Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
4.4.2012 15:27
Mikä on kun kierrokset jää leijumaan tyhjäkäynnillä korkealle ja sit vähän ajan päästä laskee ja sammuu
Männän vaihto auttais?
4.4.2012 16:24
Myrkkysika kirjoitti:Mikä on kun kierrokset jää leijumaan tyhjäkäynnillä korkealle ja sit vähän ajan päästä laskee ja sammuu
Männän vaihto auttais?
Ettei vaan kävis laihalla ?
koita säädellä kaasaria, kaasarin puhdistus kauttaa kans jos on suuttimet täynnä paskaa
4.4.2012 20:06
Moro!
Suunnittelen KMX:ään jykevämpää keulaa vakion tilalle.
Joten mitä keuloja olette omiinne laittanut ja millä vaivalla?
Onko jotain keuloja mitkä menee suoraan koko keula tai joitain pumppuja joiden liukuputket menisi suoraan KMX:än vakio T-paloihin?
Kiitos!
4.4.2012 20:16
rebel96 kirjoitti:Moro!
Suunnittelen KMX:ään jykevämpää keulaa vakion tilalle.
Joten mitä keuloja olette omiinne laittanut ja millä vaivalla?
Onko jotain keuloja mitkä menee suoraan koko keula tai joitain pumppuja joiden liukuputket menisi suoraan KMX:än vakio T-paloihin?
Kiitos!
Kdx keulaa näkee välillä, en varma oo mutta kai menee suoraan. Itekki pitäs hankkia jäykempää keulaa, se on se pari viikkoa keulan nostelua ni on aina paskana
4.4.2012 20:26
Ei kdx keulat nyt kyllä hirveästi parempia ole kuin kmx vakiotkaan...
Suosittelisin suosiolla ostamaan vaikka jonkun purku crossi pyörän keulan niin saa kerralla kunnollisen.
Sovittelu on aina tapauskohtaista mutta ei se mikään vaikee juttu ole!
4.4.2012 21:08
Millä tyylillä niitä sitten täytyy laittaa?
Jos vaikka jonkun crossin usd-keulan laittaisi mikä ei mene suoraan, niin pitääkö etsiä jotkut sopivat laakerit vai vaihtaa KMXän vakio keulasta se alemman t-palan akseli ja kiinnittää se uuden keulan ala t-palaan?
?
4.4.2012 21:39
Joissain tapauksissa laakereiden vaihtaminen riittää, joissakin pitää vaihtaa koko t-palat yms. vaikea sanoa kun keulat on niin erilaisia...
Itselläni meni yamaha yz 250 keula kiinni laakerit vaihtamalla ja heittämällä vaan putket kiinni t-paloineen. Ei ollut todellakaan kova homma.
10.4.2012 15:48
aaksuli kirjoitti:Joissain tapauksissa laakereiden vaihtaminen riittää, joissakin pitää vaihtaa koko t-palat yms. vaikea sanoa kun keulat on niin erilaisia...
Itselläni meni yamaha yz 250 keula kiinni laakerit vaihtamalla ja heittämällä vaan putket kiinni t-paloineen. Ei ollut todellakaan kova homma.
Mitkä laakerit piti vaihtaa ?
En näistä keuloista tiiä juurikaan mitään. Oliko yz omat laakerit että saa liikkeestä kun sellasia pyytää ? Saitko pelaamaan kawan oman etujarrun yz keulan kanssa ?
19.4.2012 13:34
Tietääkö kukaan mikä imukaula sopisi kemexiin mihin ajattelin laittaa Mikuni Tm 32mm kaasarin? Alkuperäinen imukaula on vissii aika pieni tolle kaasarille. Millä pääsuuttimella kannattaa lähtee koittamaan ku pyörässä Giannelli, Boyesen läpät ja alkup. ilmansuodatin?
19.4.2012 13:45
Jartza- kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä imukaula sopisi kemexiin mihin ajattelin laittaa Mikuni Tm 32mm kaasarin? Alkuperäinen imukaula on vissii aika pieni tolle kaasarille. Millä pääsuuttimella kannattaa lähtee koittamaan ku pyörässä Giannelli, Boyesen läpät ja alkup. ilmansuodatin?
Suosittelisin tekemään imukaulan ite saat juuri sellaisen, minkä haluat. Käytä vanhaa imukaulaa mallina, joskus tunturiin tein 19mm imukaulan virikaasaria varten
23.4.2012 15:50
Mikähän mahtaa kawassa olla kun ei jaksa kulkea eikä vääntää enää kutosella ollenkaan?
Kiihtyvyyttä kyllä piisaa 36mm kaasarin, läppien ja big onen putken ansiosta, mutta huiput jää johonkin 100-120km/h
Välit on 14-48
Olisko kellään vinkkejä miten huippuja sais nostettua, kun ei noita välejä kai hirveesti voi muutella kun ei niitä rattaita nyt hirveesti erikokoisia ole...?
23.4.2012 16:21
Koneen yleiskunto; luistava kytkin tai väljä kone muutenvaan vaikuttaa aika reippaasti. Kannattaa tsekkaa myös että pakoaukonsäätimet aukeaa, tiputtaa tehoja yläkiekoilta aika reippaasti jos ne jää kiinni. Tosin eipä toi omakaan kemexi sitä 120 lujempaa tykkää mennä.
23.4.2012 17:13
Joo kytkinlevyt kannattaa tarkastaa ja jouset. Oma kemexi repii vakioputkella 130 ja on ihan uudet kytkinlevyt ja jouset.
23.4.2012 18:21
Sylinterillä/männällä on ajettu noin 5000km ja kytkin levytkin vaihdettiin samalla. Pakoaukon säädintä en ole kyllä tarkastanut...
25.4.2012 17:37
Tsekkaappa se. Pakoputken puolelta pakoaukonkoppa auki ja koneet käyntii ja lutu tiskii. Jos se vipu liikkuu nii kaikki ok.