Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

17.2.2007 20:27

päivän duunit pulkassa ja nytte sitte fatbar on kiinni sekä vaimentimen kiinnitykset valmiina.

kuvaa fatbar:sta kiinni pyörässä tulee jossain välissä :P

huomenna tavoite saada savut ulos uudesta putkistosta

18.2.2007 17:23

sähän oot vissiin tehny pyörälles jo paljon?

mitä kaikkee oot tehny ja mitäkaikkee meinaat tehä? paljonkohan kaikil on ollu hintaa :(

18.2.2007 17:57

dr.gyro kirjoitti:sähän oot vissiin tehny pyörälles jo paljon?

mitä kaikkee oot tehny ja mitäkaikkee meinaat tehä? paljonkohan kaikil on ollu hintaa :(


Työnalla:
uuden putken kiilloitus MELKEIN VALMIS
vaimentimen sovitus jalkatapin alle sekä itse kiilloitus TYÖNALLA
fatbar ja raiserit (120¤) TEHTY
125 sendan maski (60¤) PITÄÄ TEHDÄ KAUPAT
koropala pitäs teettää (10¤) SUUNNITTELUSSA

Rahan myötä talven mittaan:
alasiipi* 100¤
tupet joissa päissä vilkut* 48¤
etulokari* 60¤

*nämä siis mgm-bikes.de:stä

Kokonaisbudjetti on suurinpiirtein 3-400¤

Eli tästä tulossa näpäkkä pikku faitteri :P
Vaimentimen sovitus on ainut vähä hankala, keskiseisontatuki on saanut jo lähtöpassit.

Mgm:lle lähtee tilaus varmaan kahen viikon päästä, Jos joku haluaisi samalla tilata sieltä niin yv:tä vaan.

Kuvaa tulee kun saan kameran korjauksesta..

18.2.2007 20:54

nomut, mitä virejä? meinaaks OIKEESTI sitä perää nostaa? :D
kannatta kans siirtää se lukko niiku mäki oon tehny sinne penkin viereen.

teet siihen katteeseen reiän joka on penkin alla. ja hitsailet ym. sen siihen nii voila. ja ne perkuleen laukku kaaret kans pois nii tulleepi magee! :D

18.2.2007 20:59

laitappa kuvaa.

18.2.2007 22:28

tuo viripuoli on vähä itellä kyseenalainen, alkuun nyt on tuo putki, varmaan pipercross:n heitän kiinni ja laitan isomman suuttimen.
Katon niillä sitten että miten jaksaa viitosella vetää. Jos saisi menemään matkanopeutta 110km/h niin oon ilonen :D

Kannen avarrus taitaa olla se viri mikä sitte ajan kanssa tulee, streetturbo go-go :P

19.2.2007 10:37

kuulemma kannattais jyrkempää keulaa(vai mikälie).
eikö mee 100-110? mun mittarit säädettiin uudestaan sen kolarin jälkeen(niiku tiedät) ja ne näyttää oikein! ajoin tutkaan mittarissa 102-5 ja tutka näytti 103kmh. eli kyl daeli menee 100 vakiona mut se on vaan niin pirun laiska ja 100 motarilla on aika paskat housuun aiheuttava elämys ku autot huristaa koko ajan ohi sellasta 130-140kmh. sen verran ku sais ton "tievoiton" menee nii olisin onnellinen itse. :D

19.2.2007 13:35

jyrkempi nokka on oikea termi ;) nokka voisi olla yksi kylläkin.
unlimited-power.net:lta oon kysynyt et paljonko kustantaisi 160cc big bore kitti ni se maksaisi 490¤ sis postit.
mutta toisaalta uusi 200cc koneen saisi samaan hintaan ruotsi maalta tai halvemmallakin. http://www.24moto.se/en/default.asp
engines->lifan 200cc->

koneen vaihtoa tuskin silti alan tekemään, kansi+nokka voisi olla ne mihin päädyn. 11-13kw oisi tarpeeksi mulle :P

Tässä on siis hondan lisenssi kone? sama kuin xr:ssä?

19.2.2007 14:58

mahtava linkki :D

19.2.2007 18:21

ei todellakaan ole sama ku xr. ehkä samat kiinnike kohdat. ehkä toi honda clr 125 cityfly konetta enimmäkseen muistuttaa.
pitää täs viedä yhelle äijälle tääl kuopios joka oli joskus melko legenda rr ajoissa. se tuntuu tietävän hondakoneista ja muutenki koneista. kolari remppaa tehdessä se kysy että onkos tuo suzuki vai hondan kone? toivottavasti äijä hokaa sopivat osat siihen.:D
toisaalta kaasari ja putki tekee kivasti jo ittekseen. ja niiden ei pitäis olla vaikeita löytää. imukaulan voi porata itte jos tarvii.

mutta se on varma että virittää sitä täytyy XD

19.2.2007 18:32

tottakai :D

19.2.2007 22:05

ei todellakaan ole sama ku xr.

Joo ei ihan - onhan tuossa XR:ssä tuplasti iskutilavuuttakin.. Sokeakin näkee että noi on erilaiset, mutta sopiiko kiinnityksiltään ja fyysisiltä mitoiltaan on se juttu jota tässä haetaan takaa.

Onhan tossa daelimissa mm. 4-reikänen kansi. Taitaa olla vain XR Bajassa neliventtiilitekniikka, ja siinäkin molemmilta pakokanavilta omat lähdöt, joten sen kyllä huomaisi kauas.

Mut nyt hei, käykääs ottamassa daelimin koneesta kuva niin että viivotin näkyy selvästi sen vieressä. :)

Noissa ainakin näyttäisi kiinnitykset samalta:
Daelim: http://www.isedistribution.co.uk/daelim ... inview.jpg
Lifan: http://www.24moto.se/upload/210808-Lifa ... detalj.jpg
Skyteam: http://www.motorpower.fi/cat/images/200 ... 12_f8c.jpg

Nuo halpakoneet on vaan niin laiskoja vakiona, ettei vaihto ole järkevää. 250cc hondassa on taas vakiona jo sen verran paukkuja ja mukavat välitykset että pieni vaivannäkö voisi kannattaa...

20.2.2007 1:07

funktionaali kirjoitti:
ei todellakaan ole sama ku xr.

Nuo halpakoneet on vaan niin laiskoja vakiona, ettei vaihto ole järkevää. 250cc hondassa on taas vakiona jo sen verran paukkuja ja mukavat välitykset että pieni vaivannäkö voisi kannattaa...


On oletettavasti sitte siin 250cc hondan koneessa hintakin sen mukanen.. VEIKKASIN olevan yli puolta kalliimpi. eli onko sitten enään kannattavaa hommata sitä 250cc konetta?
halvemmaksi tulee vähän piristää sitä halpaa konetta kannesta esim.

20.2.2007 11:21

pistäppäs jmstyle lisää kuvia projektista!!!

20.2.2007 11:57

JMstyles kirjoitti:Kuvaa tulee kun saan kameran korjauksesta..