Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.8.2013 12:10
^DeeTee^ kirjoitti:.miGGis kirjoitti:naksu007 kirjoitti:.miGGis kirjoitti:Ongelma
Päläpälä.
Pölöpölö
Blaablaa.
Ei ne kierteet huonoja ole, lohko on tehty mistälie valualumiinistä tai vastaavasta niin antaa periksi kun pyörittää liian tiukkaan. Momentti noille pulteille taisi olla jotain 9nm eli sen saa pyöritellä kiinni ruuvimeisselillä missä hylsy päässä.
Isompia kierteitä ei kannata alkaa tekemään, itse käytin paikallisella koneistamolla kun väänsin itse kierteet paskaksi samasta paikasta (
). Taisi jonkun 30e maksaa kun tekivät helicoil-kierteet ja kierteiden koko säilyi alkuperäisenä.
19.8.2013 12:13
Pikkasen repesin LeKen lainauksille
Tuo on aivan totta, suodatinkotelin pultit kiristetään joko momentilla tai kahdella sormella, niitä ei missään nimessä tarvii vetää sen kovempaa kiinni, ei ne sieltä mihinkään putoa tai kansi ala vuotamaan.
19.8.2013 22:31
No minä vetäisin 5nm momentilla eikä edes siihen kerennyt mennä niin meni kierteet ja se 10nm mikä siihen pitäisi laittaa on aivan älytön ,kierteet sillä voimalla menee.
20.8.2013 7:56
Oliko ensimmäinen kerta tehtaan jäljiltä kun suodatinkansi avattiin?
20.8.2013 8:42
En ole vielä käynyt kysymässä että meneekö tuo takuuseen ja jos se oli eka kerta niin silloin se vois kyllä mennä. Se pysyy nyt siinä kiinni kun sen verran sai kiristettyä mutta hiekkateillä ajaessa siihen tiivisteen kohdalle tulee mustaa eli ei se täysin tiivis ole.
20.8.2013 9:55
Oliko momenttiavain uusi? Itsekkin paskoin kierteet uudella momenttiavaimella, joka ei toiminutkaan kunnolla vaan kun avain oli oikeassa momentissa oli saanut vääntää reilusti yli todellisen momentin.
20.8.2013 21:56
Onhan se uusi. Oivoi...
21.8.2013 9:36
Millasta kilventelinettä suosittelette wr:ään? Ja saako jousia "laskettua" löystettyä sen verran , että n. 165 cm yltäis ajamaan vai pitääkö hommata madallus-sarja? Mitkä välit ovat oikeat wr:lle tietääkseni ei jaksa vakio väleillä 6 vaihteella. Olen ostamassa 2011 tai uudemnan weeran.
21.8.2013 14:50
Jos on tekniikka kunnossa niin tollahan ajaa vaikka kuinka lyhyt
Mun WR:llä ajo viimekesänä yks tyttö jolla penkki tais olla mahaan asti, kaks piti kiinni pyörästä ja se meni päälle istumaan ja eikun menoksi
Se mun oma oli vielä -10 eli korkeampi malli. Madallussarjoja tähän saa kyllä aika suolaiseen hintaan, jos teettäis/tekis erilaiset kolmiopalat tuonne jousitukseen niin madaltuis varmaan sopivasti. Pari piikkiä isompi takaratas niin jaksaa kutosella mennä paremmin.
21.8.2013 14:58
Hamsu kirjoitti:Millasta kilventelinettä suosittelette wr:ään? Ja saako jousia "laskettua" löystettyä sen verran , että n. 165 cm yltäis ajamaan vai pitääkö hommata madallus-sarja? Mitkä välit ovat oikeat wr:lle tietääkseni ei jaksa vakio väleillä 6 vaihteella. Olen ostamassa 2011 tai uudemnan weeran.
Ihan hyvin yltät ajamaan ite kanssa jonku 165 cm pitkä eikä mitään ongelmaa. Kyseessä siis 2011 wrx.
Onkos joku muuten vaihellu näihin bensapumppua että onko jotain erikoista huomautettavaa? Tod. Näk huomenna pitäs se vaihtaa.
21.8.2013 15:12
Itellä on Evotechin kilventeline, onpa ollu hyvä ainakin! Jotkut ei tykkää noista vilkkutelineistä jotka tulee aika leveelle ja korkeelle, mutta omaan silmään ainakin näyttää oikein hyvältä. Takavalo on kans tosi hyvä, hienon muotonen ja kirkkaat ledit. Kestävä se on myös, pysyny siinä paikallaan tosi hyvin ja valot pelaa ihan bueno, eikä tärise mihinkään suuntaan. Aika paksusta alumiinista tehty toi härveli, eli jos kaatuu ja vilkkuteline vääntyy niin saa väännettyä takasin. Ainoo vaan että jos aiot laittaa minivilkut niin tähän ne ei oikeen istu, näyttää tyhmältä. Paremmin toimii kun laittaa vakiovilkut tähän. Niin ja maksaahan tää satasen, kun vastaavia dicen lippoja saa parilla kympillä. Mut onhan tää bolt-on kamaa kylläkin.
21.8.2013 19:26
Juuh elikkäs tätä on ehkä kysytty mutta en ihan kaikkia 122 sivua viitsi selata läpi, joten millainen männän vaihtoväli Weerassa?
21.8.2013 19:53
Maahantuojan suositus on 25 tkm, mutta monet vaihtaa jo 20 tkm kohdalla, on niitä juttujakin kuultu että jopa 30tkm oltais menty samalla männällä, mutta tuppaa sijoittumaan ne kilahtamiset täällä ainakin sinne 20-25 tkm välille.
21.8.2013 19:56
20-40tkm, riippuen käytöstä, käyttäjästä, ilmansuodattimesta, öljyistä ja miten usein niitä vaihdetaan.
WR:ssä takajousen esijännitys löysälle ja nostaa keulaputket kolmioiden yläpuolelle niin paljon kun järkevästi saa nostettua. Näillä saa muutaman sentin pyörää matalammaksi, lisäksi WR:ään on saatavana matalaa istuinta millä saa lisää madallusta istuinkorkeuteen.
Noista lyhyistä kuskeista. Yhdellä tutulla oli 690 Enduro-R joka on korkea pyörä ja kuskilla mittaa reilu 160, muutenkin on sellainen persjalkainen teletappi. Ensin pyörä käyntiin, sivujalka pois, ykkönen päälle ja vasen jalka tapille, liikkeelle lähtö ja heilauttaa ittensä penkille. Pysähtymiset on aika hauskan näköisiä, varsinkin taajama ajossa
21.8.2013 21:21
Elikkäs perjantaina mennää ostaa wr.Pari kysymystä, onko myynissä koro-paloja, että sais vähän korkeemmaks tota vehjettä?
myös sirompaa kilventelinettä haikailisin löytyykö noita dicen omia mistä ja onko vaikea asentaa? Entä huomaako äänenvaimentimien välillä eroa. MIkä olisi paras ja tarviiko pc säädättämiseen?