30.8.2013 22:07
31.8.2013 12:18
31.8.2013 12:35
31.8.2013 14:46
Prätkä jätkä kirjoitti:Jeps, oikea asenne!
Bike lehtikin sanoi jokunen vuosi sitten 2t piikkienska testissään, että moni ajaa tehdassäädöissä (iskarisäädöt) olevalla piikillä kovempaa kuin omalla isommalla pyörällään, viitaten siihen että pieni tehoinen pyörä pakottaa hakemaan ajolinjat oikein, kun ajovirheitä ei voi paikata isoilla tehoilla kahvaa vääntämällä.
Eli on erittäin hyvä opetella ajamaan ensin pieni tehoisella, ja sitten siirtyy isompaan kun kokemusta kertyy niin pysyy se ajaminenkin turvallisena.
1.9.2013 0:25
1.9.2013 0:49
1.9.2013 10:33
1.9.2013 15:17
1.9.2013 18:04
1.9.2013 18:58
Murska Arska kirjoitti:Niin, mikä mahtaa olla vikana?
WR:ss on jo valmiiksi laiha seos, siihen vaimentimen vaihto ilman PC:tä. Lisäksi laitetaan liian tiheää välitystä että kone varmasti huutaa 80-90 alueella, huudatetaan paikallaan rajoitinta vasten, keulitaan kytkinpommeilla ja poltetaan kumia. Eikä välttämättä omistaja ole muutenkaan tekniikasta perillä, tai ollaan asenteella "takuu tai faija maksaa". Vielä kun ajetaan litran öljytilavuudella 3000km ja öljyinä on keskitason öljyä niin monen tekijän yhtessumma alkaa olla valmis.
Tämä ei ole kohdistetty näihin ylläoleviin tapauksiin, kunhan toin esiin syitä miksi koneet kilahtaa. Vielä siitä laihalla käymisesta, kaikissa pyörissä tehtaalla säädöt vedetään mahdollisimman laihalle että saadaan päästönormit läpäistyä, siihen vielä päälle kompromissit jotka pitää tehdä koneen säätöihin että se toimii kaikissa maissa sillä bensalla mitä on siellä myynnissä.
Esimerkiski kaasarikoneella oleva Beta ja Husse, niissä on pääsuutin 122 ja ennen kun kone alkaa oikeasti toimimaan, pitää pääsuutin vaihtaa 130-140 kokoiseksi yksilöstä riippuen. Tästä saa käsityksen kuinka laihalla todellisuudessa moottorit käy tehtaan jäljiltä, siihen kun laitetaan päälle vielä noi ylläolevat muuttuvat tekijät niin kone on aika kovilla ja kilahduksia tulee.
Jännä nähdä miten pojan Betassa tulee sama kone kestämään, kenkää tulee teetusti saamaan mutta öljyistä ja lyhyistä vaihtoväleistä ei tingitä ja kone on laitettu säätöihin. Aika näyttää kilahtaako ja koska.
1.9.2013 20:34
2.9.2013 22:31
2.9.2013 23:11
Fooni kirjoitti:Uusi WR omistaja ilmottautuu Tuli haettua tollanen -11 malli 16tkm ajettu ja oikeestaan uudenverosessa kunnossa.
Alkuperäsillä renkailla, ketjuilla ja rattailla joten nuo saa kohta laittaa vaihtoon. Muuten varmaan menee vielä jonkinaikaa ennenkun kone posahtaa.
Saa linkkailla halvat ketju-rataspaketit
Pari heikkoa kuvaa jo galleriassa
3.9.2013 13:52
3.9.2013 15:02
Alluu- kirjoitti:Eikös 9tkm huolto ole samanlainen kuin 3tkm, että pelkkä öljynvaihto ja suodatin ja saa itse tehdä?