Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.7.2011 16:19
orionissa viel enempi tehoa, mutta se menee -04 derbiin koska seo hondan kopiokone ni kiinnikkeet samois kohis, kylhä sen saa sitte uudempiiki kiinni mutta paljon isompi homma siinä
26.7.2011 13:21
OziBo_ kirjoitti:$@m! kirjoitti:Santzuk kirjoitti:Osta esim. Skyteamin 250cc kone,eikös se käy suoraan näihin? ja myy vakiokone vaihteisto-vikasena pois jollekkin jos et ite osaa korjata.
Joo toi skyteamin kone menee suoraa,mulla on tos vielä takuuta jäljellä niin pitäis mennä takuuseen,mutta jos ei mee niin oon suunnitellu just ton 250cc koneen ostamista kun ton korjaaminen tulis maksamaan kohtuu paljo.
sit kun on kunnos niin myyn pois ja ostan jonkun muun kemmun
Nii ostat tohon 250cc ja vaihdat mun hussee
Ja kannattaa ostaa se orion 250cc eikö se ollu jotain 400€ ku skyteam 700€?
Kyl toi 250cc himottais, mut menee takuuseen toi vakiokoneen korjaus kun vähä selvittelin asioita,säästyypähän noikin rahat isompaan smotoon
nyt on koko vaihteisto sekasin ykkösellä ei voi ajaa ollenkaan ja muilla vaihteilla lyö takarenkaan lukkoon välillä huonolla tuurilla joutuu mankilla ajaa pari kuukautta
26.7.2011 14:47
Tietääkö kukaan minkä kokoinen imuaukko tässä on, eli minkä kokoisen kaasuttimen voi laittaa ilman että joutuu kantta koneistamaan? minkäs kokoinen kaasari 06 mallissa on vakiona? Ja sitten että käykö tähän mopo derbin enduro vanteet?
26.7.2011 18:49
kevari derbin vanteissa akseli on mun tietojen mukaa vähän paksumpi ku mopoissa ja kaasari on 22mm vakiona
26.7.2011 22:23
santsaa kirjoitti:kevari derbin vanteissa akseli on mun tietojen mukaa vähän paksumpi ku mopoissa ja kaasari on 22mm vakiona
Juu no ei se oo ongelma jos ne laakerit on eri kokoset, ne voi vaihtaa. mut jarrulevyt ja takaratas taitaa mennä kiinni? Ja kävisköhän 26mm pyöree kurkkuinen kaasari tohon ilman kannen koneistusta ja toimiiko miten? ja kasvaako kulutus miten paljon?
27.7.2011 10:52
siitä en tiiä ku mun derbeis ollu joko vakio kone ja 22mm kaasari ja vakioimukaula tai 250cc kone 30mm kaasari ja ite tehty imukaula en yhtää osaa sanoa, kyllä se voi piristää ihan vähän ei varmaan edes huomaa sitä ja kulutus nyt ei varmaa paljoa voi nousta, kö itel meni 250ccl ja 30mm kaasaril 4l satasella
28.7.2011 14:48
itel 24mm ja toimii hyvi eikä kasvanu kulutus paljoo
2.8.2011 11:11
täl viikolla saan varmaa derbin kasaan
kampura on koneistamolla ja siitä pitää uusia neulalaakeri ja se tappi mihi kiertokanki tulee kii
onneks ei tarvinu uutta kiertokankea niin säästää rahaa. Pitää varmaa ruveta hiomaan ja maalaamaan tankin katetta että se kuivuu ennen kun saa derbin nippuu. Muutenkin tuli vähän tilailtua osia tohon derbii jos nekin sais tällä viikolla
öljyä vaan ei oo ja tulpanhattuki puuttuu
2.8.2011 12:27
mulla terpi pitää jotai kauheeta korkeeta ulinaa isommilla kierroksilla :S mikähä laakeri vois olla syypää? petilaakeri?
2.8.2011 15:25
ulinasta en osaa sanoa mitään
mulla kuulu vitun moinen kolina ku oli neulalaakeri ja se tappi paskana, mutta runkolaakerit oli ihan kunnossa sitä ihmeteltii koneistamollaki D:
3.8.2011 12:52
Ei viittis kukaa linkata sitä PiperCross ilmanputsaria ja sitte sopivaa suutinta? Ei meinaa millää löytyä netistä..
3.8.2011 13:53
Zlappi kirjoitti:Ei viittis kukaa linkata sitä PiperCross ilmanputsaria ja sitte sopivaa suutinta? Ei meinaa millää löytyä netistä..
siitä etit sopivan jos on mikunin kaasari
http://www.mc-scatter.com/kaasuttimien- ... _2867.htmlja siinä o piperis
http://www.mc-scatter.com/ilmansuodatin ... -3034.html
4.8.2011 17:16
onko kukaan laittanu ikinä tälläsee jotain usd keulaa ja/tai parempia jarruja? mitkähän sopis suht heittämällä kiinni että ei paljoon tarvis muokkailla
4.8.2011 17:20
haraa kirjoitti:onko kukaan laittanu ikinä tälläsee jotain usd keulaa ja/tai parempia jarruja? mitkähän sopis suht heittämällä kiinni että ei paljoon tarvis muokkailla
Nettimotossa oli joskus jossain derbissä usd...merkkiä en muista. Jarruja tuskin hommata tarvii sillä omat jarrut (varsinkin etujarru) ovat tehokkaita.
4.8.2011 18:08
mulla on tuo etujarru erittäin heikko
mistähän se vois johtua, paloissa pitäs olla pintaa viel hyvi mutta silti jarru teho tosi heikko ei esim pysty edes endoomaan vaikka puristas niin kovaa sitä jarrua että kahva katkee.. ja välillä kun oikee kunnol jarruttaa nii rupee jarru vinkumaan/ulisemaan. mistähän tää voisi johtua