Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.7.2014 11:52
Kannattaa mielummin mennä sen pytyn kanssa sinne kauppaan ja pyytää niitä mittaamaan pytyn ja myymään siihen sopivan männän. Ja 2t husseissa ainakin pytyn koko lukee pytyn pohjassa, ja sen näkee vain irroittamalla pytyn.
2.7.2014 14:57
olen ehtiny jo tilaamaan ja tilasin 1 koon männän.
2.7.2014 16:31
Sylinterit valmistetaan sarjatyönä ja pinnoituksen jälkeen ne tulkataan sekä merkitään koko pyttyyn, ne jotka ei pysy toleranssien sisällä menee sulattamoon. Tällä menettelyllä saadaan kustannukset järkeviksi ja hylkyprosentti pieneksi.
Nicasil pinnoite on todella ohut ja kuluu ajan mittään, ei kuitenkaan niin paljoa sylinterin käyttöiän että pitäisi isompaa mäntää alkaa asentelemaan. Tietämättään porukat laittaa isompaa mäntää mittaamatta sylkkää ja sitten luetaan se maaginen sana, lämpöleikkaaminen, eikä ymmärretä mistä se on johtunut.
Mäntä valitaan aina pytyn merkinnän mukaan. Jos on hyvät mittausvälineet millä saa pytyn sisämitan sadasosalleen, voidaan valita sinne jonkun muun kokoinen mäntä joka pysyy käyntitoleranssien sisällä.
2.7.2014 17:05
Pitäskö ottaa pytty irti ja kattoa mikä mäntä sielä on ja laittaa sama ko ehtis vielä vaihtaa jos on väärä kun motokeidas ei ole lähettänyt vielä tilausta.?
2.7.2014 17:11
Näinkin voi tehdä jos pytyssä ei ole kokomerkintää näkyvillä. Nelareissa merkintä on näkyvillä ja homman pystyy ennakoimaan ja tilaamaan osat valmiiksi.
2.7.2014 19:07
Käykö nuo ktm exc 125 uudemmat putket näihin vanhempiin 02 vuosmallisii? Kiitos.
2.7.2014 23:25
2 koon mäntä sielä näytti olevan, pittää huomenna pirauttaa motokeitaale. Paljon teillä on maksanu takaiskarin huolto. Keitaa lk ta kysyin niin sanoi että 215e pelkkä tiivisteiden ja öljynvaihto.
2.7.2014 23:40
Tähän pitää kyllä sanoa, että kotarin pytyssä lukee kokomerkintä kyljessä. Sijaitsee siinä kytkimen puolella. Itsellä ainakin oli merkinnät.
2.7.2014 23:58
Onko se se numero ympyrän sisässä?
3.7.2014 6:02
On.
Iskareiden huollosta kannattaa soittaa vaikkapa Gustafson Racingille ja Topi Servicelle, molemmat on iskarivelhon maineessa ja hinnat kohdallaan. PDS takakepin huolto on keikkunut siinä 200 molemmin puolin riippuen mitä siihen joutuu tekemään.
4.7.2014 1:27
Örthenillä perushuolto ilman tiivisteitä on yleensä siinä 70e paikkeilla. Racingbikessä joskus 140e kun kysyin, mutta en muista mitä siihen olisi kuulunut..
4.7.2014 23:14
Onko teillä tietoa, että meneekö nuo uudemmanmalliset kotarin putket näihin vanhempiin heittämällä ? 02vuosmalli.
5.7.2014 1:23
mulla meni 05 exchen, 08 putki heittämällä. Kiinnikkeet vähän erikohdissa mutta paikoilleen meni kumminkin
6.7.2014 20:45
Mitä porukka käyttää ilmanputsari öljyä? Ainakin ite testasin tota Denicolia, niin valuttaa kotelosta öljyä ulos ja aika saakelin tahmasta ja sotkusta sen öljyn kanssa tuohuaiminen
6.7.2014 20:57
Laitat sen sopivaan muovipussiin kun öljyät niin pysyy kädet puhtaana ja sitten puristat ylimääräsen öljyn pois. Ei pitäis valua yhtään jos on sopiva määrä, öljyn merkistä riippumatta.