Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.2.2014 17:32
Saako tota oldskuul hussen maskia mistään uutena kiinnikkeineen?
Lisään vielä, onko niillä jotka on Fättiksen vaihtanut niin ongelmia ton jarruletkun kans? Itellä menee ihan täysin kokonaan mittarin eteen. pystyykö sitä jotenki pyöräyttää?
19.2.2014 18:08
Kyllähän sitä uutena saa mutta hintaakin sitten on.
19.2.2014 18:14
Noxq kirjoitti:Itellä menee ihan täysin kokonaan mittarin eteen. pystyykö sitä jotenki pyöräyttää?
Hussesta en tiedä mutta yleensä riittää kun vähän löysää jarruletkun yläpään kiinnikettä ja muuttaa letkun asentoa. Pieni löysääminen riittää niin ei tarvii alkaa ilmaus puuhiin.
19.2.2014 18:30
On muutes sikakallis toi maski, mut joo pitää varmaan alkaa ettimään
ja pitää kokeilla pyöräyttää sitä tsydeemiä.
20.2.2014 22:32
Mmx maskin umpio on vastaava ton vanhemmanmallisen hussenmaskin umpion kanssa joten pääsee halvemmalla kun ostaa kärsineen mmx ja ottaa siitä umpion !
21.2.2014 19:52
Voisiko joku kertoa minulle jäähdytysnesteiden vaihtamisesta, Elikkä siis mitenkä järjestelmä ilmataan? Itse en ainakaan löytänyt mitään pulttia tai muuta että järjestelmän saisi ilmattua
Kysymys on aika yksinkertainen, mutta kun ei itse osaa niin olisi mukava saada auttavaa kättä (Taas jälleen kerran
).
Sit toiseen asiaan. Onkos jollain muulla ollut ongelmaa että putki vetää alkukäyrästä punahehkuseksi kun kierrättelee paikoillaan? Mistä tämä voisi johtua? Isän kanssa epäiltiin venttiilejä. Mutta mikä muu saattaisi olla ongelmana?
Kiitos vastauksista etukäteen kaikille !
21.2.2014 20:22
Putken punoitus voi kieliä laihasta seoksesta, vakiosuuttimilla on saatu päästöt/kulutus alas ja seokset on valmiiksi laihalla. Isompaa suutinta kaasariin niin punotuksen pitäisi vähentyä. Pääsuutin jonnekkin 130-135 haarukkaan ja tyhjäkäynti 40-42, niillä moottorin pitäisi muutenkin toimia paremmin kun vakiosuuttimilla.
21.2.2014 23:39
Järjestelmähän ilmautuu joko itsekseen tai annat käydä jonkun aikaa syylärinkorkki pois paikoltaan. Letkujen puristelu nesteiden laittovaiheessa myös auttaa ottamaan ilmoja pois!
21.2.2014 23:44
Kantsii tosiaan ottaa ilmat sieltä pois, itellä männänvaihon jälkeen meni pari kertaa lämpövalo päälle.
22.2.2014 17:07
Avasin tänää kaasarin ja pääsuutin oli vaihdettu 135 kokoiseksi ja tyhjäkäynti suutin 35 kokoa (eli vakio). Pitäiskö hommata siis 40-42 kokoa oleva tyhjäkäynti suutin?
Onko ilmaruuville omaa nyrkkisääntöä niinkuin mopoissa (1 kierros ja 1/4) ? eli paljonko ilmaruuvin pitäisi olla auki?
22.2.2014 20:34
Tyhjäkäyntisuutin kannattaa vaihtaa suurempaan, seosruuvin asentoa en muista mutta säätöalue löytyy vakio/+/- puolisen kierrosta. Jos tolla alueella ei löydy tyhjäkäynnin ja 1/8 kaasun alue kohdalleen niin sitten hakemaan sopivampaa tyhjäkäyntisuutinta.
24.2.2014 18:14
Vissiin jos vaihtaa ton twinairin niin suuttimet pitää olla 135ps ja 42tk?
Ps: tiet sulat, käväsin ajeleen niin jotenki ketju nappas ton ketjulaaharin mukaansa ja vetäs sen sylttyyn tohon eturattaan eteen. Nice sinne meni taas parikybää
24.2.2014 20:13
Niistä voi lähtee hakemaan. Oo kuitenki tarkkana sen twinin kanssa jos laitat, itelle putsarikoppaan ei meinaan sopinut se vaan jäi "pohjasta" rako joten vakioputsari jäi kiinni.
Sitten omaan asiaan, onko vakioputsarin avartamisesta mitään hyötyä? Ja vielä että mistä suuttimista kannattaa lähteä kokeileen kun on vakioänkkä mistä db killeri irroitettu, 130 ja 38 vai 132.5 ja 40? Stormilta kun ei 38 tk ainakaan näytä löytyvän
24.2.2014 22:05
Twinair sopii ainakin 10- sekä 11- vuosmallin husseihin. Uudemmista ei ole varmaa tietoa. Vakioputsaria ei saa avartaa. Se on paperipohjainen suodatin, ei saa missään nimessä kastua. Paperisuodatin ei myöskään suojaa hienojakoiselta pölyltä eikä vedeltä, kuten öljytty vaahtomuovisuodatin.
Suuttimia ei tarvitse vaihtaa jos on pelkkä änkkä tyhjennetty/vaihdettu. Seosruuvista kierrät tyhjäkäynnin seokset kohdilleen. Kyllä stormilta löytyy pitkän sekä lyhyen mallista tk-suutinta. En vain muista kumpi malli hussen kaasariin meni.
https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkee ... n-n424-21/https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkee ... -n424-25b/
24.2.2014 22:29
Avarruksella tarkoitin sitä, kun sisäpuoleltahan tuosta n. puolet on peitetty muovilla, niin sen avaamista "avonaiseksi". Änkällä josta db-killeri on poistettu niin jää itellä ainakin kiekat leijaamaan ja booaa kun antaa kaasua. Suuttimia tarvii siis kyllä suurentaa mutta kuinka paljon, se tässä mietityttää. Varmaan lähen kokeilemaan noista 38 ja 130.
Niin ja tälläistä suutinta aikasemmin tähän ainakin linkattu, vissiin sopii siis?
https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkee ... suutin-40/