Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.7.2014 21:29
eiku perhana just toisinpäin
es tulppa siis jotenkin herkempi ns "kisatulppa" vaikka niissä ei nyt mitään kummempaa eroa ookkaan
28.7.2014 21:30
50h ajetusta kotarista alkoi vuotaa vasemman etupumpun stefa. Mistähän voisi johtua, ja onko kiireellinen korjata?
28.7.2014 21:56
Voinu olla vaan huono tuuri ja menny hiekkaa/pölyä sinne. Pitäs korjaantuu ihan vaan puhistamalla stefa
28.7.2014 22:40
Kannattaa kokeilla tätä, muoviläpyskän saa tehtyä esim. limsapullosta:
https://www.youtube.com/watch?v=8wlzfoV ... qHzOHGB_2AMulla ainakin lopetti vuodon.
29.7.2014 1:15
masuuuu kirjoitti:eiku perhana just toisinpäin
es tulppa siis jotenkin herkempi ns "kisatulppa" vaikka niissä ei nyt mitään kummempaa eroa ookkaan
NGK:n ES tulpat ovat tavallisia, EG:ssä on platinaa jonka ansiosta ne kestävät pitempään ja sytyttävät paremmin pienemmän vastuksen takia. Eli EG tulpat ovat parempia sekä pitkäikäisempiä ja olen itsekkin huomannut että kestävät piikkisissä paljon pitempään kuin ES tulpat. IX eli iridiumtulpat sitten vieläkin parempia, itsellä ei oo vielä tullut tarvetta käyttää kun siirtynyt nelitahtisiin
29.7.2014 2:53
Kiitos selvennyksestä!
eipä näköjään amatimiehetkään tiedä kaikkea näistä
29.7.2014 16:08
Iridiumtulppaa ei kannata kyllä hommata, vaikka pitkäikäisempiä ovatkin. Sitten kun lahoaa niin saattaa se kärki tipahtaa ja menee koko kone jumiin. Tutulla kävi näin kotarissa.
29.7.2014 19:09
Samalla tavallahan se kärki voi katketa sinne palotilaan muillakin tulpilla
29.7.2014 19:43
Pystyiskö joku nero kertomaan että mistä saisin -05 exc:hen kytkimen nestesäiliön tiivisteet uudet? ei netistä löydy vaikka kuinka penkois
29.7.2014 20:25
http://fichefinder.ktm.com/?lang=en tuolta etit kytkimen ja siinä sivun vasemmassa reunassa on joka osan osanumero, otat ne osien numerot talteen mitä tartteet ja laitat vaikkapa sähköpostia kotarin jälleen myyjille esim. Motopalvelu, Bikeworld, Motokeidas. He saavat tilattua alkuperäisosia tehtaalta ja toimitettua sulle kun pyydät.
29.7.2014 21:08
Noni kiitokset suuresti johan rupesti lyyti kirjottaa
30.7.2014 0:44
Kaverilla on '05 kotarissa sellainen ongelma, että pätkii yläkierroksilla kuin olisi joku "kierrostenrajoitin". Aiemmin huiput ollut 150 paikkeilla, mutta nyt menee 143, ja sitten pätkäisee ja nopeus tippuu takaisin 140. Korkeilla kierroksilla vaan pätkäisee, laskee kierroksia vähän ja sitten toimii taas. Kokeiltu on tulpanvaihtoa, erilaisia kaasuttimen säätöjä, imukaula vaihdettu uuteen, läpät vaihdettu uusiin ja kokeiltu eri pakoputkilla. Olisko kellään mitään ideoita mikä voisi olla vikana?
30.7.2014 12:17
Ootteko bensanpintaa (eli kohon asentoa) koittanu säätää, ettei pääse bensa loppumaan kun tarpeeks kauan täyskaasulla vedättää?
30.7.2014 15:07
Itellä oli pätkimisen vika yläkierroksilla tulpan hattussa.
30.7.2014 15:11
Minä joskus jouduin säätämään ekassa kotarissa. Kato ettei se tällä hetkellä oo jumissa. Mutta voit säätää ihan vääntämällä sitä pientä läpyskää minkä päällä se nyt lepäilee siellä.
Ja tohon pätkimiseen kannattaa kokeilla BR9EG tulppaa, eikä vaihtaa uuteen kotarin alkuperäiseen.