Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.8.2015 0:28
Mikä voisi olla ongelmana -11 vuoden exc:eessä, kun ei ota tehopiikkiä. Täydellinen koneremppa tehty 20h sitten. Vian ilmettyä vaihdettu: Puola, tulppa x2, jännitteensäädin, läpät. Putkesta on karstat poltettu ja PA-säädin putsattu.
Itse en enää keksi kuin että staattori olisi sanonut itsensä irti,
Jos teiltä viisaammilta löytyisi joku mitä vielä kokeilla, kun ei hirveästi tekisi mieli ostaa uutta staattoria.
5.8.2015 15:06
Jännitesäädin ei vaikuta tehon tuottoon millään tavalla. Millä tapaa vika ilmeni? Tehopiikin puuttuminen vaikuttais vahvasti siltä, että Pa-säädin ei toimi oikein. Jos se kiihtyy ihan alusta hyvin, mutta sen jälkeen ei tapahdu oikeen mitään.
5.8.2015 15:11
Mahtaako putkessa olla halkeama? tai vuotaa sylinterin ja putken välistä? En oikein keksi muutako, että joku paikka löysällä.
emeliz kirjoitti:Missähän vois olla vika kun takavalo ei pelaa, etuvalo toimii välillä ja mittariston taustavalo toimii vain ajaessa?
Ton mittarin taustavalo vian korjasin joskus aikoinaan putsaamalla kaikki maadotus pisteet. Sen jälkeen se alko yhtäkkiä toimimaan. Patteri voi olla kanssa lopussa.
ootko kokeillu jännitesäädintä vaihtaa? Voi olla joku liitinki irti tai johto poikki
5.8.2015 15:16
M1Kseri kirjoitti:Tuli tuossa putsattua pakoaukonsäädintä ja katsottua että se "hevosenkenkä" on oikeassa asennossa. Mutta nyt pakoaukonsäädin ei liiku kun katsoo siitä pytyn oikealla puolella olevasta luukusta. Mikä ois voinu mennä väärin kun ei kerta toimi? Ne vivut koskettaa kyllä toisiaan kun katsoo siitä kytkimenpuolella olevasta luukusta.
Ettei vaan se ite hevosenkengän pallopää olis menny ohi sen toisesta vastakappaleesta joka on siel lohkojen puolella. En osaa nyt selittää.
Husse_Mies kirjoitti:Mikä vois olla vikana mun kotarissa kun mä otin huiput tänään ja pääsin 140 km/h nopeuteen ja sitten yhtäkkiä kone vaan sammui sitten mä odottelin 5 minuuttia ja sit mä käynistin sen taas ilman mitään ogelmaa ja sit mä ajoin kotiin ilman mitään ogelma
a.
Leikkaskohan se kevyesti kiinni? Ootko katellu sylinterin puolelle ollenkaan?
5.8.2015 18:18
Moro kertokaas saako kampiakseli heilua vähän kytkimen puolella ylös alas vaihdoin molemmat runkolaakerit ja se heiluu vähän, mutta kun laittaa sen hokin mitä vasten stefa tulee niin ei heilu enään. kampiakselilla ajettu joku 400h. Pyörä tärisee aikas paljon.
5.8.2015 20:55
Mikä täs on ny ku vaihoin 2h sit tulpan ja taas kävi sama et alko booa ja sammu?? 2.5 prossa seoksi ajelty
5.8.2015 20:59
Onko säädöt kunnossa ettei ne pasko tulppaa?
Onko iridiun tulppa käytössä? Jos on niin paskat säädöt tuhoaa sen vielä helpommin ku tavallisen tulpan.
Jos ei ole iridiumia mutta hyvät säädöt ni suosittelen ostamaaan iridium tulppia, ainakin kotarin sx on meillä iridiumit toiminu aina ku niitä siinä käytetty, yhtäkään ei oo vielä menny
5.8.2015 21:13
Laita kaasuttimeen ohjekirjan mukaset säädöt, laita uus (esim. NGK BR9ECMVX) tulppa ja anna vitusti happee sille pyörälle. Öljyn määrän ei pitäisi vaikuttaa mutta älä ainakaan yli sen 2,5 % silti laita.
6.8.2015 1:45
Joo, mummoillessa kotarit vissii syö aikalailla tulppia
6.8.2015 23:00
Joo tullu mummoiltua:D ku harkkaluvat ni ei viitti heti menettää niitä :/
7.8.2015 1:09
Siinä syy miks tulppia menee
, aja välillä johki rauhallisemmalle alueelle ja vinguta hetki oikeen kunnol ajaes ja annat happea, kone ja tulppa tykkäis
7.8.2015 6:50
1-2 astetta kuumempi tulppa kestää paremmin mummoilua. Tulpan pimeneminen johtuu yleensä siitä että sen lämpöarvo on liian alhainen ja tulppa menee tukkoon koska viileä tulppa ei kykene polttamaan itseään puhtaaksi.
8.8.2015 19:32
ajattelin noita smotoi tilata nii onko 17 X 3.50 + 17 X 5.00 tommoset hyvät vanteet ja sitte renkaiks taakse 150 levee ja eteen 120 levee
ja eks noi mee suoraa 2014 mallin exc:he?
10.8.2015 0:24
Mikähän on exc:ssä vikana kun mittaristo himmenee välillä täysin randomisti ja mittariston taustavalo ei pala muuta kuin harvoin noin sekunnin pätkissä?