Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

3.9.2013 17:55

Hussessa ainakin huolletaan keula 9tkm huollossa, mutta tuskin sille on välttämätöntä tarvetta.

Re: Yamaha WR125X/R

3.9.2013 21:49

Joo ensi oli se -12 kotari chrome tarrasarjalla ja sitte toi -05 punasilla smotoilla jonka myin just pois. Nyt sitte WeeäRrää kun tällästä halunnu aina kokeilla :D Ainii dukekin oli ihan alkukeväästä.

Poliisit alko tulemaan liian tutuiksi ja bensa olemaan kallista nii nyt sitte nelaria alle taas. Saa nähä mitä tästä tulee :lol:

Joo ehkäpä mä laitan kunnon ketju-rataspaketin nii kestääpä sitten. Jos kohta laittais tilaukseen, alkaa vanhat 16tkm ajetut olla aika loppu. Renkaat kans, miitissä varmaan takarengas sileeks :lol: Keulareeniä huomenissa. Hienosti on pyörä toiminu nyt ensimmäistä päivää mun käytössä :)

Re: Yamaha WR125X/R

3.9.2013 22:10

Vanha nyt äkkiä, kaverilla katkesi tänään just 16700 ajetut ketjut kun oli matkalla ostamaan uusia. Kuulemma 520-jakoset on halvemmat stormista kuin vakiot marmoritiskiltä.

Re: Yamaha WR125X/R

3.9.2013 22:19

AceFin kirjoitti:Vanha nyt äkkiä, kaverilla katkesi tänään just 16700 ajetut ketjut kun oli matkalla ostamaan uusia. Kuulemma 520-jakoset on halvemmat stormista kuin vakiot marmoritiskiltä.

Pitää paikkansa hinnan suhteen.

Ja itsellä katkes samana päivänä ku uudet oli postissa...

Re: Yamaha WR125X/R

3.9.2013 23:05

Joo kannattaa ihan hinnanki vuoks vaihtaa 520 jakoon, itellä vakioketjurataspaketti husseen 200e maahantuojalta ja nyt 520 jaolliset 122e...

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 6:53

Kannattaako niitä ketu/rattaita ostaa alkuperäisinä, taatusti saa halvemmalla muualta joten ei ole järkevää vertailla noita hintoja keskenään. :roll:

Kyllä se 428 ketju kestää kun laittaan laadukkaat ketjut, alkuperäiset ketjut on käytännössä hinnat-alkaen ketjuja eikä ole laadultaan sieltä parhaasta päästä.

Mutta, kukin tavallaan, ei se väärin ole siirtyä 520 pakettiin ;)

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 11:51

Onko tää nyt ihan normaalia, kun aattelin tossa eilen ottaa magneetonkopan irti ja kattoo, että onko kaikki ihan normaalin näköstä, mutta otin pultit irti ja nitkautin vähän koppaa ulospäin niin rupes öljyä putoon sieltä. Äkkiä sit vaan koppa paikalleensa ja pultit kiinni ja lisäsin desin verran öljyä kun tuli vähän sieltä pihalle. :eek:

Eli oonko mä nyt ihan pihalla näistä nelareista kun 2t vehkeiden kanssa pelannu paljon, eikä yhessäkään kyllä sähköpuoli oo öljyssä uinu? :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 12:04

Pattes798 kirjoitti:Onko tää nyt ihan normaalia, kun aattelin tossa eilen ottaa magneetonkopan irti ja kattoo, että onko kaikki ihan normaalin näköstä, mutta otin pultit irti ja nitkautin vähän koppaa ulospäin niin rupes öljyä putoon sieltä. Äkkiä sit vaan koppa paikalleensa ja pultit kiinni ja lisäsin desin verran öljyä kun tuli vähän sieltä pihalle. :eek:

Eli oonko mä nyt ihan pihalla näistä nelareista kun 2t vehkeiden kanssa pelannu paljon, eikä yhessäkään kyllä sähköpuoli oo öljyssä uinu? :lol:

kyllä siellä sitä öljyä kuuluu olla joten ei mitään hätää :)

Otat vain öljyt ulos ennenku avaat ja sitte ihmettelemään, tuskin siellä mikään on vituillaan, mutta mikäs siinä jos kiinnostaa.

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 12:06

Ahaa! Kiitokset tästä! ;)

Aattelin vähän ruveta tohon tekniikkaan perehtyyn tosta nelaristakin, niin ei olisi ihan peukalo keskellä kämmentä, jos sattuu hajoamaan joskus! :)

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 15:34

Ei tarvii öljyjä laskea pois koneesta jos sille ei ole tarvetta, polkaiset pyörän kyljelleen ja koppa auki ;)

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 16:23

Mitä 12000 huollossa tehdään? Kyselin huoltoliikkeestä hintaa niin n.500! :eek:

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 16:42

TurboYhZ kirjoitti:Mitä 12000 huollossa tehdään? Kyselin huoltoliikkeestä hintaa niin n.500! :eek:

venttiilien säätö + öljyn vaihto noin pääpiirteittäin ja 200-250€ luokkaakos sen pitäs olla? Ittellä menee 1-2h tehä venttiilinsäätö+öljynvaihto ja muuta näpräystä!

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 17:02

100€ oli mulla 12k....

Mites, ruiskun säädössä ongelmia. Liikkeessä ei osaa säätää sitä malossi 182cc kitin ruiskua :D Fm2. Kuulemma tyhjäkäynnissä ongelmaa, käy 3-4sec ja sammuu sitten. Muilla ollu samanlaista ongelmaa?

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 18:32

Saako dicen kilventelinettä mistään liikkeestä helsingissä? Ja tuleeko tuohon ostaa samalla uudet vilkut vai toimiiko siihen vakiokilventelineessä olevat vilkut(onko ne irrotettavissa)?

Re: Yamaha WR125X/R

4.9.2013 19:28

Alexir kirjoitti:
TurboYhZ kirjoitti:Mitä 12000 huollossa tehdään? Kyselin huoltoliikkeestä hintaa niin n.500! :eek:

venttiilien säätö + öljyn vaihto noin pääpiirteittäin ja 200-250€ luokkaakos sen pitäs olla? Ittellä menee 1-2h tehä venttiilinsäätö+öljynvaihto ja muuta näpräystä!


Ok, mulla laski päälle vielä ketjut + rattaat kun niistä mainitsin ja arveli niille hinnaks 150-200 :D
Aattelin kuitenkin et ostan ite netistä ja vien sinne.
Mitä mieltä ootte tästä setistä? ->
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... istettu-5/, http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... ratas-550/,
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-799/
Noille tulis hinnaks n.100€ ja postitkin näyttää olevan nyt ilmaset.
Kai nuiden ketjujen lenkkimäärä riittää?