Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

6.5.2005 22:06

tänä keväänä tullu hondalla ajeltuu noin 1000km hondalla, hyvin on toiminu, eikä käy enää nykimään, niin kuin syksyllä kylmällä ilmalla tähän luultavasti auttoi sytytystulppien vaihto NGK CR 7HS on nyt, aikasemmat oli CR8HS, olen saanu menemään mittariin 120 km/h, olis voinu olla vielä varaa mennä kovempaakin, mutta en viittiny enää huudattaa, täytyy ens viikolla soitella huoltoon aikaa, liikkeeseen en kyllä vie, kun eivät välttämättä ymmärrä siellä vanhan cb:n päälle mitään, vaihdatan uudet kärjet ja seokset tarkistaa, venttiilit säädätän, minkä verran tuo venttilin säätö väli on...noin suunnilleen

7.5.2005 19:20

http://www.motot.net/kuvat/displayimage.php?pos=-51943
Onks kellääntietoa paljon tuohon maksaisi kaksi änkkää noin vertailumielessä

7.5.2005 19:40

Täällä taiskin olla jo aiemmin puhetta noista änkkäriasioista, mutta kerrataanpas vielä. Eli kaikkien 125 cb:iden alkup. putket ja änkkärit ovat melkolailla kiven alla. Erityisesti juuri tohon k5:seen on vaikeaa löytää alkuperäisiä äänenvaimentimia mistään. Eli tuurilla jos sattuu jostain purkamolta tai keltaisen pörssin kautta löytämään, niin hintaa saattaakin tulla jopa useampi sata eeroa/änkkä. Tosin jos tarkoitus ei ole laittaa pyörää museorekisteriin, niin sittenhän siihen voi laittaa jotkut tarvike äänenvaimentajat, joita saa ainakin ihan hyvän näköisiä (laadusta en tiedä) alk. n 100¤/kpl.

7.5.2005 20:04

Stormilla on Dunstalin tarvikeänäreitä alkaen 80e/kappale, ja sitte stormilla on kans leovincen alkuperäis-vaimentajia.

Tulin tuossa vähän aikaa sitte ajelemasta, sain huiput nyt ilman vastatuulta ja oikeen yrittämällä sellasen 120-125km/h en nähny kunnolla mittaria kun makasin tankin päällä, mutta koko ajan se keräs huippuja vielä. Mutka tuli vastaan nii piti hiljentää sitten.

Miten muutes tuossa CB:ssä tapahtuu nokkaketjun kiristäminen? Tuntuu olevan vähän löysällä nii pitää kirasta pikkusen.

8.5.2005 1:22

mulla olis edelleen myydä kauden käytetyt uutta vastaavat "tuutti" pöntöt 150/pari uutena maksoivat 230e :) malli löytyy galleriasta.. yv:tä jos kiinnostaa..
Viimeksi muokannut Jore. päivämäärä 8.5.2005 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran

8.5.2005 1:24

siis mulla on noi änkät myynnissä :) veljellä oli jääny kirjautuminen päälle ni sit menin sekasin :D mutta malli siis mun galleriasta ja yv:tä mulle

8.5.2005 10:30

Jees, lähenpäs tuossa pesemään hondaa kun se huomenna lähtee kuristettavaksi, laitan tuossa myöhemmin tänään kuvia kun on se uus takarengas, perälaukku+perälaukun teline paikollaan.

8.5.2005 16:14

Dodii, nyt on uusia kuvia galleriassa perälaukun kanssa.

8.5.2005 23:14

tänää töistä lähtiessä tuli yks duunikaveri siihen kysyy et minkäs ikäne toi pyöräs on ja sanoin sitte että arvaappa jotai ni tää veikkas et varmaa 95 tai jotai? sit sanoin et eii välttämättä, vaan 84 :D sitte naureskeltii siin et arvas vähän mettää :) kyllä se on näköjää ku on siistissä kunnossa niin luullaan uudemmaksi, koulussa opettaja luuli ihan uudeksi, tosin epäili vähän ku mittarissa oli kuitenki jotai 56 tai 57tkm :D

9.5.2005 16:14

Mulla on kans muutamaan otteeseen huoltsikoilla jotku vanhemmat (lue keski-ikäset) ukot tulleet kyselemään että onkos toi sit joku uustuotanto cb vai mikä kun on noin hyvä kuntonen ja erilaista katetta ja mittaristoo yms. Sitten niille on saanu antaa pikakurssin lasikuidun käytöstä :)

9.5.2005 17:13

Mulle on jotkut vanhemmat motoristit tullu aina kyseleen hondasta, pyytäneet laittaa käyntiin ja sitte ihastelleet kun käy niin nätisti ja alkaneet jorinoimaan miten niillä oli joskus -70 luvulla cb:t :), ja suurin osa sanoneet että ihan on moottoripyörän näkönen.

Mutta, kuka on kiristänyt CB:n nokkaketjua vois valaista minuakin miten asia tapahtuu.

Isä tänään vei sen sinne kuristettavaks aamulla ja soitti tuossa kaheksan aikaan että olivat penkittäneet sen siellä, 13kW:tä oli tullu elikkä ei pitäs olla ainakaan väljä kone. Vois kattoo sitte jos laittas nettiin dynolaput jos ne saa sitten itelleen.

10.5.2005 0:58

se vaan on meijän onni kun ei noita liiku joka nurkalla niinkuin joitain pyöriä (lue aprillia rs) kyllähän se kääntää päitä kun tuolla ajelee ja kun esim huoltsikan pihaan ajaa ja siinä muita motoristeja on niin heti moikkaavat ja katselevat kiinnostuneen oloisina :) joko huvittuneena tai sen oloisena että "oliskohan toi myynnissä" :D tänää kävin ostamassa uudet etujarrupalat kun vanhat kuluivat 15tkm jälkeen raudoille :-? tai ainakin siltä kuulostaa olin ostamassa jotain motulin kilpakäyttöön tarkoitettua (eli kierroskoneeseen) öljyä mutta jäipä ostamatta kun hinta oli suolaiset 65e/4l :o

10.5.2005 14:40

Äsken vaihoin palat ja olihan nuo raudalle asti kuluneet :o 15tkm ajon jälkeen :o no nyt on uudet palat vähän tuntuu laahaavan mutta kaipa se loppuu kun vähän jarruttelee :-? nyt menee etupyöräki lukkoon viel 40km/h vauhist :D endoo vaa harjottelee :D

10.5.2005 15:55

Jees, nytte lähetään hakemaan Honda takasin siilinjärveltä, se on nyt kuristettu mutta ei oo kauaa ;). Isä meinaili että jos ranskasta tilailis sitä 160cc sarjaa, joka on tarkotettu siihen CM125T:hen (sama kone kuin CB:ssä).

Ja osote oli http://www.unlimited-power.net/anglais/homepagejc.htm.

11.5.2005 17:27

Noniin nyt on Honda kotona, tai oli jo eilisillasta asti. Kuristettu kaasukahvan liikkellä, hope so että ei tuu rekisteriotteeseen merkintää, on kuitenkin aika helppo tarkastaa että meneekö kaasukahva ihan pohjaan. Jos tulee nii sitten ostan pikakaasukahvan. Hemmetti kun ollu vähän jaskat kelit ajella, aamulla tuli lunta :/. Eipä silti, ei sillä huvita kuristettuna ajella, kiihtyminen kestää aikas pitkään, huipuista en tiiä ei huvittanu lähtee testaileen tuonne kaiken paskan ja veden sekaan. Kattoo nyt millon käy katsastuskonttorilla paperit muuttamassa.

Mites ootteko tulossa heinäkuussa CB:llä piikkimiittiin, vai oonkohan ainut CB kuski siellä..