Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.8.2011 23:04
Cagiva Repair Manualissa on hyvät ohjeet myös pa-säätimen kokoamiseen, niinkuin on kutakuinkin jokaiseen muuhunkin Mitoon tehtävään työhön...
Täältä saa sen ladattua, niinkuin monen muunkin pyörän repair/workshop manualit.
14.8.2011 0:31
Siinä repairmanuaalissa oli ohjeet kuinka sitä säädetään. Mutta kun mulla ei oo pyttyä pois niin sitä säätöä ei voi tehä oikeen. Tartteeko säätöä yleensä tehä, kun en koskenut niihin vaijereihin?
14.8.2011 1:41
Pasikiainen kirjoitti:Siinä repairmanuaalissa oli ohjeet kuinka sitä säädetään. Mutta kun mulla ei oo pyttyä pois niin sitä säätöä ei voi tehä oikeen. Tartteeko säätöä yleensä tehä, kun en koskenut niihin vaijereihin?
Sitä ei säädetä niistä vaijereista, joten jos et ole koskenut siihen pa-säätimen päällä olevaan kuusiokoloon niin se välys ei oo muuttunut mihinkään. Muista tarkistaa et vaijereilla on n.1mm verran varaa liikkua ettei ole liian kireällä.
14.8.2011 1:42
Ei sitä säätöä tarvitse tehdä jos niihin säätöihin ei ole koskenut.
Ja kyllä ne kokoamisohjeetkin löytyy sieltä jostain... jos kyseisestä manuaalista ei löydy niin kokeile ladata toista manuaalia.
14.8.2011 11:12
Koitin niitä latailla ja yhden sain toimimaan, kaikilla muilla tulee joku errori että tiedostomuoto on väärä tms.
Mutta siis nyt on ihan pakko vielä kysyä et mikä se säätökuusiokolo on?
14.8.2011 14:44
Miten toi jousi laitetaan? Se pitäis jotenkin jännittää, ja laittaa mutta en keksi miten se sinne menisi, ja kuvassa se jousi on vähän erillainen...
14.8.2011 14:51
Pasikiainen kirjoitti:Miten toi jousi laitetaan? Se pitäis jotenkin jännittää, ja laittaa mutta en keksi miten se sinne menisi, ja kuvassa se jousi on vähän erillainen...
Jännität sen (muistaakseni) yhen kierroksen cts:n
kantta vasten, joudut pitämään sitä jännityksessä käsin kunnes kannen saa ''jousen päälle''. Eli kieräytät jousta yhen kerran jotta jännittyy ja kansi päälle pitämään jousi jännityksessä. Kannessa saattaa näkyä kulumajälki johon jousi on nojannut.
Tajustko jo sen säätöruuvin?
14.8.2011 14:54
Juu, en ollut siihen säätöruuviin koskenut joten ei siinä ongelmaa.
Mutta kiitos vinkistä, luulen osaavani nyt!
14.8.2011 15:19
Jep, sain sen! Mutta, nyt tuli taas lisää kysyttävää.
Onko nuo tarpeeksi lähellä? Nuolet ei ihan kohtaa, ehkä millin osia menee yli toi toinen nuoli. Onko vaaraa? Voiko toi väärinsäädettynä ottaa mäntään kiinni? Kannattaako tuolle tehä enää mitään? Se on kyllä tosi lähellä, mutta perfektionisti sanois että ei ihan.
14.8.2011 15:26
Pasikiainen kirjoitti:Jep, sain sen! Mutta, nyt tuli taas lisää kysyttävää.
Onko nuo tarpeeksi lähellä? Nuolet ei ihan kohtaa, ehkä millin osia menee yli toi toinen nuoli. Onko vaaraa? Voiko toi väärinsäädettynä ottaa mäntään kiinni? Kannattaako tuolle tehä enää mitään? Se on kyllä tosi lähellä, mutta perfektionisti sanois että ei ihan.
Itsellä se pa-säätimen laippa jää sen verran etäälle sylinteriputken reunasta, että en uskoisi sen olevan katastrofi, jos noin vähän on merkit pielessä. Ota sylinterinkansi irti ja katso sieltä kautta jos epäilyttää, että se laippa voisi mäntään ottaa.
14.8.2011 15:37
Joskus ojatalo kirjoitti cagiva forumille, ettei cts:än vakioasetuksilla koskaan nuo nuolet mene täydellisesti kohdakkain, vaan siihen jää se milli tai pari eroa, eli ei mitään hätää.
14.8.2011 15:42
Onks muilla tietoa, et voiko toi laippa osua mäntään? Ei viittis alkaa turhaa ottaa auki kantta, kun sieltäkin varmaan sit pitää tiivisteet vaihtaa samaan syssyyn kun sen avaa.
14.8.2011 16:59
Pasikiainen kirjoitti:Onks muilla tietoa, et voiko toi laippa osua mäntään? Ei viittis alkaa turhaa ottaa auki kantta, kun sieltäkin varmaan sit pitää tiivisteet vaihtaa samaan syssyyn kun sen avaa.
Ei se ota ellei siinä kovin suurta väliä merkeillä ole. Kokeilin ite sitä liikutella ja kyllä ne saa aika reilusti olla pielessä ennen kuin mäntään ottaa.
14.8.2011 17:23
Mites kun nyt otin ton kannen irti varmistukseksi, en oo vielä kerinnyt kattoa et miten se pakoaukonsäädin siellä liikuskelee. Niin tota miten noi o-rengas tiivisteet tos kannessa menee. Koitin laittaa niin ne on vähän isot, vaikka on kyllä oikeet, ja ne vanhatkin oli vähän turhan isot! Miten saan ne pysymään siellä kolossaan?
14.8.2011 17:40
Onko muuten normaalia, et kun käsin pyörittää sitä konetta niin tekee sellasen pienen tussauksen siinä pakoaukon kohdalla? Koitin kattoa, sormella tunnustelin jne. niin mun mielestä ei ota kiinni, mutta voiskohan olla että männänrengas laajenee siinä reiällä sen verran että tekee tuollaisen äänen. Onko normaalia?
Kyllä sieltä pakoaukon ja männän välistä meni ainakin paperin pala läpi, eli ei se ota ainakaan nyt kiinni. Mutta miten toi tiivistehomma menee, siihen tarviin jelppiä!