Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

14.10.2011 16:36

Itelläkään ei oo tuorevoitelu kiinni mutta kyllä se oikeesti toimii. Oookko siis saanu selville että vika tosiaanki on se tuorevoitelu? Vähän epäilen että ois koska se tosiaan sammuttaa pyörän jos hajoaa.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

14.10.2011 17:22

Missä kohdassa olen sanonut että se öljypumppu hajosi?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

14.10.2011 17:37

liinA kirjoitti:No ensinnäkin se öljypumppu on suurin syy näihin hajoamisiin

liinA kirjoitti:En laita kokonaan syytä siihen tuorevoiteluun
Se on se voitelu niissä pyörissä mikä vaikuttaa siihen kiinni leikkaamiseen suurimman osan, ja mikä sitä pyörää voitelee? Tuorevoitelu


Tarkotin lähinnä noita muita hm kuskeja jotka puhuu tietäjinä kuinka huono toi tuorevoitelu on, mutta kyllä noi sunki viestit vähän syyllistää tuorevoitelua.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

14.10.2011 23:09

Ainakin kun itse olin ostamassa kevaria, aika monessa hussen myynti-ilmoitusessa sanottiin, että mäntää vaihdettu kun pyörän on leiponut ja Apriliat eivät olleet leiponut lähellekkään niin usein. Ja suurin piirtein yhtä paljon niitä ilmoituksia luin. Tai sitten Apriliaa myyneet eivät vain olleet ilmoittaneet asiasta :roll:

Eli jos pyörä sammuu kun tuorevoitelu ei toimi, niin yksikään hussejen leipominen ei ole johtunut siitä, että öljypumppu ei ole toiminut? Ei se vaan tunnu tunnistavan, ainakaan en ole ikinä kuullut, että jonkun husse ei olisi käynnistynyt/ olisi sammunut sen takia, että pumppu ei toimi.

Myönnä nyt vaan, että se hussesi sähköinen tuorevoitelu ei ole täydellinen, vaan verrattuna mekaaniseen pumppuun aivan täysi paska. Toiminta voi olla ehkä jotenkin parempi, mutta luotettavuus valehtelematta kymmeniä kertoja huonompi.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 1:27

Tuotanin kirjoitti:Ainakin kun itse olin ostamassa kevaria, aika monessa hussen myynti-ilmoitusessa sanottiin, että mäntää vaihdettu kun pyörän on leiponut ja Apriliat eivät olleet leiponut lähellekkään niin usein. Ja suurin piirtein yhtä paljon niitä ilmoituksia luin. Tai sitten Apriliaa myyneet eivät vain olleet ilmoittaneet asiasta :roll:

Eli jos pyörä sammuu kun tuorevoitelu ei toimi, niin yksikään hussejen leipominen ei ole johtunut siitä, että öljypumppu ei ole toiminut? Ei se vaan tunnu tunnistavan, ainakaan en ole ikinä kuullut, että jonkun husse ei olisi käynnistynyt/ olisi sammunut sen takia, että pumppu ei toimi.

Myönnä nyt vaan, että se hussesi sähköinen tuorevoitelu ei ole täydellinen, vaan verrattuna mekaaniseen pumppuun aivan täysi paska. Toiminta voi olla ehkä jotenkin parempi, mutta luotettavuus valehtelematta kymmeniä kertoja huonompi.


Toho leipomisee vaikuttaa nii moni muukii asia ku pelkästää toi tuorevoitelu.

Jotkutha vetelee vähä sinne päi säädöillä, sitten ei lämmitetä konetta yhtään, vaan lähdetään heti huudattamaan tai ajetaessa käytetään moottorijarrua jne. Ja kyllähä sekin vaikuttaa, että jos vaikka TT-hussella on ajettu 10 000 km samalla männällä, eikä sitä mäntää jakseta vaihtaa, niin leipoohan se aika suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa. Kyllähä se kotkaki leipoo jos männällä ajettu tarpeeksi, vaikka onkin seosvoitelu. Suurin ero vaan on siinä, että ktm kuskit vaihtaa yleensä sen männän ajoissa, toisiku jotkuu husse kuskit :lol:

Onhan se totta, ettei sähköinen tuorevoitelu ole täydellinen, mutta ei ole myöskään mekaaninen ;) Husseja on vielä paljon enemmän kuin muita katulaiskoja, niin paha lähteä vertaamaan esim. apriliaan... Voin lisäksi väittää, että osa husse kuskeista on sellaisia, jotka eivät ymmärrä 2-tahtisista mitään. Nämä taas sitten varmasti aika usein tulevat valittamaan, että leipominen oli sähköisen tuorevoitelun vika...vaikka todellisuudessa vika oli jossain aivan muualla :roll:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 10:27

eetu94 kirjoitti: Voin lisäksi väittää, että osa husse kuskeista on sellaisia, jotka eivät ymmärrä 2-tahtisista mitään. Nämä taas sitten varmasti aika usein tulevat valittamaan, että leipominen oli sähköisen tuorevoitelun vika...vaikka todellisuudessa vika oli jossain aivan muualla :roll:

Tätä mäkin oon just hakenu. :roll:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 10:50

Mutta periaatteessa yhtä tyhmiä pitäisi olla myös osa Aprilia kuskeista ;)
No jokatapauksessa itellä on tuorevoitelu ohitettu, enkä aio laittaa sitä enää takaisin toimintaan.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 18:56

Tuotanin kirjoitti:Mutta periaatteessa yhtä tyhmiä pitäisi olla myös osa Aprilia kuskeista ;)

Isoin osa tyhmiä onkin HM kuskeja? Jos kattoo foorumia nii täällä on yleensä vain husqvarna kuskit niitä, jotka tekee oman topicin joka jutulle. Apriliassa ei oo myöskään sähköstä tuoreöljyvoitelua niiku näissä...

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 19:12

Tuotanin kirjoitti:Mutta periaatteessa yhtä tyhmiä pitäisi olla myös osa Aprilia kuskeista ;)
No jokatapauksessa itellä on tuorevoitelu ohitettu, enkä aio laittaa sitä enää takaisin toimintaan.

Tai sitten ei... Yleensä ne, jotka ei tiedä pyöristä mitään ostaa sen suosituimman/tunnetun pärrän, eikä Aprilia kuulu tuohon kastiin.

Ja moottorijarru huonojen säätöjen ohella on se mikä nämä vehkeet rikkoo, ei öljypumppu. Husseissa on öljypumpun takia leiponu yleensä semmoset pyörät, joihin on katteet vaihdettu ja tuorevoiteluletku on jäänyt katteiden väliin puristuksiin, tämäkö on tuorevoitelun vika?

Onhan se seosvoitelu "luotettavampi", mutta IMO sen öljyn kanssa läträämisen voi jättää niille oikeille kisapeleille.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 21:56

huss_ kirjoitti:
Tuotanin kirjoitti:Mutta periaatteessa yhtä tyhmiä pitäisi olla myös osa Aprilia kuskeista ;)
No jokatapauksessa itellä on tuorevoitelu ohitettu, enkä aio laittaa sitä enää takaisin toimintaan.

Tai sitten ei... Yleensä ne, jotka ei tiedä pyöristä mitään ostaa sen suosituimman/tunnetun pärrän, eikä Aprilia kuulu tuohon kastiin.

Ja moottorijarru huonojen säätöjen ohella on se mikä nämä vehkeet rikkoo, ei öljypumppu. Husseissa on öljypumpun takia leiponu yleensä semmoset pyörät, joihin on katteet vaihdettu ja tuorevoiteluletku on jäänyt katteiden väliin puristuksiin, tämäkö on tuorevoitelun vika?

Onhan se seosvoitelu "luotettavampi", mutta IMO sen öljyn kanssa läträämisen voi jättää niille oikeille kisapeleille.


No se selittää kaiken jos husse on ns. tyhmien kevari ;)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 22:01

Jeep :lol: Mut yhtä hyvin vaijerilla toimivasta tuorevoitelupumpusta voi mennä vaijeri poikki eikä syötäkään öjyä. Suurin osa noista hussejen kiinnileikkaamisista on semmosia että laitettu tt-setin mukana tuleva 165ps --> aateltu et säädöt kunnossa vaikka ylhäältä käy laihalla --> KILKKAS! --> luullaan et syy on tuorevoitelus --> tuo huonoa mainetta husselle :(

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 22:25

Joo ja sit näkyy nää että "laitoin tt-ks" vaihoin suuttimet, luulen että toimii nyt täydellisesti, vaikka kierrokset leijjaa ja käy muutenki kokoalueelta laihalta plus sitte jäätävät moottorijattu päälle (Y)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

15.10.2011 22:50

Niih, ja joillain leipoo sit jostain ihan muusta syystä ku tuorevoitelu tai käyttäjä... Itellä oli ilmeisesti jostain päässy vettä tankkiin ja sit naps. Säädöt kunnossa, tai ainaki ajettu monta tuhatta km samoilla säädöillä, myös radalla ajettu nii kovaa ku vaan kulkee ja kuskilla pokka kestää ja hyvin toiminu.
Ja ei, ei leipassu nyt ihan näillä kylmimmillä keleillä vaan ihan jossain 20c.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

9.11.2011 17:49

Nyt kun luin tätä topicii nii kannataako ostaa Hm:mää kun näyttäs oleva vikoja aika paljon sähköt ym vai onko ne helposti korjattavissa? :s Ja voiko pyörässä vaihtaa mittariin supermoto/enska vanteelle asetukset?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

10.11.2011 23:32

Ei kannata ellei halua pitää pyörää vakiona :D