Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

16.8.2013 23:53

Nyt en kyllä ymmärrä.. Tuossa aiemminhan valitin et wr vie öljyä suhteellisen reippaasti. Nyt se loppu aivan kun seinään, eikä öljyy hävii enää yhtään?

Mistä voi johtua? :eek:

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 0:28

Ootko vaihtanut öljy laatua välillä?

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 0:56

.miGGis kirjoitti:Kun vaihdoin tähän pyörään oljyt, kävi ilmi että edellinen omistaja oli saanut öljynsuodattimen sen suojan kiristävän ylimmän mutterin rikkomaan jengat... Mitäs ton kanssa voi tehdä? Onnistuiskohan kierteiden tekeminen sinne kampikammion koteloon?

Minulla kun ekan kerran vaihoin öljyjä (500km:n kohdalla) niin kiristin tuota samaista mutteria en edes kovaan niin kierteet hajosi. Ainakun pyörittää niin hajoaa lisää elikkä tehtaalla ei ole tullut kunnon kierteitä ,mutta saa nähä meneekö takuuseen.

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 1:07

Alexir, olisin jo ottanut muttei millään auennut se mutteri mikä siellä on. Saako tuota konetta lukittua jotenkin?

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 9:40

Onko tuo jäähdytys letku pakko ottaa pois venttiilien säädön ajaksi? itsellä beta tällä samalla koneella mutta 2 syyläriä niin haluaisin jättää sen homman väliin, onnistuuko venojen säädöt ilman sitä? :)

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 11:23

Eikös tuolla ole Betalle oma paikka tehdä näitä kysymyksiä? ;)

Betassa saa venttiilit säädettyä ilman letkujen irroittamista.

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 11:30

Murska Arska kirjoitti:Eikös tuolla ole Betalle oma paikka tehdä näitä kysymyksiä? ;)

Betassa saa venttiilit säädettyä ilman letkujen irroittamista.

Juu aattelin vaan jos täältä sais nopeemmin vastauksen mutta kiitos! :D

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 12:05

naksu007 kirjoitti:
.miGGis kirjoitti:Kun vaihdoin tähän pyörään oljyt, kävi ilmi että edellinen omistaja oli saanut öljynsuodattimen sen suojan kiristävän ylimmän mutterin rikkomaan jengat... Mitäs ton kanssa voi tehdä? Onnistuiskohan kierteiden tekeminen sinne kampikammion koteloon?

Minulla kun ekan kerran vaihoin öljyjä (500km:n kohdalla) niin kiristin tuota samaista mutteria en edes kovaan niin kierteet hajosi. Ainakun pyörittää niin hajoaa lisää elikkä tehtaalla ei ole tullut kunnon kierteitä ,mutta saa nähä meneekö takuuseen.
Kun ongelmahan on siinä ettei tuo takuuseen voi mennä kun pyörä on 2010 vuosimallia. Onko jollakin kokemusta auttaako pidempi pultti? Tai mitä ratkaisuja muut on tehnyt?

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 12:20

jake--- kirjoitti:Ootko vaihtanut öljy laatua välillä?



Siis vaihdoin öljyt ja laitoin tilalle mobil 1 10-40w. Oon täytelly sitä sen jälkeen sit eri merkkisillä kymppinelikymppisillä kun oli hävinnyt sitä öljyy. Nyt vaan ei kuluta enää yhtään

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 12:41

.miGGis kirjoitti:
naksu007 kirjoitti:
.miGGis kirjoitti:Kun vaihdoin tähän pyörään oljyt, kävi ilmi että edellinen omistaja oli saanut öljynsuodattimen sen suojan kiristävän ylimmän mutterin rikkomaan jengat... Mitäs ton kanssa voi tehdä? Onnistuiskohan kierteiden tekeminen sinne kampikammion koteloon?

Minulla kun ekan kerran vaihoin öljyjä (500km:n kohdalla) niin kiristin tuota samaista mutteria en edes kovaan niin kierteet hajosi. Ainakun pyörittää niin hajoaa lisää elikkä tehtaalla ei ole tullut kunnon kierteitä ,mutta saa nähä meneekö takuuseen.
Kun ongelmahan on siinä ettei tuo takuuseen voi mennä kun pyörä on 2010 vuosimallia. Onko jollakin kokemusta auttaako pidempi pultti? Tai mitä ratkaisuja muut on tehnyt?

Kaverilla meni samanlailla hussen nelarista kierteet ni se teki vaan isommat kierteet ja pisti isommat pultit. Hyvin on toiminu.

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 13:46

.miGGis kirjoitti:
naksu007 kirjoitti:
.miGGis kirjoitti:Kun vaihdoin tähän pyörään oljyt, kävi ilmi että edellinen omistaja oli saanut öljynsuodattimen sen suojan kiristävän ylimmän mutterin rikkomaan jengat... Mitäs ton kanssa voi tehdä? Onnistuiskohan kierteiden tekeminen sinne kampikammion koteloon?

Minulla kun ekan kerran vaihoin öljyjä (500km:n kohdalla) niin kiristin tuota samaista mutteria en edes kovaan niin kierteet hajosi. Ainakun pyörittää niin hajoaa lisää elikkä tehtaalla ei ole tullut kunnon kierteitä ,mutta saa nähä meneekö takuuseen.
Kun ongelmahan on siinä ettei tuo takuuseen voi mennä kun pyörä on 2010 vuosimallia. Onko jollakin kokemusta auttaako pidempi pultti? Tai mitä ratkaisuja muut on tehnyt?

Pidempi pultti vaan,kaverilla meni se vasemmasta alakulmasta ja pidemmällä pultilla korjattiin ;)

lusikka6000 kirjoitti:Onko tuo jäähdytys letku pakko ottaa pois venttiilien säädön ajaksi? itsellä beta tällä samalla koneella mutta 2 syyläriä niin haluaisin jättää sen homman väliin, onnistuuko venojen säädöt ilman sitä? :)

Ei oo, ainakaan weerassa pakko.

Noxq kirjoitti:Alexir, olisin jo ottanut muttei millään auennut se mutteri mikä siellä on. Saako tuota konetta lukittua jotenkin?

MItä meinaat?

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 16:37

Ei sen väliä vien pyörän asiantuntialle niin saavat sitte kattoa tota...

Mutta miten päin toi öljyfiltteri menee?

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 17:18

Reikä ittees päin?

Re: Yamaha WR125X/R

17.8.2013 22:45

Noxq kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miten tuon välyksen saa pois tuosta kykin kruunusta?


Siinä kruunussa on se ratas kiinni sellaisilla niiteillä jotka on väljästi kiinni normaalistikkin mun mielestä. minulla ainakin ne on heilunu ja ei oo pitäny ääntä

Re: Yamaha WR125X/R

19.8.2013 3:07

20.000 täynnä ja tällä viikolla todennäköisesti lähtee uudelle omistajalle. Ei voi muuta sanoa kuin että hyvin on pyörä palvellut :)