Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.6.2015 18:05

Dt:stä tulee jäähdytysnesteet kannen välistä ulos joten varmaan kannentiiviste mennyt :| . Voisiko joku linkata dt x sopivan kannentiivisteen mahdollisimman pian niin sais ens viikoks ajoon..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.6.2015 20:07

1999mizo kirjoitti:Dt:stä tulee jäähdytysnesteet kannen välistä ulos joten varmaan kannentiiviste mennyt :| . Voisiko joku linkata dt x sopivan kannentiivisteen mahdollisimman pian niin sais ens viikoks ajoon..

Ainakin motonetistä luulisi saavan tiivisteitä.. Käy kysymässä sieltä. :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.6.2015 20:52

Koko yläpään tiivistesarja vain kerralla tilaten, jos kerran kannen ja sylkän välistä kusee nesteet pihalle niin melko varmasti on silloin kannen tiivisteepinta solmussa ja varmaan saa pytynkin pyöräyttää lasin päällä suoraksi.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.6.2015 22:05

Näkeekö sen silmällä onko vino? Noin 1000km sitten oikastu kansi. Pitäs saada mielellään tilattua koska kaupunkiin on matkaa..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.6.2015 21:58

Onko kellää mitää hajua et mikä auttas ku toi iskari inisee iha jumalattomasti, meinaan karkottaa rumimmatki naiset ku ajaa lihatiskin ohi :lol: mahtaisko uudet koiranluut vaikuttaa asiaan ku vaihdoin vast ikää uudet mutta vakioillakin vinku jo hieman, ärsyttää vaa suunattomasti tuo ääni :paha:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.6.2015 22:31

Se takaiskarin linkkusysteemi on kuiva, vaatii rasvaa. Jos oikein muistan niin siellä oli jopa ihan rasvanipatkin?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.6.2015 0:02

Jep rasvanipat löytyy. Sopiva ruuutta vaan ja rasvaa sisään

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.6.2015 0:18

Tässä kohtaa olisi hyvä huomioida se miksi siellä on rasvanipat vaikka niitä ei juuri muutoin enää näe edes autoissa.
Ne on siksi että kohta kuuluu usein huollettaviin ja kuivana kitisevä tarkoittaa että tuo huolto on jäänyt jo pitkään tekemättä. Ruoste on niille linkuille kaikkein pahinta. Usein vaan rasvaprässillä rasvaa sisään niin että se pursuaa välistä. Näin se puskee paskaa ja vettä sieltä pois ja pidempään kestää. Mielummin turhan usein huoltaa kuin turhan harvoin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.6.2015 13:04

1999mizo kirjoitti:Näkeekö sen silmällä onko vino? Noin 1000km sitten oikastu kansi. Pitäs saada mielellään tilattua koska kaupunkiin on matkaa..


Kokeile ikkunaa tms lasia vasten onko vino. Äläkä laita sinne mitään motonetin tarviketiivisteitä jos et haluu vaihtaa samantien uudestaan! Eli laita alkuperänen tiiviste vaikka se maksaaki vähän enemmän (37€) mutta se myös kestää ja pitää.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.6.2015 18:53

Miksi detsissä on niin hiljaset äänet? Athenan koko putkisto ja ypvs käytössä ja äänet on kun vakiomopossa :lol: Mietityttää kun muista kevareista ja mopoistakin lähtee enemmän ääntä :nolo: 8o kokeiltu täysin tyhjällä änkällä ja äänet muuttu vaan matalemmaks eikä kovemmaks :s En tiiä sitten onko kaikissa näin hiljaset äänet kun en ole muitten detsejen ääniä kuullu

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.6.2015 11:46

Hankin äskettäin DT 125 -90 pyörän. Jammuun on vaihdettu mäntä, sylinteri porattu, laakerit, tiivisteet ym. hilppeet vaihdettu.

Entiseltä omistajalta pyörä oli jäänyt kesken, eikä ilmeisesti kovinkaan paljoa ehtinyt testailla pyörää kunnostuksen jälkeen.

Nyt sain sen käyntiin ja pari iltaa olen sen kanssa tapellut. Käyntiin lähtee yleensä ekalla, mutta sitten tyhjäkäyntikierrokset nousevat nopeasti jopa 9000rpm:n tuntumaan. Yritin kaasarin ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia säädellä, mutta ei auta kovinkaan paljoa.

Eli ilmeisesti imuvuoto? YEIS:n kokeilin, se on ehjä ja kaasarin kurkkukin näyttää äkkiseltään ehyeltä, mutta pitää vielä CRC:llä varmistaa koneen käydessä. Hankala vaan kokeilla tämä, jos kierrokset nousevat heti todella korkealle, eikä kovin kauaa kehtaisi huudattaa konetta laihalla... Jos imukurkku on rikki, mistä hommata uusi ja paljonko mahtaa kustantaa?

Lisäksi toinen vaihtoehto voi olla sylinterin alapuolen tiiviste ja kampiakselin stefat? Kaasarissa ei ollut paikoillaan tiivistettä luistikannen alla, voisiko sitä kautta vuotaa ilmaa? Kuinka iso homma on tarkastaa kampiakselin stefojen kunto, vaatiiko esim. magneeton irrotusta?

Muita ideoita? Pyörä on alunperin ollut rajoitettu, mutta imupuolelta en löytänyt kuristinta, joten se ainakin on jäänyt matkan varrelle. Pääsuutin näytti olevan 250 -kokoa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.6.2015 15:55

Jonkun aikaa jo pyörinyt mielessä yz:tan moottorin laitto detsiin 8) Ilmeisesti menee kunhan moottorille tekee uudet kiinnikkeet? Ja kaasari ja pakoputki pitää vaihtaa? Onko mitään järkeä :D? Tuolla jos kilvet lähtee niin saako tolla moottorilla katsastettua jos kuristaa? Tämä siis vielä ainakin pelkää pohdiskelua.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.6.2015 20:56

Kiristin imukurkun tiukalle ja alkoi toimimaan paljon paremmin. Nyt huomasin, että klemmari oli leikannut imukurkun rikki!

Mistä uusi tilalle ja mihin hintaan? Yamaha centerin kautta? Vai olisiko jollain myydä ehjää?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.6.2015 21:31

Huonosti tahtoo käytettyjä löytyä. Paikallisen Yamaha-jälleenmyyjän kautta niitä saa tilattua, hintaa en nyt tähän hätään muista.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.6.2015 22:03

Jos joku muistaa hintaluokan imukurkulle, niin olisi kiva tietää :lol: Toinen asia minkä huomasin, oli että vaihteet kakosesta ylöspäin eivät oikein meinanneet kytkeytyä päälle. Pari kertaa sain kolmosen silmään, mutta muutoin ei toiminut.

Ideoita, mikä aiheuttaa, etteivät vaihteet kakosesta ylöspäin meinaa kytkeytyä?