cb meettinki on??
11.5.2005 18:39
Sleepperi kirjoitti:Missä cb meettinki on??
Mitä hemmettiä :? Oliko tää ihan joku juttu jota kutsutaan huumoriks vai mitä hemmettiä. Tosin eihän cb meettinki huono idea laisinkaan olisi, mutta taitaa nämä cb:iden omistajat asustella senverran eripuolilla suomee ettei ihan realistinen ajatus kuitenkaan. Itse en ole piikkimiittiin tulossa, kun tahtoo noita kiireitä ynnä köyhyyttä olla tolleen kesäisin.
No joo täälläkin oli aamulla useampi senttimeetri lunta maassa. Ottaa päähän moinen... Kilometrejä ei ole juuri kertynyt eilen kävin pyörällä koulussa. Muuten erittäin vähäistä ollut ajelu viime perjantain jälkeen.
11.5.2005 23:48
jos kalajoen piikkimiittiä tarkoitit niin olen silloin kemiössä isojen mopojen seassa saaristorallissa
12.5.2005 6:44
Kalajokeahan minä tarkotin. Kaveri saattaa tulla sinne omalla CB:llä jos se nyt joskus sais sen haettua kotiin.
13.5.2005 17:37
Aiajaijaijaijaijai että on hyvä ilma
lähemmäs 20 astetta varjossa ja aurinko paistaa ihan täpöllä. Täytyy tästä lähtee hondalla vähän pinppikselle ja sit noita paikallisia mutkateitä vetämään.
13.5.2005 20:01
Jesh, nytte on Honda ihan 11kW papereissa, mutta tuli perhana otteeseen merkintä että "kaasukahvan liike rajoitettu 30mm, luistin yläpuolelle asetettu rajoitin". Poliisit pysäyttää ja päättää tarkastaa kaasarin ni sellaset puoli minuuttia ja se on katottu
. No ei voi mitään, huono mäihä jos jää kiinni.
Huomenna avaan kytkinkopan, nyt sain uudet öljyt laskin tänään jo vanhat pois.
On muutes 200:s viesti tähän topikkiin
.
13.5.2005 20:13
Enpä usko että ne sitä tarkistamaan rupee, jos ei ajele ylinopeutta eikä muutenkaan hölmöile tuolla liikenteessä. Joskus saattaa mp- poliisi käydä ajamassa, mutta ei ainakaan tuo minun cb kuristamattomanakaan niin tykki ole että siitä epäilykset heräisivät. Tosin kyllähän sen kaasukahvan liikkeen saattaa huomata jo koejulla. Homma siihen pikakaasukahva
13.5.2005 23:03
Paljokos CB:n koneeseen menee öljyä? Mistään nyt löytyny sitä tietoa, kyllähän sen saa mitattua tikulla mutta ois kiva saada vähän suuntaa antavaa arviota.
Sitten, onko vanhemman mallin cb:n (t/t2) sylinterit yhteensopivia tuon uudemman mallin (td/td-e/td-c) kanssa? Jos vaikka tilais sen 160cc sarjan siihen CM125:seen jossa sama kone kuin vanhemman mallin CB:ssä, että mitenhän se menis tuohon uuteen? Kehtais ihan sikaa säkissä ostaa, kuitenkin maksaa 400e+pk se sarja (sylinterit, kaasuttimet, kannet).
14.5.2005 10:29
öljytilavuus on ainakin 1,6L
Siellä mistä katoit niitä viripalikoita niin siellähän oli Ca rebeliin pyttysarjaa? siinä on ainakin sama kone kun cb:ssä tosin nokan ajotukset voi olla pielessä kun rebelissä on kampura erilainen kun cb:ssä (kiertää vähemmän
) mutta jos nokan saat jostain mikäli kansi tulee mukaan niin koneistat sen korkeanostoisemmaksi
14.5.2005 16:00
huh
töihin mennessä aamulla kerkesin jo säikähtää pahinta - siis sitä että honda jättää välille
pysähdyin normaalisti liikennevaloihin ja honda kävi epämääräsesti tyhjää ja sammu, painoin starttinappulaa siinä sitten vielä kun valo oli punanen (autoja tuhatkolmemiljonaa takana) napista ei kuulunut muuta kuin klik klik klik, hätäännyin sitten siinä ja valokin vaihtui vihreäksi ja tuuppasin hondan sivulle ja ajattelin jotta bensa olis loppu ja käänsin varatankille kun ei tuuppaamallakaan lähtenyt käymään no starttikin heräsi taas mutta ei lähtenyt käymään no käänsin taas varatankille ja yskien lähti käymään ja sitten sammutin ja tarkastin bensatilanteen 1/4 osa tankkia vieä ei pitäisi tarvita varatankilla olla vielä. no ajoin seuraaviin valoihin ja taas sammui ja startti sanoi vaan klik klik no varatankille ja virrat hetkeksi pois ja takaisin päälle ja yskien taas käymään annoin olla varatankilla ja pääsin kotiinkin vioitta
kai se bensa sitte on loppu
14.5.2005 22:58
Tänään kävin koe ajamassa cb:tä. ko malissa ei ollut vilkkuja kiinni yms. liian pieni akku joten polkasemalla käyntiin. Ekalla starttas. Kärjet oli entiset. Mutta siteen asiaan. On toi kyllä mitoon verrattuna a<armottoman laiska, tietysti vikaa oli jne. mutta silti. Ompa muuten matala, vakio puteket oli joten ääne toli sivistyneet, liian. Mutta on se kaunis...tehoa lisää vaan ja sitten se olis kyllä ihan kuningas. Pitääpä katsoa mitä teen. Ainiin paljonkohan maksaa -77 cb:hen tiivistee, kaasu ja kierrosluku vaijerit, kärjet, rattaat ja ketjut yms.. Kaikki mitkä katoin oli tarkoitettu 80-84 vuosmalllin cb hondiin. eikä niihinkään rattaita ja kettinkejä. Lähinnä oi mukava tietää et ostanko vian en, eli löytyykö osia ja onko kalliita.??
15.5.2005 0:09
Nyt omistan minäkin cb:n. Myin cagivani ja otin vaihhdossa b6 cb:n vm. -75. Ei lähtenyt käyntiin, ei tullut kipinää. Katsoin kärjet ja johtoliitokset, rupesin sen jälkeen mittaamaan puolaa ja mittari ei antanut mitään lukemia! Ovatkohan uudet kovinkin kallita? Voiko vika olla muualla?
15.5.2005 1:03
stormilta, nakkilan pyörästä ja moposta ja allrightilta saa kyllä ihan hyvin kulutusosia cb:hen onhan se kuitenkin aikanaan ollut suomen myydyin piikki (70-luvulla) ja jos ei muu auta niin sitten brandtilta voi kysellä osia, jos ei hyllystä löydy niin tilaamalla kyllä mutta on aika kallis pulju toi brandt
15.5.2005 9:34
Osien hinnoista olisin kiinnostunut &kun cagivaankin maksaa osat ihan hemmetisit. Jotkut ovat ihna törkeen hintasia, jos cb:hen saishalvemalla, niin voisin ostaa sellasen. Mutta tosiaan jso sellasen ostasin niin kyllä se varmaan joutuis talvella ankaraan viritys projektin uhriksi. Alkuperäsi osia säästäis niin monta kuin mahollista jotta voi sitten joskus kun tulee järkiinpistää mr-kilpiin..
15.5.2005 10:06
Eilen ajelin ceebeellä sellaset 100-200km en kattonu mittaria ennenku lähin. Mukava oli autoja kiusailla
. Nokkaketju vaan vähän kilisee sitä pitää kiristää kuhan tiedän että MITEN. Mutta mukava pyörä on ajella tottakai.
Pitää tänään alkaa kattoo mitä tuolle Ärgeelle tekis kun sellanenki tuli hommattua.