Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
10.2.2014 15:45
Ite ostin sillon 118 lenkkiset ja muistaakseni 1 tai 2 piti ottaa pois. Rattaina 12-48. Jos haluut varman päälle pelata niin ota vaan ne 120 lenkkiset.
10.2.2014 16:20
Onko kukaan keksinyt mitään patenttia bensakorkille? Luulen että seuraavan 2tkm:n jälkeen on ne tankin muovikierteet ihan lopussa. Aina kun ottaa (metallisen) bensakorkin pois, niin lähtee muovisilppua irti ja varmaan pahimmassa tapauksessa menee tankkiin.
10.2.2014 16:36
Vieläkun on kierrettä jäljellä niin kannattaa vissiin vaihtaa muovinen tankinkorkki sen alukorkin tilalle
10.2.2014 23:02
Niin se on sitten varmaan tehvävä.
Kuinka tarkkoja poliisit on valvomaan, jos lätkäsen jonkun ksenonin kiinni? Joku vähän kirkkaampi valo olisi kyllä varsin hyvä.
10.2.2014 23:15
Ei niitä kiinnosta xenonit oikeestaan yhtään, ainakaan omat xenonit eivät kiinnostaneet.
Ja tosiaan, sitä Hermusen mukana tulevaa metallista tankinkorkkia ei kannata käyttää, paskoo vaan kierteet ihan turhaan.
12.2.2014 12:30
Onkos tämmöset ketjut hyvät ja kannattaako maskaa toi 80 noista?
http://www.mc-scatter.com/crossi-enduro ... 44442.htmlJa sit vielä onko tämä oikea eturatas noihin ketjuihin?
http://www.geiwiz.de/product_info.php?c ... anguage=fi
12.2.2014 16:44
Eikö sen kannattaisi olla O-rengas ketjut, eikä normaalit?
Ps: en suosittele värillisiä ketjuja.
12.2.2014 18:16
Bilteman 520 O-rengasketjut maksaa 54€ ja on kullan väriset, pelittää mainiosti kevareissa.
12.2.2014 18:16
Noxq kirjoitti:Eikö sen kannattaisi olla O-rengas ketjut, eikä normaalit?
Ps: en suosittele värillisiä ketjuja.
Saanko perustelun vielä?
12.2.2014 19:53
Ei nyt kunnon perustelua ole, mutta mitä lukenut olen niin useimmiten on suositeltu o-rengas ketjuja
E: ja jos tohon värillisyyteen haluat perustelut, niin jonkin ajan jälkeen niistä osa väreistä rapisee pois, joka taaseen ei ole kovin hienoa.
12.2.2014 22:21
Noxq kirjoitti:Ei nyt kunnon perustelua ole, mutta mitä lukenut olen niin useimmiten on suositeltu o-rengas ketjuja
E: ja jos tohon värillisyyteen haluat perustelut, niin jonkin ajan jälkeen niistä osa väreistä rapisee pois, joka taaseen ei ole kovin hienoa.
En sitten tiedä minkä merkkisiä ketjuja olet käyttänyt mutta itsellä Hussein maahantuojan suosittelevat punaiset ketjut (merkkiä en muista) ovat ainakin kestäneet nyt 13tkm hyvin eikä väriä olet lähtenyt nimeksikään. Tietysti jos sentin päähän menee katsomaan voi huomata kulumista mutta se on niin vähäistä etten tuon takia jättäisi niitä ostamatta, sen verran piristävätt ulkonäköä.
13.2.2014 8:27
Väriin en ota kantaa mutta mielummin O-renkaalliset ketjut kun ilman niitä, aika iso ero kulutuksen kestossa O-renkaallisten hyväksi.
13.2.2014 9:27
Mitä eroavaisuuksia on o- ja x-rengasketjujen kestävyydessä? Kumpi kestää paremmin kulutusta?
13.2.2014 10:06
Kulutuksen keston kanssa ei ole juuri merkitystä kummat ottaa, X-renkaan kitka on hieman pienempi ja tiiviys parempi kun O-renkaassa. Oikeastaan noilla ei nyt ole niin mahottoman suurta merkitystä kumman ottaa, kunhan ottaa renkaallisen ketjun mielummin kun krossiketjun.
Toki renkaattomassa ketjussa on pienempi kitka ja se rullaa herkemmin mutta tämä etu menetetään aika nopeasti jos ketjuja ei huolleta orjallisen säännöllisesti. Ketjut alkaa kulumaan ja silloin myös rattaat kuluu nopeammin-> kitka lisääntyy, samoin kustannukset kun rattaat/ketjut ei kestä niin pitkään.
Hyvillä O-rengas ketjuilla ajaa helposti 3-5 etu- ja 2-3 takaratasta ennen kun ketjut on tiensä päässä. Eturattaan kulumista kannattaa seurata ja kun siinä alkaa tulla koloa vetopuolelle niin ratas vaihtoon, kilsat on voi silloin olla jossain 3000-5000 nurkilla.
13.2.2014 17:05
Miten löysä keula teillä näissä on? Itelläkun on jalalla niin keula on 3-5cm alempana kuin maksimi korkeus? (Marzossi keula)
Saako keulan esijännitystä säädetyä?