Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.1.2014 15:05

Mites muuten kun nyt ois talven aikana tarkotus vaihtaa ilmanputsari twinairiin. Tarviiko muuta kun Twinairin, kehikon ja pitemmän pultin? Suuttimet tietty kanssa tarvii, Itellä on vakioänkkä mistä killeri irrotettu mutta katalysaattori paikoillaan joten suuttimia kannattaa lähtee metsästää varmaan 135 ja 40 koista?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.1.2014 17:28

Moro, osaisko joku sanoa miten korjata rattilukko ? eli siis rattilukko tulee kokonaan ulos sieltä kolostaan vaikka ennen vakuutushuoltoa (jossa siis vaihdettiin rattilukko) niin se pysähtyi siihen kolon "huulille". apua kaivattas että sais rattilukon korjattua. rattilukko siis muuten toimii lukittaa tangon niinkuin kuuluukin.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.1.2014 20:49

miiggz kirjoitti:Ootko varma että kiillotusvaha kärähti kiinni, ettei mikään muu ulkoinen aine. Polttavaan puhtaaseen rosteripintaan palaa kiinni vähän mitä vaan. Putket aina mahd. puhtaaksi ennen kun laittaa kiinni ja ajamaan. Ja rosterin tummumiselle ei voi mitään, jos haluaa kiillon säilyttää niin joka toinen päivä hinkkaa pinnan taas puhtaalle rosterille asti.

Noista renkaista, ei ihmekkään että menee palloksi 150/70 kun vanteelle on tarkoitettu max 140. Itellä oli 150/60 pilot power, hyvin pysyi litteenä kuitenkin.

Sulla ku nyt oli tuo pilot power ni miten tuo leveys vaikutti ajettavuuteen? Omaan silmään nappaa tuo rengas :P

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

3.1.2014 22:39

jonicc kirjoitti:Mites muuten kun nyt ois talven aikana tarkotus vaihtaa ilmanputsari twinairiin. Tarviiko muuta kun Twinairin, kehikon ja pitemmän pultin? Suuttimet tietty kanssa tarvii, Itellä on vakioänkkä mistä killeri irrotettu mutta katalysaattori paikoillaan joten suuttimia kannattaa lähtee metsästää varmaan 135 ja 40 koista?


Muuta et tartte kun noi mainitsemasi twinairin, kehikon ja pidemmän pultin, itellä vaihdettu kanssa toi twinair ja suuttimet on ps 135 ja tk 42.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.1.2014 16:48

Vai että talvi.. Kävinpäs Hussella ajelemassa :lol: Vaihdoin suoran ohjaustangon ja matkaan. Pari kertaa oon sitä talvella koittanu käyntiin. Ei sitten mitenkään. Nyt katoin kaasaria.. Oho, bensahana kiinni :D Ykkösellä käyntiin.
1 aste lämmintä, kaasarinkalvo tekee perus temppuaansa eikä siitä ollu ku n. puolet tehoista käytettävissä mutta oli se hauskaa mopon jälkeen :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.1.2014 20:20

Kertokaas että mitä renkaita suosittelisitte husseen? Tarkotus ois nyt ostaa talven aikana uudet kumit eteen ja taakse. Niin ehdotelkaa mitä halvempi sen parempi niin jää rahaa muihinkin osiin laitettavaks. 8)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.1.2014 21:27

Kattele vaan rengas-online.com:ista. Halpaa, halpaa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

4.1.2014 21:59

No sitten uusi kysymys, meniskö husseen taakse 160/60-17 kokoinen nakki?
Ja entä meneekö etten 120/70-17 ? :|

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.1.2014 0:37

Turha laittaa noin leveetä. Kyllä se vanteelle menee mutta kamalan näkönen jos pullistuu, sekä kamala ajettava. Jos haluat isomman näkösen pyörän niin osta samantien leveemmät vanteet.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.1.2014 3:18

En muista lukeneeni, niin kysynpäs äkkiä täältä. Saisiko tähän tehtyä jotain hienoja pieniä kaatumatappeja helposti akseleitten päihin? Nyt on taka-akselin pää ihan ruosteessa ja nirhautunut kun pari kertaa käynyt vasemmalla. Tämä uus WRE kuva joka näkyy etusivulla motivoi vähän kaatumatappeja puuhaamaan.
Olisko tämä vinkki järkevä : "Kaatumatapit saat helpoiten kun poraat akselin päihin reiät. Reistä läpi 8mm kierretanko ja siihen skeittilaudan rullat. Ei ole kallista ja hyvät tulee."
Se vaatisi siis sitä, että poraan 90 euron akselit täyteen reikiä, onnistun varmaan yksinäni jotain paskomaan ja sitten naurattaa :D
Ja jos en skeittilaudan rullia pistä, niin pitäisikö koittaa etsiä jotain pyöreää pätkää rautaa ja leikata niistä, pitäisikö ne kierteet ja niin edelleen? Pitänee kai kaverien kanssa projektoida, kierteitä en osaa tehdä :D
Varmaan aika yleinen kysymys, mutta heittäkää joitain vinkkejä, jos tulee mieleen ilman että pitää kaikkea rikkoa :)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

5.1.2014 17:21

Uudet renkaat pitää tilata ja niin näköjää muittenki ni ajattelin noita Michelin Pilot Powereita.
Taakse 150/60-17 ja eteen 120/60-17 vai 110/70-70? Onko tolla eturenkaalla paljoakaan väliä jos heittää 10? Tosin vakiona 110..
Samalla jos jollain on kokemusta tästä renkaasta niin olisin kiitollinen jos kertoisi :)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.1.2014 2:00

Eivät kuulema kymppitonniin asti ajoa kestä, ovat sen verran pehmeätä kumiseosta, mutta pito hyvä.

Oon laittamassa 150cc+viritysnokkaa, olisikohan tk45 + ps140 hyviä sen kanssa? Tällä hetkellä on twinair + änkkä vaihdettu, ja on lähes täydellisissä säädöissä tk40+ps135.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

6.1.2014 21:00

Tästä voi kattella hussella ajoa jos tykkää :)
http://www.youtube.com/watch?v=4u56l2O8s00

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.1.2014 17:53

Ois tarkotus WR (yamaha) vaihtaa tälläseen peliin niin aattelin kysästä pari jutskua.

Kuinka paljon ajettua kannattaa katsella? kun kaikki tuntuvat olevan paljon vähemmän ajettuja kuin WR:ät.

Onko nokkaketju yms. osat pakko vaihtaa 18000km kohdalla? WR:ssä ei ainakaan ole tuosta minunmielestä puhuttu lainkaan vaikka sama moottori onkin.

Millainen valoteho näissä on vakiona? Jos huono mitä maskia suosittelisitte?

Ja vielä mahtuuko 5.00 tuuman takavanne pyörimään kun näyttää jo kuvissa turhan mopolta vakio vanteilla... Vai onko 4.50'' suurin leveys mikä sopii? :nörtti:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.1.2014 20:05

Nokkaketjuu ei oo pakko vaihtaa mutta onhan se hyvä koneen kestävyyden kannalta. Itellä vaihettii mp racingilla ja sano siellä että kun vertas vanhaan niin ei kovin paljoa ollut venynyt.
Valoteho on luokkaa vface, sama umpio kuin siinä.
Sitten jos vaihat nii kysy että jos on putkistoon tai ilmanputsariin tehty muutoksia että onko kaasari säädetty niitten jälkeen ettei käy laihalla ;)