Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
8.7.2012 16:57
Pitääkös tollanen traktorirengas paremmin kuin norminastarengas? Jäällä ei varmaankaan yhtä hyvin pidä, mutta muuten luulis pitoa riittävän.
11.7.2012 18:44
käykö tommonen:http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=165-M02-1100? ,saakos muute mistää kuristamattomia/nipattomia imukauloja?
11.7.2012 18:54
Suuttimesta en tiedä, mutta imukaulan saa minicross kaupoista esim. Minimotoracing ja 24mx.
11.7.2012 20:35
Minkä kokone se imukaula on?
12.7.2012 0:39
Vakiokaasari 22mm eli sen kokosen ostat jollet aio kaasaria samalla vaihtaa isommaksi.
12.7.2012 19:24
Kyllä käy, ja on tarkoitettukin juuri sille 22mm mikunille, joka monkeystä löytyy.
12.7.2012 22:19
Itse asiassa pitää olla 26mm imukaula. Tuo on just sopiva, tästä suuttimet:
http://www.24mx.fi/pitbike/p/mikuni-22- ... imet/k122/
17.7.2012 13:33
Onko toi neula tarpeellinen joka tulee suutinsarjan mukana,jos aion laittaa kurittoman imukaulan,vaahtomuovi putsarin ja minikrossin putken?
17.7.2012 14:33
Itellä ainakin toimi kyl paremmin vakioneulalla, mutta kannattaa kokeilla.
21.7.2012 0:56
Noniin, yön pimeinä tunteina sain skyteamiini ruuvattua osat kiinni. Uusi gorilla-tankki ja -penkki, uusi stonga, jalkatapit, pakkari ja vilkut. Vielä laittelen uudet lokarit ja sivukotelon, jahka pääsen kotiin mökiltä. Huomenna otan kuvia ja latailen galleriaan.
E: Enpä muistanut ottaa kuvia, kattotaan josko huomenna muistais...
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 21.7.2012 23:44, muokattu yhteensä 1 kerran
21.7.2012 14:05
Itekin sain eilen vähän ajettua lisää sisäänajoa tolla uudella yläkerrralla. Ongelmaksi on muodostunu kolmosvaihteen nykiminen, joka saattaa johtua liian tiukasta sylkkäputken ja lohkojen välyksestä. Menee siis purkuun jossain välissä, viimeistään kun saa tuon OORacingin virisetin tilattua. Mikuniin tartteis kanssa isompaa tk-suutinta...
Ja motarilla tuli paukuteltua huiput tossa neljän aikaan aamu-yöllä, mittariin 110km/h, eli oikeaa arvioisin n. 105km/h. Arviohan perustuu siihen että vetelin aikaisemmat huiput GPS:ään 103km/h, mittarin näyttäessä 107-108km/h. Ja aikaisemmat huiputhan oli 125cc:llä ja alamäkeen. Nykyiset 140cc:llä ja tasaisella. Pitempiä välityksiä tartteis jos haluaa kovempaa päästä.
Öljynlauhdutin pitäis tohon kylkeen hommata, tuntuu että öljyt menee aika velliksi kun kone lämpenee...
21.7.2012 14:10
Onko sulla 10w40 koneessa? Vois kokeilla 15w50 tai 20w50, jälkimmäistä käytetään harrikoissa ja nehän on tosi isoja ilmajäähy koneita, eikä tuo 20w50 maksa montaa euroa enempää motonetissä valvolinelta ku 10w40.
Ja voi mennä välit liian pitkäksi kun eikös se seuraava 30 takasesta oo 24?, mutta 18 etusta vois koittaa, se tosin jarezin mukaan vaatii pientä dremelöintiä, että mahtuu.
22.7.2012 4:53
On 10W-40, aivan liian löysäksi menee kun illan ajelee, alkaa aski sekoomaan ja kytkin temppuilemaan. Öljynlauharia kiinni ja jos siltä näyttää niin seuraavat ölpät viskataan jäykemmät sit.
En tiiä lähdenkö tosta välityksiä pidentämään, kiihtyy ihan rivakasti ja ilman kytkintä pystyy nelosella nykimään iisisti. Jos jostain törmäis vaikka 28p takarattaaseen niin sellaisen vois tietty lyödä paikoilleen.
22.7.2012 14:15
Jep, ruotsin monkeybiker myy paljon eri
rattaita mm. drp 28 takasta ja 18 etusta, mutta ei kannata varmaan tilata ellei oo muutakin ostettavaa, tosin moposoppi myös myy drp rattaita joten sieltä vois kysyä jos saavat toimitettua semmosen 28:n.