Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
9.5.2015 19:17
Kato että ne magneeton takana olevat rulla jousi systeemit liikkuu niinkuin kuuluukin. Puhista ja rasvaa ne ni pitäs alkaa pelittää
15.5.2015 14:00
Meneekö vanhanmallin DT keula uuteen ihan heittämällä? Siis onko R ja RE sama keula?
17.5.2015 20:04
Ongelma ratkaistu.
23.5.2015 14:31
Mikähän detsissä on kun isoilla vaihteilla (4,5,6) kesken kiihdytyksen kuuluu vaan mooomooo vaikka ei aja liian isolla vaihteella. Puolikaasulla kulkee lujempaa kuin täyskaasulla. Pyörä on muuten vakio paitsi ypvs on käytössä. Pääsuutin on 190. Toinen kysymys miksi paisarissa on tuommoinen reikä (alla kuva)? Koitettu tukkia pulteilla mutta ei kestä. Äänet aika kovat ilman mitään tukkimis virityksiä.
IMG 0080IMG 0081
23.5.2015 15:25
Mikä voi olla detsissä vikana kun startista painaa, niin kuuluu vain napsahdus, eikä mitään tapahdu? Mitä pitäisi tehdä?
23.5.2015 15:38
Ylempään; ettei vaan ole liian pieni ps, koska oireet viittaa siihen.
Pystytkö KepaMummo mittaamaan yleismittarilla minkä verran startille tulee jännitettä nappia painettaessa?
24.5.2015 2:47
En pysty, ei oo vehkeitä tuollasiin :/
24.5.2015 8:07
Sähkövikoja on ihan turha etsiä ilman yleismittaria ja semmosen saa alle kympillä.
Esim motonetissä: Yleismittari DT-830B - 5,95€
25.5.2015 0:35
Miten tuo startin hiilien vaihto tapahtuu? Tarvisin vähän neuvoja kun ei sähköstartti halua toimia.
25.5.2015 8:17
Se ei välttämättä johdu hiilistä. Magneeton rulla+jousi systeemit tsekattu, kaikki johdot katottu eli virta kulkee? Akussa virtaa, että jaksaa varmasti startata.
25.5.2015 12:15
Suosittelen ensiksi käymään sähköt läpi yleismittarilla. Se on kaikista helpoin ja halvin homma.
25.5.2015 14:00
Joo, käyn tänään ostamassa sen mittarin ja ilmoittelen sitten! Kiitos vastauksista
25.5.2015 15:39
Moi! Mittarilla kun mittaa akkua lukemat ovat 12.9V. Sittenkun mittaan startille menevästä johdosta samalla kun painan startti nappulaa niin lukemat ovat 12.4V elikkäs?
25.5.2015 16:52
riksu26 kirjoitti: Ylempään; ettei vaan ole liian pieni ps, koska oireet viittaa siihen.
Otin ypvs maadoitus piuhan pois, ei vaikutusta. Pääsuutinta ei kehtais vaihtaa kun vaan ajo-opetuksen ajan vakiona.. Tuntuu hieman työläältä pelkän suuttimen vaihto vaikka ottaa katteet, tankin, ilmanputsarin suojan, penkin pois niin mahtuu juuri ja juuri kääntämään kaasarin ja silloinkin toisen pitää painaa kytkintä pohjaan että mahtuu kääntymään.
25.5.2015 17:08
Onhan se sitten jälkeenpäin hyvä ajatella, että "tämänkin olisi voinut estää" kun leipoo kiinni. Kyllä se motin pöydälle nostaminen vasta perseestä on, ja vielä hankalempi homma nostaa takaisin (varsinkin yksin).