Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

3.5.2013 19:28

m-tuninki kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Tosiaan itseltäni on vain änkän pilli poistettu ja laitettu pipercrossi tilalle. Isompi suutin pitäis hommata jostain kun nyt käy niin laihalla että nykii :/
Miten sä sen ensinmäisen ritilän sait irti vai leikkasitko änkän auki?


amikselta löysin semmosen puukkosahantyyppisen koneen, jolla leikkasin ritilän irti työntämällä terän änkän sisään :D ei siitä kovin nättiä tullu, mutta sain kuitenki suurimman osan ritilästä ulos :D

kävin muuten tänään hakemassa pipercrossin ja nyt alkaa se suuttimen metsästys.. Eli minkäkokoinen suutin tuon piperin kans kannattaa olla? onko kukaan tilannut ulkomailta isompaa suutinta? jos poraa suuttimen niin miten se tehdään? teränkokoa lähinnä mietin, kun se vakio 118 suutin ei ole 1.18mm toisinkuin moni luulee. se numerosarja kertoo sen suuttimen virtausnopeuden? korjatkaa jos olen väärässä..

Elä vitussa osta vielä mitään! Itellä toi piperi ja pilli poistettu suutin suurennettu suunilleen 120-122 kokoseks ja nykii aivan saatanasti elikkä meni jostain syystä liian rikkalle vaikka oletin että vapaahengittävällä putsarilla menisi laihemmaksi.
Itse aloitin juuri pienemmän suuttimen metsästyksen.
Kokeille aluksi miltä tuntuu ajo.

Re: Honda CBR 125 R

3.5.2013 20:41

No mulla ei välttämättä ois rikkaalla ku mulla on tyhjennetty vakioputki.

Mutta juu, pitääpi ottaa hommaks laittaa piperi kii ja koittaa :)

Suutintahan voi pienentää sillai, että tukkii koko suuttimen kemiallisella metallilla ja poraat oikeenkokosen reijän. Tietenki purkucebarin vakiosuuttimen ostaminen vois olla helpompaa :DDD

Re: Honda CBR 125 R

3.5.2013 22:11

Mulla ois ehkä tollasen Cbr:n hankkimine mielessä nii saisko vähä käyttökokemuksia?
Miten kiihtyy? Huiput? Ajomukavuus? Luotettava?

Re: Honda CBR 125 R

4.5.2013 17:31

Makezz97 kirjoitti:Mulla ois ehkä tollasen Cbr:n hankkimine mielessä nii saisko vähä käyttökokemuksia?
Miten kiihtyy? Huiput? Ajomukavuus? Luotettava?


Itellä ollut nyt noin vuoden seppo, luotettavia vehkeitähän nämä on ja ajaessakaan ei tule paikat kipeäksi. Kiihytyksessä jättää teharimopot ja kulkee tollasta 110-120km/h. Pitäs itse asiassa mennä justiisa mittaamaan huiput kun on venttiilit sääretty.

Re: Honda CBR 125 R

9.5.2013 1:11

Nonii, tuli haettuu pyörä. Kaikki kulutus osat (renkaat, ketjut, rattaat, jarrupalat, jarrulevyt yms.) loistokunnossa (renkaat molemmat lähes uudet. Kaikki toimii niinkun pitääkin. Tai no yks asia täytyy kysyy, eli onko toi kaasu teilläkin tollanen lähellä on/off kaasuu? Vai pitäskö tilata kaasuvaijeri ja kattoo josko se auttas :D Hieman oli nykivää aluks hidasajo :D
E: taitaakin muuten johtua siitä, että ketjut oli tosi löysällä, tuli nyt vasta mieleen :D

Muuten ihan fiksun olonen pyörä :))

Re: Honda CBR 125 R

12.5.2013 15:41

Jooh, seppoo äksyttää jokin. Lähin kauppaan ja kaikki toimi ja tulin takasin niin kotipihassa huomasin ettei syttynyt vapaan merkkivaloa, käynnistin siin uuestaan ja huomasin että mittariin ei tullu taustavaloo eikä myöskään vilkun merkkivalot, vilkut, takavalo tai jarruvalo enää toimineet.
Eli ainoat valot mitkä sepossa toimii on lyhyet/pitkät, pitkän merkkivalo ja mittaristosta se punanen (ruiskun?) ledivalo. Startti, bensamittari ja lämpömittari toimii normaalisti.

Kukaan ei varmaa pysty noilla tiedoilla kertomaan mistä kiikastaa? Pitänee lähteä yleismittarilla tökkimään :|

E: Joo sulake oli palanu, ei käyny viestiä kirjottaessa mielessäkään että ois sulakkeessa ollu vika :D
Viimeksi muokannut TemetiaS päivämäärä 12.5.2013 17:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda CBR 125 R

12.5.2013 16:42

Katso sulakkeet ensin.
En muista ihan tarkkaan mut mun mielestä ei kaikki valot mene saman sulakkeen kautta joten jos yksi sulake on palanut niin voi vielä jotkin valot palaa.

Re: Honda CBR 125 R

12.5.2013 21:57

Te, jotka ootte pistäny pipercrossin tai jonku yleissuodattimen cebariin, nii mihin ootte laittanu ne 2 ilmanputsarissa olevaa letkua? toinen on vissiin moottorin huohotinletku ja toinen joku sakkaletku?

aloin toho mun kaasariseppoon piperiä sovitteleen ja en keksi niille 2letkulle mitään järkevää paikkaa nii mitä te ootte niille teheny?

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 14:07

m-tuninki kirjoitti:Te, jotka ootte pistäny pipercrossin tai jonku yleissuodattimen cebariin, nii mihin ootte laittanu ne 2 ilmanputsarissa olevaa letkua? toinen on vissiin moottorin huohotinletku ja toinen joku sakkaletku?

aloin toho mun kaasariseppoon piperiä sovitteleen ja en keksi niille 2letkulle mitään järkevää paikkaa nii mitä te ootte niille teheny?

huohotin letkut heität pois ja kampikammioon elikkä se lyhyt koneeseen meneevä letku niin ostat siihen minifiltterin.
9 tai 12mm kokoisena kumpikin menee.

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 16:30

Pitäskö varsin testata millaiset orgasmit Cebarin moottorinohjaus sais jos iskis (R)E85-polttoaineet tankkiin?

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 16:48

Ei kannata koittaa:

1. Bensalinjastoa ei ole suunniteltu kestämään noin suurta etanoli-määrää, eli saattaa syövyttää jotain kallista paskaksi tai sitten kestää ilman ongelmia.

2. Cebarin ruisku on niin sanotusti tyhmää mallia, eli sen säätöominaisuudet ei riitä vastaamaan RE85 vaatimuksia, säädöt kyllä saisi powercommanderilla kuntoon, mutta silti muiden osien kestosta ei ole tietoa.

3. RE85:sta kuluu paljon enemmän satasella verrattuna normibensaan, eli joutuu tankilla ravaamaan useammin.

Tämä kokemus säädöistä on ihan vierestä seurattua tietoa kun yhden auton moottorinohjainboksia ohjaamaan pistettiin innovaten laajakaistalambda ja RE85:sta tankkiin, normisäädöillä ei käynyt kunnolla mut sitten lähti rokkaamaan kun sääti innovaten ruiskunohjaus asetuksiin et nyt ajellaan etanolilla.

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 16:57

1. Etanolimäärää kestää varmasti, sillä ne harvat bensaa kestävät materiaalit kestää myös alkoholeja.

2. Hondan HSC3-tjsp. lambda-anturi löytyy. Että ei ole ihan tyhmimmästä päästä.

3. Ei ole tarkoitus muuttaa pysyvään käyttöön, vain kokeilla mitä mokoma sannoo.

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 16:59

Juu, lambda löytyy mut se on kapekaista mallia, ja koita ihmeessä jos siltä tuntuu mut säädöt on suurin syy miksi ei kannata ajella tuolla ellei tee etanoli konversiota.

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 17:03

Jos Ladan kapeakaista-anturilla säätyy sopat E85-litkulle niin täytyy siihen Hondankin lambdan kyetä!

Re: Honda CBR 125 R

13.5.2013 20:47

Jos se kulutus RE85 löpöllä kasvaa sen noin 30% nii ei se ny hirviästi oo, 3,5l/100km normibensal niin suunnilleen 4,6l/100km tulis re85:sel ja säästäs joku 0,6e/100km re85 bensal

Mut joo, seppo näköjään polttaa sulakkeen (sulakerasian alin/vasemman puoleinen) kun kierrättää n. 8000rpm tietämille, muita sulakkeita ei pala. Mistähän vikaa moiseen ettis, lataussäädintä epäilisin tai vois kokeilla 15A sulakkeella josko sillä asettus :|