Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda NSR 125

3.4.2012 20:53

AapoV kirjoitti:Töötti tulee siihen syylärin yläpuolelle.

Kun etsit öljyvuotoa, kannattaa putsata eka kone. Ja kun lisäät öljyä, katso mistä sitä alkaa tulemaan (laita vaikka käyntiin jos on käyntikuntoinen). Jos ei tunnu tulevan pois, kääri koko vaihteisto vaikka sanomalehtipaperiin, ja sitten kato mikä kohta kastuu ensimmäisenä. Luultavasti vain joku stefa vuotaa?

Paikansin jo vuodon, ei onneksi paha :). Elikkä vaihdepolkimen akselin sefasta vuotaa. Poljin irti -> vanha stefa pois -> uus paikoilleen?? Tuleeko sieltä laatikko öljyä kun ottaa stefan pois? Vois muutenkin vaihtaa öljyt, nii tyhjentää homman ajaks laatikon öljyistä.



Toinen vuoto, tiputtaa melkein sivujalan viereen paritippaa päivässä pikimustaa öljyä. Ei ihan heti tullu mielee et mistä tulis.

Re: Honda NSR 125

4.4.2012 21:45

Mitä mieltä olette Xenon valoista?

http://www.hidsrus.com/honda-nsr-125-xe ... hts-bulbs/

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 0:04

KalleKuristaja kirjoitti:Mitä mieltä olette Xenon valoista?

http://www.hidsrus.com/honda-nsr-125-xe ... hts-bulbs/

Hyvät muuten, mut vastaantulija kiittää, ku sulla ei oo xenoneille tarkotettua umpiota ja valokuvio on päin helvettiä ja valot osottaa sitä silmiin.

Slimmiballasti on jees, helpompi piilottaa näkymättömiin. H4 tilalle saa hyvin semmosen josta ei tuu vaihtoviivettä ku on samassa polttimossa pitkät ja lyhkäset. Halvemmalla saa jos ostaa ihan yleismallin, mut sikäli noi on helppoja kun ohjeissa varmaan annetaan tosi tarkat ohjeet asennukseen ihan johtojen värejä myöten, kun kerran on mallikohtainen asennus. :)

http://www.motot.net/wiki/Xenon-valot#K ... mopooni.3F
Kannattaa varmaan hakee väriltään jotain 5000K polttimoita, kun ne sinisemmät sit syö jo valotehoa ja kiinnittää poliisinkin huomion xenoneihin ja siihen, ettei ole oikeanlainen umpio xenon-käyttöön.

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 14:38

Missäs nassesta valutetaan vaihteistoöljyt pois ja kuinka paljon sinne sitten laitetaan?

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 14:50

Magneetonkopan/ketjusuojan alapuolella sellanen 12mm kannalla pultti, se auki. 7.5 desiä olen laittanut, tai karvan vajaa kahdeksan. Ei tartte katteitakaan muistaakseni ottaa pois, huoltoluukku toiselta puolelta (kytkinpuoli) pois niin saa lisättyä :)

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 18:41

Nyt kaipais nopeesti apuja :). Elikkä rupesin purkaa pyörää jotta pääsis käsiks tohon lootaöljyjen valutukseen. Valutin öljyt ja ne olikin ruskeat :O, luulin että punaset. Ongelmahan oli että valuttaa punasta nestettä. Noh, sitten huomasin että kaasarin pohjasta tiputtaa jotain -> punaista nestettä...

Joten mitähän sieltä tulee? Voisko olla vaan yksinkertasesti bensaa jossa öljyä, kun on sisäänajossa niin tankissa 2t öljyä?kun kattoo bensafiltteriä, niin siellä on myös punaista nestettä...

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 18:50

Joo, se on kakstahtiöljyä se punanen. Laitoin sinne varmuuden vuoksi jotkun 5-6% seoksen, varmasti ois vähempikin riittänyt mut meinasin pelata varmanpäälle. Pikkasen kun laittaa raakaa bensaa lisäksi niin seos on varmasti hiukan parempi.

Jos tippuu kaasarin pohjasta niin sieltä varmasti kusee se tiiviste sen pultin välissä mikä pitää sen kaasarin pohjakopan paikallaan. En nyt just saa päähäni sen kopan nimeä, mut kaiketi tajuat kun näet sen :D Toinen vaihtoehto on sen kopan ja kaasarin rungon välinen kumisysteemi.

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 18:53

Kohokammion pohja :)? Joo se tulee siitä pultista. Mikäs se "liitin" siinä vieressä on missä pitäs ilmeisesti olla joku letku kiinni?

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 18:56

Joo sepässe. Ylivuotoletkun paikka on siinä kohokammion pohjassa, jos sitä meinasit :)

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 19:04

Mites ku en oo montaa kertaa kaasaria ottanu moposta irti, niin jos vaan onnistun kannattaako ottaa vaan se pultti irti vai koko kaasari?

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 19:15

Ei se vaikea homma ole ottaa koko kaasaria irti, mut uskoisin että saa sen pohjan tiivisteen vaihdettua silleen että löysää sen kaasarin ja kääntää vähän että pääsee käsiksi siihen, on siinä aika hyvin tilaa. Miten itse tykkää tehä :)

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 21:24

Otan huomenna koko kaasarin irti :) . Mites ku yritin ottaa edestä jarrusatulaa irti, niin en saanut. jäi tavallaan jumiin siihen kohti mistä palat ottaa kiinni levyyn. Vinkkejä?

Re: Honda NSR 125

5.4.2012 22:07

Puupalikka väliin ja nakuttelet poispäin vasaran kanssa. Tai sit raakaa riuhtomista, mut ite huomasin ton naputtelun helpommaksi :D

Sais vaikka nakella tännepäin viestiä jos löytyis sopuhintaan pakoaukon säätimen akseli ja käpälät, ei oikein maistu ajelu ilman.

Re: Honda NSR 125

6.4.2012 15:53

SuperRKO kirjoitti:Sais vaikka nakella tännepäin viestiä jos löytyis sopuhintaan pakoaukon säätimen akseli ja käpälät, ei oikein maistu ajelu ilman.

Yhden setin ostaneena voin sanoo et on aika hyvän hintasia uutena, akseli 80e ja käpälät halvimmillaanki yli 30e/kpl. :D

Re: Honda NSR 125

6.4.2012 16:09

Suurkiitos SuperRKO:lle siististä koneesta ja muutenkin loistavasta pyörästä :) ;) .Vaikka joudunkin vähän värkkäämään että saa "täydelliseen" kuntoon, niin pidän sitä hyvänä asiana. Oppii tuntemaan pyöränsä ja samalla oppii lisää tekniikasta ja hyvää ajanvietettä :D


Asiaan: Sitten kun kasaan kaasarin uudella kohokammion tiivisteellä, niin voinko laittaa siihen kohokammion pulttiin vähän silikonitiivistemassaa ettei sekään vuoda?


E: Btw, ihan mukava saada pientä keskustelua tänne nasse topicciin ;)