Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 15:55

Itekki oon miettiny et vaikuttaako toi keuliminen merkittävästi polttimon kestoon, kun tärähtäähän se vähän ku 100 vauhista laskee keulan eturengas pysähtyneenä. Parissa viikossa menny 2 polttimosta lyhyet.

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 16:06

santee138 kirjoitti:Sit et millasta valotehoo suosittelisitte tuoho sen mukaa, ettei poliisi heti ois kiukuttelemassa, mutta kuitenki näkis ajaa hyvin? Ja ylipäätää mitä mieltä poliisit on tuommosesta pyörässä? :D Itse arvelin että joku 6000k ois aika sopiva varmaan.
Ja sit se et onko tuo hyvä paikka tilata tollane, vai onko porukalla jotain ostokokemuksia tuommosista?

Tuo 6000K ei ole valoteho, vaan värilämpötila. Valoteho mitataan lumeneissa, mutta ei noissa suuria eroja ole. Kun et ihan sinistä ota, niin ei poliisit niistä kiinnostu. Itsellä on 4300K ja näyttää ihan valkoiselta.

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 19:01

Juuuso22 kirjoitti:Itekki oon miettiny et vaikuttaako toi keuliminen merkittävästi polttimon kestoon, kun tärähtäähän se vähän ku 100 vauhista laskee keulan eturengas pysähtyneenä. Parissa viikossa menny 2 polttimosta lyhyet.

Sepä se.. :P Kai se nyt jonkuverra vaikuttaa siihe, ihellä menny useemman kappaletta tänä kesänä xD Ja sitku nois xenoneis sanottu ettei oo nii arka tärskyille ;)

AceFin kirjoitti:
santee138 kirjoitti:Sit et millasta valotehoo suosittelisitte tuoho sen mukaa, ettei poliisi heti ois kiukuttelemassa, mutta kuitenki näkis ajaa hyvin? Ja ylipäätää mitä mieltä poliisit on tuommosesta pyörässä? :D Itse arvelin että joku 6000k ois aika sopiva varmaan.
Ja sit se et onko tuo hyvä paikka tilata tollane, vai onko porukalla jotain ostokokemuksia tuommosista?

Tuo 6000K ei ole valoteho, vaan värilämpötila. Valoteho mitataan lumeneissa, mutta ei noissa suuria eroja ole. Kun et ihan sinistä ota, niin ei poliisit niistä kiinnostu. Itsellä on 4300K ja näyttää ihan valkoiselta.


Nojoo värilämpöö tarkotin menny näköjää vähä sekasi.. Toivottavasti sait kuitenki mitä yritin selostaa..
Mut siis tuommonen 6000k xenon ois varmaa iha jepa..?

Ja sit menee varmaa poltin kiinni umpioo iha laittamalla?

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 22:00

Tuli muuten mieleen kun oli puhetta nuista rattaista niin että jos vaihtaa isomman taakse niin sehän menee hiljempaa? Eli pitäis vaihtaa pienempää ratasta taakse niin menis kovempaa?
Montako piikkiä vakiota pienempi sen pitää olla että sais vauhtia lisää? Eli siis lähinnä matka-ajoon ja kylällä pyörimiseen välityksiä.

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 22:24

TurboYhZ kirjoitti:Tuli muuten mieleen kun oli puhetta nuista rattaista niin että jos vaihtaa isomman taakse niin sehän menee hiljempaa? Eli pitäis vaihtaa pienempää ratasta taakse niin menis kovempaa?
Montako piikkiä vakiota pienempi sen pitää olla että sais vauhtia lisää? Eli siis lähinnä matka-ajoon ja kylällä pyörimiseen välityksiä.


Ku vaihat isomman taakse kulkee hitaammin.. mut ootko monesti vakioväleil saanu kutosella rajottimelle? ;D Ihellä on 14-55 ja todennu et ne on hemmetin hyvät. Matkaa voi ajaa iha hyvi ja kulkee kepsii sen 100 melkeempä millo vaa ja huiput jossain alamäessä oon saanu mittariin 126 (oikeeta nopeutta 118) Jos vaihat isompaa taakse ei jaksa vetää eikä sitä myöte kule nii kovaa

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 22:27

Joo periaatteessa meniskin hiljempaa mutta kun nuo vakio välitykset on liian raskaat. Jonka takia ei jaksa vetää loppuun asti. Taakse 55 ratas tai eteen 13. Varmaa joku kevyempi kaveri voi jopa vakovälityksillä päästä kovempaa kun kevyemmillä mutta siitäpä kokeilemaan eipä nuo rattaat kalliita ole :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 22:30

Alexir kirjoitti:Tuskin mitään valittaa ja jos otat H4-2 (En tiedä saako tuolta) mallisen xenonin, niin saat normaalit lyhyet, mutta xenon pitkät :)


Saiskos sellasen ehk jostain lähikaupast tms ettei tarviis tilata? :D Kuulostas aika hyvältä vaihtoehdolta :P Ja sit se ikuisuuskysymys et meneeks kiinni laittamalla ja tuhooks sellane umpioo jos ajelee pitempiikii matkoi pitkil, tietty riippuu varmaa tehosta kui tehokkaa ostaa..?

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 22:32

Ok. Ja tähän passasi 125 DTn rattaat?

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 22:36

lazziix kirjoitti:Joo periaatteessa meniskin hiljempaa mutta kun nuo vakio välitykset on liian raskaat. Jonka takia ei jaksa vetää loppuun asti. Taakse 55 ratas tai eteen 13. Varmaa joku kevyempi kaveri voi jopa vakovälityksillä päästä kovempaa kun kevyemmillä mutta siitäpä kokeilemaan eipä nuo rattaat kalliita ole :lol:


Nii siis vakiotha on 14-53 :DD jote jos arvelit et laitat kovi paljoo enempää ku tuoho 14-55 nii sit kyl menee aika heleposti jo rajottimelle, mut ei siin mitää jos ei se haittaa :D Ja sit jos vaihat etee 13 ja taakse 53 tai 55 nii se muuttuu aika paljo :P


EDIT: ja joo 125 dt rataat menee, ainaki taakse ;D eturattaasta eioo kokemusta :P

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 23:02

Minkähintanen on oikeanpuolen etukate (noin) maahantuojalla/paikallisessa yamaha liikkeessä? Saa nakata yv:tä jos löytyy ylimääräsenä ;)
Viimeksi muokannut ilm4rii päivämäärä 26.8.2013 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 23:31

Juu ei oo tarkotuksena sitä rajotinta vasten hakata, pääsis vaan liikenteen mukana 100 rajotuksilla. Mut joo pistän uuet ketjut ja rattaat tilaukseen ja ton 55 taakse ;)

Re: Yamaha WR125X/R

25.8.2013 23:40

Juuuso22 kirjoitti:Itekki oon miettiny et vaikuttaako toi keuliminen merkittävästi polttimon kestoon, kun tärähtäähän se vähän ku 100 vauhista laskee keulan eturengas pysähtyneenä. Parissa viikossa menny 2 polttimosta lyhyet.

No eipä mullaa oo kärähtäny ja tolla vehkeellä keulittu normaalia jannua enemmän.
Uskosin ton väitteen pitävän paikkansa keulimisen määrästä koska usein tulee 6h+/päivä keulittua

ilm4rii kirjoitti:Minkähintanen on oikeanpuolen (noin) maahantuojalla/paikallisessa yamaha liikkeessä? Saa nakata yv:tä jos löytyy ylimääräsenä ;)

OIkeanpuolen mikä ? ;)

santee138 kirjoitti:
Alexir kirjoitti:Tuskin mitään valittaa ja jos otat H4-2 (En tiedä saako tuolta) mallisen xenonin, niin saat normaalit lyhyet, mutta xenon pitkät :)


Saiskos sellasen ehk jostain lähikaupast tms ettei tarviis tilata? :D Kuulostas aika hyvältä vaihtoehdolta :P Ja sit se ikuisuuskysymys et meneeks kiinni laittamalla ja tuhooks sellane umpioo jos ajelee pitempiikii matkoi pitkil, tietty riippuu varmaa tehosta kui tehokkaa ostaa..?

No täällä mototissa on ollut myynnissä noita ja luulisin että dx.com ja vastaavista paikoista saa :)

Ittellä oli xenoni jonkun aikaa vakiomaskilla ja hyvinhä se valas. Bolt-on kamaa.

Re: Yamaha WR125X/R

26.8.2013 22:03

Laittakaas linkkiä tulilille jos tiedätte bolt-on H4-2 xenonit jotka nyt on suht edulliset.

Re: Yamaha WR125X/R

26.8.2013 22:27

ilm4rii kirjoitti:Minkähintanen on oikeanpuolen (noin) maahantuojalla/paikallisessa yamaha liikkeessä? Saa nakata yv:tä jos löytyy ylimääräsenä ;)

OIkeanpuolen mikä ? ;)

hupsista..siis etukate :D

Re: Yamaha WR125X/R

27.8.2013 10:34

naksu007 kirjoitti:Laittakaas linkkiä tulilille jos tiedätte bolt-on H4-2 xenonit jotka nyt on suht edulliset.

Kaverilla on sellaset, muistelee tossa vieressä että oli jtn 70€ + postikulut Xenonkauppa.comista. Pimeellä niillä näkee kivasti ja Cobra merkkiset.